prive tas

Auteur Topic: prive tas  (gelezen 28149 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #80 Gepost op: 21 augustus 2006, 08:05:31
Mijns inziens gelden hier dezelfde regels als voor bijvoorbeeld de ambulance: indirect geeft een arts de opdracht tot defibrillatie, net zoals een arts de ambu-pleeg aanstuurt via protocollen. Het enige wat een EHBO-er met een AED doet is de pads plakken, de voorbehouden handeling doet de software.
Er bestaan ook AED's met 'manual override', en reken maar dat een EHBOer problemen kan krijgen als hij die gebruikt terwijl de AED aangeeft dat er geen schok nodig is...
Arts  www.alphalog.nl

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #81 Gepost op: 21 augustus 2006, 11:22:31
Mijns inziens gelden hier dezelfde regels als voor bijvoorbeeld de ambulance: indirect geeft een arts de opdracht tot defibrillatie, net zoals een arts de ambu-pleeg aanstuurt via protocollen. Het enige wat een EHBO-er met een AED doet is de pads plakken, de voorbehouden handeling doet de software.
Er bestaan ook AED's met 'manual override', en reken maar dat een EHBOer problemen kan krijgen als hij die gebruikt terwijl de AED aangeeft dat er geen schok nodig is...

wtb voorbehouden handeling en de AED vindt er momenteel een wetsaanpassing plaats van de wet BIG waarin defribillatie middels AED buiten de voorbehouden handelingen geplaatst wordt. Tot de tijd dat de wet veranderd is zal de Inspectie niet overgaan tot handhaving van het desbetreffende verbod

Bron: Reactie Minister van Volksgezondheid op advies Gezondheidsraad dd. 10-4-02

Maarre dit gaat misschien wat ver van het originele topic af? Weet niet wie er allemaal een AED in zijn prive-tas heeft? dure grap... 8)

Luke

• Forum gebruiker
  • 't Is dansen op de gulden middenweg (acda&demunik)
Reactie #82 Gepost op: 21 augustus 2006, 22:08:50

Beste Delta.
Het gebruik van een AED door een EHBO-er valt buiten de wet BIG. Mocht er iets behoorlijk misgaan (grove fout) dan zal desbetreffende civiel rechtelijk of misschien wel strafrechtelijk aangepakt kunnen worden.
Voor een medisch beroepsbeoefenaar, vallend onder de Wet BIG, geldt dat deze ook nog een tuchtrechtelijk bestraft kan worden.

Voor de beroepsbeoefenaren dus drie tikken op de vinger, voor de burger twee.

Of die derde veel meer pijn doet...? Twee keer lijkt mij al genoeg. Maar ja, dan hadden deze beroepsbeoefenaars (waaronder ikzelf) maar een vak moeten leren  ;).
HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge

Michel D.

• POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
Reactie #83 Gepost op: 21 augustus 2006, 22:54:31
Ben nu even het spoor bijster... dit topic ging toch over tips over een privé-tas en niet over bevoegdheden e.d.? Misschien weer on-topic?

Met Rescue Vlissingen heb ik privé/voor de BHV een Traveler Hulpverleningstas aangeschaft. Ik moet zeggen, erg fijne tas, veel opbergruimte. Kwaliteit is goed, uitstraling nog beter  ;) Zelf gevuld met een BHV-vulling. Ik hoorde van de verkoper van die tassen dat steeds meer afdelingen van het NRK op deze tassen overgaan, evenals EHBO-verenigingen. Persoonlijk blijf ik het een aanrader vinden.

groet, Michel

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #84 Gepost op: 21 augustus 2006, 23:54:11
Ben nu even het spoor bijster... dit topic ging toch over tips over een privé-tas en niet over bevoegdheden e.d.?
Daar zijn we erg goed in ....

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #85 Gepost op: 22 augustus 2006, 07:17:58
Ben nu even het spoor bijster... dit topic ging toch over tips over een privé-tas en niet over bevoegdheden e.d.? Misschien weer on-topic?

Met Rescue Vlissingen heb ik privé/voor de BHV een Traveler Hulpverleningstas aangeschaft. Ik moet zeggen, erg fijne tas, veel opbergruimte. Kwaliteit is goed, uitstraling nog beter  ;) Zelf gevuld met een BHV-vulling. Ik hoorde van de verkoper van die tassen dat steeds meer afdelingen van het NRK op deze tassen overgaan, evenals EHBO-verenigingen. Persoonlijk blijf ik het een aanrader vinden.

groet, Michel

Back on topic dan  ;)

Heb je ergens een foto van die tas?

wupklpd

• Gast
Reactie #86 Gepost op: 22 augustus 2006, 08:22:02
Ik heb deze tas ook sinds kort, ben er erg tevreden mee, zet er een link voor je bij.

www.medicallifesupport.nl/folder%20grote%20tas.pdf

www.medicallifesupport.nl/

Groetjes Paulus

Pl@nner (voorheen sigmaatje)

• Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #87 Gepost op: 22 augustus 2006, 12:40:33
Het is een geweldige tas, heb hem in het echt gezien en ga hem ook bestellen. (+ een paar voor wat andere mensen)

Maar
Zoek nog een paar mensen die hem ook willen, zodat we er een aantal tegelijk kunnen bestellen.
Dat maakt de prijs (nog) weer wat aantrekkelijker hé  ;)       (wil naar een aantal van 10 stuks)

wie interesse heeft moet maar ff een pm doen.  :)
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R