Body Worlds Amsterdam 12 jan – 22 april 2012

Auteur Topic: Body Worlds Amsterdam 12 jan – 22 april 2012  (gelezen 3330 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Gepost op: 13 januari 2012, 18:21:02
Citaat
Wat is er te zien op BODY WORLDS?

In elke BODY WORLDS tentoonstelling zijn meer dan 200 echte menselijke preparaten te zien, waaronder ongeveer 20 plastinaten van het hele lichaam, evenals afzonderlijke organen, orgaanconfiguraties en transparante lichaamsschijven. Aan de hand van spectaculaire plastinaten neemt de tentoonstelling de bezoeker mee op een spannende onderhuidse ontdekkingsreis, die een breed inzicht geeft in de anatomie en fysiologie van het menselijk lichaam. Orgaanfuncties, maar ook vaak voorkomende ziektes, worden in begrijpelijke taal toegelicht aan de hand van vergelijkingen tussen gezonde en aangetaste organen. Daardoor ontstaat ook een beeld van de langetermijneffecten van ziektes en verslavingen, zoals tabak- of alcoholconsumptie, en van de mechanische aspecten van kunstknieën en -heupen.

http://www.bodyworlds.com/nl/amsterdam/welkom.html

Eind 2010 ben ik naar Body Worlds in Rotterdam geweest. Het is erg mooi en leerzaam om te zien, vooral wanneer je meer wilt weten over de anatomie van de mens.

Wat wel aan te raden is is om je tickets voortijdig te bestellen of er op tijd te komen. Men laat per uur maar een beperkt aantal bezoekers toe.


Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2012, 16:18:35
Afgelopen zaterdag heb ik deze tentoonstelling bezocht en ben er zo'n vier uur zoet geweest. Ik vind het een absolute aanrader voor ieder(e eerstehulpverlener) die iets meer wil zien/weten over hoe (geniaal eigenlijk) het menselijk lichaam in elkaar steekt. Ook de audiotour kan ik je van harte aanbevelen!  O0
Geďnteresseerd? Dan wel vantevoren boeken, er wordt slechts een beperkt aantal personen per uur toegelaten tot de tentoonstelling. Je boekt dan ook voor toegang in een bepaald tijdslot. Eenmaal binnen mag je zolang blijven als je wilt (tot sluitingstijd uiteraard). Advies: kom met het openbaar vervoer. Parkeren in de omgeving of in de Qpark-garage kan ook, maar daarvoor moet je flink je portemonnee trekken (Qpark Mahler: EUR 4,00 per 54 minuten of gedeelte daarvan  :o :'( )....


saorafael

  • Incidentenfotograaf
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
  • Incidentenfotograaf
Reactie #2 Gepost op: 25 januari 2012, 21:55:46
Ik ben gisteren geweest en het was zeer indrukwekkend en interessant.Had mijn kinderen meegenomen van 4 en 6 en die vonden het ook erg boeiend.Het is op een zeer goede en leerzame manier gemaakt en ik raad het iedereen aan!


Romeo Mike

  • Student Master Verpleegkunde (Universiteit Antwerpen)
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Reactie #3 Gepost op: 29 januari 2012, 20:26:30
Ik ben gisteren geweest. Zo'n 2,5 uur binnen geweest. Een medewerker daar vertelde mij dat ze met 'de ruiter op het paard' drie jaar bezig zijn geweest! Het was wel een hele interessante ervaring. Vorig jaar ook naar Rotterdam geweest, maar deze vond ik leuker. Het is mooi om het in het echt te zien ipv in studieboeken, Echt een aanrader.