Noodknop op de analoge portofoons

Auteur Topic: Noodknop op de analoge portofoons  (gelezen 7034 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #10 Gepost op: 14 januari 2012, 10:49:12
Misschien een off topic vraag maar welke procedure hanteren jullie nadat de noodknop is ingedrukt?
Politie bellen, zelf er naartoe rennen, etc.

Zoals Chopsticks zegt: contact proberen te leggen met de post, en altijd een coordinator die kant uit.
Arts  www.alphalog.nl

Dominique B

• Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
Reactie #11 Gepost op: 12 februari 2012, 17:08:13
Welke portofoons gebruiken jullie ?

Wij in Eijsden-Margraten beschikken over 4 HYT, TC-700 portofoons en een mobilofoon HYT (type even onbekend  998765)
Deze is ook standaard uitgerust met een Oranje/rode noodknop, wanneer men deze indrukt begint de portofoon ontzettend luid te loeien (wieuw wieuw wieuw :D ) maar zend hierbij geen signaal uit.. (ik gebruik hem nog wel eens als Sirene, als ik te voet vlug door publiek moet  0098)

Verder hoor ik je spreken oven "de meldkamer" hebben wij in Nederland een landelijke MK ? (of bedoel je een plaatselijke tijdelijke ingerichte verbindingspost/wagen ?)
Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #12 Gepost op: 12 februari 2012, 17:21:27
Welke portofoons gebruiken jullie ?

Wij in Eijsden-Margraten beschikken over 4 HYT, TC-700 portofoons en een mobilofoon HYT (type even onbekend  998765)
Deze is ook standaard uitgerust met een Oranje/rode noodknop, wanneer men deze indrukt begint de portofoon ontzettend luid te loeien (wieuw wieuw wieuw :D ) maar zend hierbij geen signaal uit.. (ik gebruik hem nog wel eens als Sirene, als ik te voet vlug door publiek moet  0098)

Verder hoor ik je spreken oven "de meldkamer" hebben wij in Nederland een landelijke MK ? (of bedoel je een plaatselijke tijdelijke ingerichte verbindingspost/wagen ?)
Wij gebruiken ICom 3022-S portofoons, die we ook zelf kunnen programmeren.
Meldkamer is altijd een evenementenmeldkamer, hetzij op lokatie, hetzij vanuit het verbindingenkantoor (is permanent als meldkamer ingericht).
Arts  www.alphalog.nl

Dominique B

• Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
Reactie #13 Gepost op: 12 februari 2012, 17:25:48
OHHHH oke,

Dat is voor een ukkie afdeling als ons natuurlijk niet realiseerbaar :( maar wel heel mooi..
Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #14 Gepost op: 12 februari 2012, 17:59:21
Het begint met een gratis licentie van Alphalog  ;) O0 ^-^
Arts  www.alphalog.nl