Burger met blauw zwaailichtje

Auteur Topic: Burger met blauw zwaailichtje  (gelezen 23366 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #100 Gepost op: 30 december 2004, 17:39:50
ik zie altijd alleen maar magneten bij officiele politie,

wat moet ik me voorstellen bij een staalkabel

heeft er iemand foto`s van??

en die op mijn foto stond is geschikt tot snelheden tot 250 dus ik denk dat het niet nodig zal zijn
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #101 Gepost op: 30 december 2004, 22:33:39
wanneer een kleeflamp op politie auto door een officieele opbouwer wordt geleverd zit er mijn weten altijd een staaldraad (gevlochten, ongev. 2,5...3mm loopt binnen in het krulsnoer door) aan bevestigd, dit om te voorkomen dat hij er af waait of op andere manier loslaat, te voorkomen dat hij andere mensen/voertuigen schade toebrengt, in geval ''afwaaien'' altijd rekening politie. ;)

er zijn diensten die ''kunnen het zelf wel'' en die zitten niet altijd vast, ook zetten ze hem wel binnen voor de voorruit, slecht zichtbaar en voldoet niet aan de wet, hij is immers niet rondom zichtbaar, dus bij een klapper, altijd schuld politie ;D

ik zal in jan. wel proberen een foto te krijgen, of iemand anders moet er een hebben.
Nemo me impune lacessit

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #102 Gepost op: 31 december 2004, 21:30:12
Klopt, zit een haak aan die je naast de plug vast moet maken...en met zo'n dikke bmw haal je de 200 wel....en met een btje tegenwind heb je zo een windsnelheid van 250 km/h ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #103 Gepost op: 7 januari 2005, 01:21:34
Klopt, zit een haak aan die je naast de plug vast moet maken...en met zo'n dikke bmw haal je de 200 wel....en met een btje tegenwind heb je zo een windsnelheid van 250 km/h ;)

ik heb er vandaag even een uit het magazijn gehaald (movia-D), er zat een klein stukje staalkabel aan om hem aan het voertuig te zekeren, echter de spiraalkabel heb ik ook even uit elkaar gehaald, en tot mijn verbazing zit hier geen staaldraad in, dus is mijns inziens deze kabel niet sterk genoeg, hoewel hij wel die schijn wekt, daar ga ik toch even wat vragen over stellen.

overigens is het zekeren niet verplicht, maar slordig als hij van het dak af waait en iemand krijgt hem voor zijn hoofd.

[verwijderd door de admin ivm opschoning]
Nemo me impune lacessit

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #104 Gepost op: 7 januari 2005, 01:47:02
ik heb overigens wel een ''nieuwe'' gevonden en even mee genomen, het is geen zwaailamp, maar een led lamp met superleds.

deze heeft een diameter van 18 cm, en een hoogte van 10cm.
door zijn diverse instelbare flitspatronen kan hij aardig concureren met de meeste daksets, er is ook een stand dat de vier ledvlakken intern na elkaar oplichten, zodat het net lijkt als of hij draait, en zijn er diverse snelheden mogelijk.
tevens heeft hij leds bovenop wat voor aanvliegende helicopters het zicht aanzienlijk verbeterd (de zwaailampen en daksets stralen hoofdzakelijk rondom)

een ander heel groot voordeel is dat de lamp max. tussen de 5...6 Amp. nodig heeft, tegen een conventionele dakset die zo'n 22 Amp. gebruikt.

hij heeft uiteraard geen ally-lights en stopborden, dus hij zal de dakset nooit helemaal vervangen, hoewel 1 zoeklicht die alle kanten uit kan en stoborden op de motorkap en op de achterklep en......

afmeting is op een 15'' monitor bijna ware grote.

[verwijderd door de admin ivm opschoning]
Nemo me impune lacessit

ABeens

• Senior gebruiker
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #105 Gepost op: 10 januari 2005, 17:02:54
Hoi allemaal,

vandaag ben ik op de A37 (Emmen-Hoogeveen) ingehaald door een op het oog normale personenauto met OPG. De blauwe pit was vermoedelijk met een magneet op het dak bevestigd.

mijn vraag is:
welke diensten rijden in op het oog personenauto's die als het nodig is met blauwe pit (OPG) mogen rijden.

P.s. het was geen auto geregistreerd op het leger

7194

• Senior gebruiker
Reactie #106 Gepost op: 10 januari 2005, 17:06:42
Dat zijn er volgens mij wel aardig wat.

-Noodhulp gewone politie.
-Arrestatie team.
-Brigade speciale beveiligingsopdrachten marechaussee.
-Bijzondere bijstandseenheid politie.
-Bijzondere bijstandseenheid snelle interventie eenheid.
-Recherche politie ?

(correct me if i'm wrong)

ABeens

• Senior gebruiker
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #107 Gepost op: 10 januari 2005, 17:09:03
Er zat maar 1 persoon in deze wagen en niet zoals je normaal ziet 2 of meer ;) vandaar deze vraag.

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #108 Gepost op: 10 januari 2005, 17:10:50
Dat zijn er volgens mij wel aardig wat.

-Noodhulp gewone politie.
-Arrestatie team.
-Brigade speciale beveiligingsopdrachten marechaussee.
-Bijzondere bijstandseenheid politie.
-Bijzondere bijstandseenheid snelle interventie eenheid.
-Recherche politie ?

(correct me if i'm wrong)

VROS-auto's, onopvallende surveillance...sommige hoogwaardigheidsbekleders...IP van dienst met een piketauto...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Sven

• Gast
Reactie #109 Gepost op: 10 januari 2005, 17:17:35
Kortom: De politie of Marechaussee voor diverse taken.