Inzet F-16's bij politieachtervolging

Auteur Topic: Inzet F-16's bij politieachtervolging  (gelezen 8760 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #30 Gepost op: 15 januari 2012, 00:16:23
Wel voorzien van striping en OGS?

Jaren geleden heeft er in een luchtmacht blaadje voor een 1 april grap een (volgens mij) volledig gestripte F16 gestaan. Die zou snelheidscontroles gaan uitvoeren.

RemcoV
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #31 Gepost op: 15 januari 2012, 00:28:40
Om vliegtuigen te onderscheppen (QRA) moeten F16's ook verbinding kunnen maken met civiele vliegtuigen, dus ga ik er voor het gemak vanuit dat dat wel kan :)

De militaire luchtverkeersleiding kan ook contact maken met burgervliegtuigen..........................
als deze niet reageren gaat de QRA er uit en de F16 proberen ook met radio contact te maken met deze burgervlieguigen......

Volgens mij is het gewoon 1 systeem.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #32 Gepost op: 15 januari 2012, 12:32:35
En anders heeft misschien
de centrale in Nieuw-Milligem wat opgepikt van de politie heli en werd daar de 1 en 1 bij elkaar opgeteld.

Er is ook altijd een politieheli op vlb Volkel gestationeerd geweest, ik neem aan nu nog steeds (?). Als de heli vanaf deze basis vertrekt zijn de lijnen wellicht ook wat korter...
Senior GGP / Oost-Brabant


Gast

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 15 januari 2012, 12:43:53
Een F-16 heeft één VHF radio aan boord en 2 UHF radio's. De civiele verkeersleiding werkt op VHF, de militairen op UHF.
De enige manier om radiocontact met burgervliegtuigen te maken is erop te gokken dat dat burgervliegtuig op hun 2e radio de 121.500Mhz bij heeft staan (internationale noodfrequentie) maar als de verkeersleiding ze daarop al niet heeft kunnen bereiken kunnen de F-16s het ook niet. Maar we raken weg van het topic  ;)