kraan en shovels van Amsterdam:
al in 1980 (ja, jongens dat is al héél lang geleden) gebruikte de GemPol Amsterdam gehuurde kranen en containers bij o.a. de ontruimingen van de PH-kade (naast de St. Nicolaas) op 19 augustus en van de Grote Wetering (Weteringschans bij Rijksmuseum) op 2 december. Bij deze laatste ontruiming kwam St. Nicolaas als een van de eersten uit de op het dak neergelaten container. Kijk je naar foto's uit die tijd dan zie je dat op die kranen trots de naam '***' stond en voor zover ik weet heeft dit bedrijf er nooit een probleem door gekregen.
GemPol Amsterdam heeft ook nog enige tijd een hoogwerker gehad, een DAF, afkomstig van het Gemeente Energiebedrijf en blauw overgespoten. Ik zoek de foto's daarvan op.
De rode Grove-kraan hierboven was volgens mijn info wel van de politie Amsterdam-Amstelland, 2e hands aangeschaft bij ***. (Bordje zit onder het bord politie op de linkercabinedeur). Op de foto uit De Gelderlander staat dezelfde kraan, hij werd ook voor bijstand buiten de regio ingezet.
Foto's van de bijbehorende container, zie hieronder.
GemPol Amsterdam, resp. politie Amsterdam-Amstelland heeft ook al lange tijd shovels in dienst voor de ME. Hieronder wat foto's.