Fluo jas

Auteur Topic: Fluo jas  (gelezen 19205 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

klangberg

  • HBO rechten
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Gepost op: 12 januari 2012, 21:42:52
Ik ben op zoek naar een goede fluo jas. De enige eisen die ik heb zijn dat hij geel moet zijn en dat het een blouson model is. Een beetje het model van de Politie en ProRail. Weet iemand welke merken deze gebruiken, van de Politie weet ik dat het een Zwitsers merk is maar welk?

Mvg,




TS 7233

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2012, 23:09:02
Bij de plaatselijke bouw materialen speciaal zaak (en dan echt speciaal)
Hebben ze meestal ook een verkleedhoek, moet je daar eens kijken.


ernst

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2012, 23:14:54


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2012, 23:32:51
Of een van deze mogelijkheden: http://www.werkkledingbarneveld.nl/Reflectiekleding.php
(En nee, ik heb daar geen aandelen. Wel komt mijn veiligheidsjas [Parka RWS, geel] er vandaan en ben er tevreden over).


xtream

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #4 Gepost op: 12 januari 2012, 23:34:56


klangberg

  • HBO rechten
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #5 Gepost op: 12 januari 2012, 23:48:35
Of een van deze mogelijkheden: http://www.werkkledingbarneveld.nl/Reflectiekleding.php
(En nee, ik heb daar geen aandelen. Wel komt mijn veiligheidsjas [Parka RWS, geel] er vandaan en ben er tevreden over).

Hier staat zag ik idd die prorail blouson staan. Weet iemand welk merk die jassen van de Politie zijn, ik meen namelijk dat deze goretex zijn en dat lijkt me wel zo fijn in de regen.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #6 Gepost op: 13 januari 2012, 11:40:02
Citaat
goretex
Is de "merknaam" van een ademende en toch waterdicht kleding stof. Goretex wordt door veel kledingfabrikanten gebruikt, maar er zijn ook ademde waterdichte stoffen van andere stof fabrikanten die weer door andere bedrijfskledingfabrikanten gebruikt worden.
Trek maar vast je portemonnaie. 0098
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #7 Gepost op: 13 januari 2012, 16:12:45
Het type jas waar we het over hebben staat in de kledingwereld bekend als "pilotenjas" dan wel het Engelse "pilotjack", ofwel een kort model jas.

Waar je bij dit model op moet letten is de EN-471 normering: sommige pilotjacks zijn slechts klasse 2 in plaats van klasse 3 (van 3) (dus minder oppervlakte fluorescerende stof). Dit speelt niet bij jacks die geheel geel (of oranje) zijn. Verder kun je nog even letten op de RWS normering: een RWS genormeerd jack heeft ook verticale reflecterende strepen (het "H-model") en een reflecterende streep over de lengte van de arm. Als je graag een jack wilt waarmee je het een beetje droog houdt moet je letten op de EN-343 normering: de meeste regenkleding voldoet zonder problemen aan klasse 3 (van 3) waterdichtheid: de regen blijft dan wel buiten. Een Goretex jas is bovendien ook nog eens uitermate ademend en heeft daarom ook klasse 3 (van 3) voor het ademend vermogen. Ofwel: je zweet aan de binnenkant gaat er als het buiten weer droog is snel uit. Niet zelden heeft regenkleding slechts klasse 1 (niet ademend) of klasse 2 (matig ademend), vooral als het puur om de polyurethaan gecoate jassen gaat.

Kortom: EN-471 klasse 3/2 en als je prettig in de regen wilt werken ook EN-343 klasse 3/3. Ik kan persoonlijk de Simply No Sweat jacks en jassen van Hydrowear aanbevelen: vrijwel net zo goed als Goretex en een stuk betaalbaarder (hoewel niet goedkoop).

Misschien om een indruk te geven (niet om reclame te maken), kun je hier eens kijken: jacks volledig geel of jacks geel met een andere kleur.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


klangberg

  • HBO rechten
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #8 Gepost op: 14 januari 2012, 09:46:35
Ik vindt het antwoord van Lt. Col. Me erg duidelijk. Ik zou het meeste geintreseerd zijn in die van Tricorp. Toch ga ik nog een keer heel brutaal vragen om dat Zwitserse merk dat de Politie gebruikt. Als ik dat ook helemaal in Zwitserland moet bestellen is het natuurlijk niet de moeite waard maar wat me bij die jas handig lijkt zijn de epauletten voor e.v.t een spreeksleutel en het korpsbrevet flapje voor een PeterJones mount erop.

Mvg,


klangberg

  • HBO rechten
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #9 Gepost op: 22 januari 2012, 23:35:54
Misschien nog iemand uit de blauwe kollom die hier antwoord op kan geven?