Operationele Visser type 4 ambulance's in Nederland.

Auteur Topic: Operationele Visser type 4 ambulance's in Nederland.  (gelezen 50108 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #280 Gepost op: 4 augustus 2006, 15:37:36
Ik zag een hele rare rijden, met een soort van grote langwerpige flitsers er op, op de A1 bij Diemen, is dat zo'n andere ?

Deze?:


Foto's: © Patries


paul_hartog

  • Gast
Reactie #281 Gepost op: 4 augustus 2006, 15:45:27
ja deze zie ik ook vaak rijden op de a12 bij arnhem ;)
heel appart ding


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #282 Gepost op: 4 augustus 2006, 17:03:59
Ja die was het
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


N9213Q

  • Gast
Reactie #283 Gepost op: 4 augustus 2006, 17:08:54
Mooie gestroomlijnde zwaaibak!  :o


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #284 Gepost op: 4 augustus 2006, 17:31:26
Plaatje gemaakt in Driebergen voor het bureau van de KLPD

Dus er komen zo veel posts van jou bij volvo voertuigen ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


guest1564

  • Gast
Reactie #285 Gepost op: 5 augustus 2006, 09:15:54
Dus er komen zo veel posts van jou bij volvo voertuigen ;)

Nee..mocht er binnen het hek geen foto´s maken..heb ff een tijdje verderop gestaan maar er kwam helaas niks langs :'( 8)


bas.

  • Gast
Reactie #286 Gepost op: 5 augustus 2006, 17:49:33
Nieuwe ambulance onveilig

GOES - De nieuwste Mercedessen van de ambulancediensten in Nederland vertonen dermate ernstige gebreken, dat de veiligheid van het personeel in het geding is. In Zeeland reden tot gisteren zes van deze auto’s rond, landelijk gaat het om zestig voertuigen. Ambulancediensten rijden voorlopig met gehuurd materieel en met afgeschreven wagens, die weer rijklaar worden gemaakt.
Onderzoek bij het onafhankelijk keuringsstation Dekra in Eindhoven heeft aangetoond dat de achterassen van de Mercedessen ondeugdelijk zijn geconstrueerd. Zware belasting kunnen ze niet aan. Ook zijn er problemen met de luchtvering. Onderdelen daarvan kunnen kapot gaan door aanraking met de schokbrekers. Reden genoeg voor de ambulancediensten om de auto’s aan de kant te zetten. De zestig voertuigen gaan terug naar carrosseriebouwer Visser in Leeuwarden. De ondeugdelijke Mercedessen zijn geleverd aan ambulancediensten in Zeeland, Utrecht en Gelderland.

Technische problemen

Directeur J. van de Velde van het Regionaal Ambulancevervoer Zeeland (RAV) bevestigt dat er technische problemen zijn met de onderstellen van de nieuwste ambulances. Nadat de auto’s in gebruik waren genomen, kwamen vanuit de medewerkers klachten. Er is een onderzoekbureau in de arm genomen en dat bevestigde dat er technisch wat schort aan de onderstellen.

Kinderziektes

Volgens Van de Velde gaat het om zes auto’s, waarvan vijf inzetbaar in Midden- en Noord- Zeeland en één in Zeeuws- Vlaanderen. De ambulances zijn uit de roulatie genomen en teruggestuurd naar de leverancier. Bekeken wordt of de problemen afdoende op te lossen zijn of dat er andere auto’s moeten komen. Van de Velde heeft een voorkeur voor behoud van het type dat nu weer bij de leverancier staat. „De auto’s bevallen op zich goed. Ze zijn ook volledig gekeurd en voldoen aan alle eisen, ook internationaal. Het gaat om een soort kinderziektes in het onderstel.“

Dat er zes auto’s bij het RAV-Zeeland niet inzetbaar zijn, heeft geen invloed op de paraatheid van het ambulancevervoer, beklemtoont directeur Van de Velde. Hij heeft voordat de ambulances teruggingen naar de importeur, maatregelen genomen. „We hebben 23 auto’s in ons gebied en we rijden er continu met zeventien. De zes zijn onze reserve-auto’s. We hebben twee ambulances tijdelijk elders geleased. Komende dagen worden vier auto’s al aangepast“, aldus Van de Velde. „Ik voorzie geen problemen.“


bron: http://www.planet.nl/planet/show/id=69412/contentid=733053/sc=a1564d

 
Nieuwe ambulances teruggeroepen voor controle
 
Gepubliceerd op maandag 17 juli 2006
 
UTRECHT (ANP) - Daimler Chrysler Nederland roept ambulancediensten op om bepaalde ziekenauto's te laten controleren. Het gaat om Mercedes-ambulances van de E-klasse, waarvan er 38 in Nederland zijn geleverd sinds 2004.

Aanleiding is een incident in Zeeland, waar onlangs een ziekenwagen onderweg door zijn veren is gezakt.

Volgens Daimler Chrysler gaat het niet om een constructiefout, maar was de Zeeuwse ambulance te zwaar belast. Tijdens de extra controle wil het bedrijf het gewicht van de auto's en de afstelling controleren.



Heeft iemand toevallig foto's van die ambulance die door zijn veren gezakt zou zijn?