Forensische Opsporing (Technische Recherche)

Auteur Topic: Forensische Opsporing (Technische Recherche)  (gelezen 79083 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #110 Gepost op: 17 mei 2013, 11:29:01
Eigenlijk een interesse vraag, zijn er nog bewapende FO medewerkers?

Haaglanden heeft de afdeling "WEN" die voorzien zijn vuwa's, dat zal ook vooral met de taakstelling te maken hebben: Vuurwapens, explosieven en narcotica. Zij doen bijvoorbeeld ook explosievenverkenning ;)

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #111 Gepost op: 17 mei 2013, 11:38:20
Haaglanden heeft de afdeling "WEN" die voorzien zijn vuwa's, dat zal ook vooral met de taakstelling te maken hebben: Vuurwapens, explosieven en narcotica. Zij doen bijvoorbeeld ook explosievenverkenning ;)

Ik dacht dat WEN niet onder FO valt?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #112 Gepost op: 17 mei 2013, 11:40:42
Ik dacht dat WEN niet onder FO valt?

Mij staat bij dat dat wel het geval was, maar dat zou ook heel goed kunnen... Iemand van Haaglanden op luisteren?

Pully

• agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #113 Gepost op: 17 mei 2013, 17:07:49
Voor zover ik weet zijn de medewerkers van FO Amsterdam allemaal BOA's. Deze zijn niet voorzien van bewapening. Of dit moet sinds 2 maanden veranderd zijn, dan hoor ik het graag.

Ik weet niet hoe het in Haaglanden is. Maar in Amsterdam is het zo dat narcotica (Opium, drugs) gewoon naar FO gaat. We hebben wel een afdeling die over vuurwapens en explosieven gaat, maar dat is geen FO en dat zijn executieve collega's. Nu met de NP zou het zo moeten zijn dat Haaglanden dat nu ook zo heeft. Die afdeling is het Regionaal Bureau Wapens en Munitie (RBWM).
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #114 Gepost op: 18 mei 2013, 12:55:43
De FO is nu nog heel divers in den lande. Er zijn medewerkers die volledig executief zijn (geweest), met alle toebehoren, maar inderdaad ook BOA's met beperkte of geen bewapening. De BOA's zijn zij-instromers, de volledig executieven vaak doorstromers.

Mijn vermoeden is dat niet alle FO'ers gelukkig zullen zijn met primair gestripete voertuigen, zeker wanneer deze mee naar huis gaan voor piket. In zo'n wagen wordt er toch wat anders van je verwacht dan wanneer je in een niet of secundair gestripete wagen rondrijdt.

Nu de secundaire striping eruit gaat ben ik benieuwd of alles met primaire striping, onherkenbaar of met alleen politielogo wordt uitgevoerd.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Iv0

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • Monsieur Cannibale
Reactie #115 Gepost op: 18 mei 2013, 19:52:43
Voor zover ik weet zijn de medewerkers van FO Amsterdam allemaal BOA's. Deze zijn niet voorzien van bewapening. Of dit moet sinds 2 maanden veranderd zijn, dan hoor ik het graag.

FO heeft zeker al meer dan drie jaar medewerkers met geweldsmiddelen, geen vuurwapen maar verder wel de surveillantenbewapening!
et Voila

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #116 Gepost op: 18 mei 2013, 20:06:07
In MWB zijn er nieuwe T5 busjes omherkenbaar.

Pully

• agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #117 Gepost op: 20 mei 2013, 10:39:21
FO heeft zeker al meer dan drie jaar medewerkers met geweldsmiddelen, geen vuurwapen maar verder wel de surveillantenbewapening!

Ik heb heel erg veel met FO met samen gewerkt. Maar ik heb ze nog nooit met bewapening gezien.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.

Jim1

• Forum gebruiker
Reactie #118 Gepost op: 22 mei 2013, 17:31:52
Ik heb heel erg veel met FO met samen gewerkt. Maar ik heb ze nog nooit met bewapening gezien.
Er zijn enkele surveillanten in dienst bij FO. Deze kunnen hun 'gewone' bewapening dragen bij de uitvoering van hun taak.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #119 Gepost op: 25 mei 2013, 18:59:22
Bij ons in het noorden zijn de nieuwe busjes onopvallend. Ze worden veelal bij huis neergezet ivm piket en de FO medewerkers dragen geen bewapening.
Vind het ook eigelijk maar raar dat op sommige plekken men wel in opvallende busjes rijdt.
De burger ziet een politieauto en zal verwachten dat bij incidenten een agent uitstapt met alle toebehoren, die vervolgens gaat handelen...