Noodknop op de analoge portofoons

Auteur Topic: Noodknop op de analoge portofoons  (gelezen 7035 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Gepost op: 13 januari 2012, 11:00:52
Op de I-Coms zitten van die mooie rode noodknoppen.
De nieuwste generatie ondersteunt een vrij uitgebreide noodknop functie, met de mogelijkheid tot automatisch openzetten van de spreeksleutel voor vaststaande duur, triggering met 'man-down' functie, tooncode zenden etc.
Ik heb onder deze knop een nood-tooncode geprogrammeerd waardoor op de meldkamer-mobi en de coordinator portofoons het roepnummer van de noodoproep in beeld komt te staan. Gelukkig hebben we er nog nooit gebruik van hoeven maken.

Zijn er meer afdelingen die de rode knop functioneel ingeprogrammeerd hebben, en wat zijn jullie ervaringen? Waar ik me het meest zorgen over maak, is dat de noodoproep niet door komt als er tegelijk iemand begint te praten.

Arts  www.alphalog.nl

Wouter

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 13 januari 2012, 17:58:27
Hoelang blijft de spreeksleutel open staan?

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #2 Gepost op: 13 januari 2012, 20:44:03
Pfff, was onze verbindingsdienst maar zo ver...

Het gaat bij ons zo primitief als wat..  :(  98uiye
We mogen al blij zijn met een paar goed werkende porto's, voor de 'normale' communicatie..
Los daarvan hebben wij ook geen noodknop(pen).

Tijd voor nieuwe porto's..  98uiye
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 13 januari 2012, 21:21:17
Van de laatste keer dat ik een (semi) analoge portofoon met man-down functie liep heb ik nu nog een trauma, wat een rampensysteem was dat. Het kan handig zijn in bepaalde situaties, maar dat zijn dan niet te dingen waar je als RK mee te maken hebt. En als het er dan opzit, dan moet het schakelbaar zijn en de rest van de parameters moet je ook kunnen instellen.

Niet dat dat geval afgaat als je even rustig zit te kakken, of als je hem even op tafel legt... Daar ben je na een week aardig klaar mee ::)

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #4 Gepost op: 13 januari 2012, 21:28:59
En als het er dan opzit, dan moet het schakelbaar zijn en de rest van de parameters moet je ook kunnen instellen.

Dat vraagt nogal wat van een "gemiddelde gebruiker".
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 13 januari 2012, 22:32:14
Dat vraagt nogal wat van een "gemiddelde gebruiker".

Uiteraard is een aan/uit schakeling genoeg voor de gebruiker, de parameters kunnen worden weggewerkt in een menu of onzichtbaar gemaakt worden.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #6 Gepost op: 13 januari 2012, 22:48:50
De duur dat de spreeksleutel open blijft staan is zelf in te stellen, ik heb deze functie uit staan. Tevens vereist de man-down functie en speciale printplaat in de porto die wij er niet in hebben zitten. De noodknop heeft dus al enige functie dat de coordinatoren en de meldkamer kunnen zien dat iemand die noodknop heeft ingedrukt. Niets meer, niets minder.

En ja: we hebben het ongekend luxe, dat moet ik toegeven  O0
Arts  www.alphalog.nl

kens62

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 14 januari 2012, 08:19:26
Misschien een off topic vraag maar welke procedure hanteren jullie nadat de noodknop is ingedrukt?
Politie bellen, zelf er naartoe rennen, etc.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 14 januari 2012, 08:21:06
Misschien een off topic vraag maar welke procedure hanteren jullie nadat de noodknop is ingedrukt?
Politie bellen, zelf er naartoe rennen, etc.
Contact leggen met post en iig coordinator die kant uit. En afhankelijk van waarom noodknop verdere personen/instanties.

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 14 januari 2012, 10:22:21
Binnen onze organisatie werken wij met zo'n 60+ portofoons, deels Kenwood, deels HYT. De meesten van ons krijgen uitleg over hoe deze te gebruiken.Eerst spreeksleutel indrukken, dan spreken etc.
De meeste portofoons hebben een zendtijd van max 60 seconden, om ongewenst zenden te voorkomen. Een aantal portofoons, waaronder van het BHV en "top" management hebben onbeperkt zendtijd.

Voor diverse situaties werken we met codes, waarbij er eerst door onze zelf gehandeld wordt voordat politie eventueel word ingeseind.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV