Waarschijnlijk heb je geen idee welke invloed het proces heeft op de uitvoering van de dagelijkse taak.
Ik heb daar absoluut beeld bij.
Maar je hebt dat wel te danken aan je eigen collega's. Niets meer niets minder.
Ik heb eerlijk waar geen idee waarom jouw collega's op die manier hebben verhoord, misschien onder druk van de publieke opinie, misschien omdat ze wilden presteren, maar ze zijn gewoon te ver gegaan. Met als resultaat dat de verkeerde mens(en) is (zijn) veroordeeld.
Men vind dat dit niet meer mag voorkomen en daar sta ik achter.
Nogmaals je kan (bijna) iedereen alles laten bekennen maar dat kan en mag niet de bedoeling zijn in het rechtsysteem wat wij voor ogen hebben (wij is relatief want ik denk dat ik hier toch iets anders lees....)
Dat eea is "doorgedraaid" dat is een gevolg van wat jouw collega's hebben gedaan.
overtuigd dat dit altijd gebeurt. Wat heb je er aan om dat niet te doen? Bovendien moet er ondersteunend bewijs zijn; een steekhoudende aangifte, getuigenverklaring, technisch bewijs etc. Alleen een bekentenis is niet voldoende.
Schijnbaar is een bekentens wél voldoende nogmaals verwijs ik naar de zaken: de Puttense moordzaak, bolderkar affaire en de Schiedammer Parkmoord.
Ik kan me niet indenken dat dit de enigste zaken zijn..................
Maar ik wil even wel verduidelijkt hebben dat ik er van uit ga dat de meeste agenten / personen die verhoren dit op een correcte manier doen.