zolang de regelgeving, eventueel wetten niet helder zijn over dit soort zaken, en bijv. de werkgroep optisch en geluid een rapport afleverd wat aan alle kanten rammelt, er grote verschillen zijn in de toegepaste produkten (meerder toon hoogten), onduidelijk over blauwe flitsers of zwaai lampen, zal moeten worden gedoogd, c.q. toegestaan.
op het moment dat er een heldere uitslag ligt zullen we opnieuw veel geld moeten besteden om alles aan die regelgeving te voldoen, dat houdt o.a. in dat bijv. de martin hoorn die erg geliefd is bij de brandweer, niet meer mag, want de toon hoogte is niet volgens de huidige regelgeving, en zo zijn er nog heel veel voorbeelden op te noemen.
een troost ze zijn al meer dan 20 jaar bezig om deze normen op te stellen, en er ligt nog steeds niets, de voorstellen in het voorstel optisch en geluid zijn technish onuitvoerbaar en zou bijv. weer tot blijvende gehoor beschadiging leiden als dit zo zou worden uitgevoerd.
we hebben dus nog wel even.
het een moet voldoen aan de wegen verkeers wet, het andere aan het voertuig regelement, en ook aan de regeling optisch en geluid, verder zijn er dan nog de verschillende branche richtlijnen, deze kunnen alleen maar de voorgaande wetten, regelementen en regelgeving volgen, hoewel wederom toch weer opgemerkt moet worden dat branche richtlijnen niet verplicht zijn op te volgen, en ligt het wel of niet opvolgen bij politie weer heel anders dan bij brandweer.
we zijn er voorlopig nog niet.