Magirus neuzen "torpedo's"

Auteur Topic: Magirus neuzen "torpedo's"  (gelezen 17961 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

jwpots

• Gast
Reactie #30 Gepost op: 21 juni 2005, 22:34:14
Laat ik weer eens een oude topic uit de kast trekken. Deze topic stond inmiddel helemaal op pagina 15 [was even zoeken]. Ik plaats hierbij een TAS van de brandweer Hoogeveen die inmiddels wel een aantal jaren weg zal wezen. Het gaat hier om een:

MagirusDeutz200D16
TS3LD3000T7000
Opbouw Motorkracht-Magirus
Bouwjaar 1972
Afvoer denkelijk in 1990 gezien het feit dat er toen een WTH is aangeschaft.

Groet
Johan

[verwijderd door de admin]

mario m

• Senior gebruiker
  • Bezoek mijn website!
    • Hulpdiensten modelbouwforum
Reactie #31 Gepost op: 21 juni 2005, 23:08:23
Is deze ook toegelaten?

Brandweer Temse

Foto's Martin Calle.

Mvg,

Feuerteufel

• Forum gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 22 juni 2005, 17:25:25
Is deze ook toegelaten?
Mvg,

Rood.....Magirus......neus.....brandweer.......

voldoet aan de kriteria van deze topic, dus toegestaan.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 1 juli 2005, 21:34:07
ben weer eens in het archief aan het zoeken geweest en kwam deze tegen. een echte Magirus-Deutz Eckhauber van bedrijfsbrandweer VAM te wijster. deze wagen had men tweedehands aangekocht en zou uit Duitsland afkomstig zijn. een aparte wagen met zijn enkele cabine en zijn Amerikaans achtige opbouw met middenbouwpomp en eerste aanvalsharspel net niet te zien. zit namelijk aan de andere kant van het voertuig  

Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 1 juli 2005, 21:44:07
nog een oud fotootje van vliegveld Eelde in 1962. deze kreeg ik van een collega brandweerhobbyist. en laat het toenmalige wagenpark zien. namelijk twee Unimog poederbluswagen met heel aparte vierkante cabine's en waar het om gaat de Magirus-Deutz Rundhauber schuimbluswagen die het vliegveld overnam van de RijksLuchtvaartSchool (RLS). en hieraan wil ik graag een vraag aankoppelen. wie kent betere foto's of een foto van deze Magirus-Deutz A3000 met Konig-Airfoam opbouw.  

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 5 juli 2005, 19:32:42
Deze Eckhauber heb ik op foto nog niet veel gezien. deze Magirus-Deutz 150D11 met Duitse Magirus opbouw om precies te zijn een TroTLF-16 werd nieuw in 1970 aan de Hoechst geleverd in Breda thans heet dit bedrijf BPM. deze TS6MD/LD2800T2400/200P750 werd in 1993 vervangen. een soortgelijkende Magirus-Deutz maar dan een 4x4 uitvoering heeft ooit dienst gedaan bij Hoechst in Vlissingen. deze uit 1968 stammende wagen werd geleend van Hoechst in Frankfurt. deze AS-79-06 werd ooit bij een optocht op de foto gezet. een van de weinige keren dat men hem zag.

jwpots

• Gast
Reactie #36 Gepost op: 15 juli 2005, 00:49:42
Laat ik in mijn ogen weer eens een bijzondere torpedo plaatsen. Ik weet niet wat het is, maar ik heb deze torpedoneus altijd al iets bijzonders gehad hebben. Misschien komt het dat deze neus van boven wat ronder afloopt dan Eckhaubers met de wat meer hoekige neus. Deze autoladder is afkomstig van de brandweer Apeldoorn. We hebben het hier over een:

MagirusDeutzS6000 met een ladderopbouw van Magirus. De ladderlengte is 30.00 mtr. en de wagen heeft dienst gedaan van 1951 tot 1985.

Groet
Johan

Vatrogasci

• purchaser
  • Forum gebruiker
    • BLOG VATROGASCI
Reactie #37 Gepost op: 17 juli 2005, 13:48:33
Even deze rubriek weer wat nieuw leven inblazen, met enkele TAM's uit Kroatië en Slovenië
De TAM (Tovarna avtomobilov Maribor) werd vroeger in licentie gebouwd met Magirus componenten.

Hierbij voorbeelden van Metkovic, Turnasica en Ljubljana

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 18 juli 2005, 14:56:04
hier de volgens mijn enige Eckhauber tankautospuit die bij een Nederlandse gemeentelijke brandweer heeft dienst gedaan. het gaat hier om een Magirus-Deutz Mercur 120D met Kronenburg opbouw en Myers HD-pomp uit 1964. deze wagen was van brandweer Dordrecht en werd in 1978 buiten dienst gesteld en een jaar later werd deze TS6LD2500HD230T2000 naar Honduras. de foto komt uit een map met oude fabrieksfoto van Kronenburg.

jwpots

• Gast
Reactie #39 Gepost op: 18 juli 2005, 15:21:30
hier de volgens mijn enige Eckhauber tankautospuit die bij een Nederlandse gemeentelijke brandweer heeft dienst gedaan. het gaat hier om een Magirus-Deutz Mercur 120D met Kronenburg opbouw en Myers HD-pomp uit 1964. deze wagen was van brandweer Dordrecht en werd in 1978 buiten dienst gesteld en een jaar later werd deze TS6LD2500HD230T2000 naar Honduras. de foto komt uit een map met oude fabrieksfoto van Kronenburg.

Hier dezelfde wagen in kleur. De wagen is inderdaad in 1978 buiten dienst gesteld. De wagen is na een algehele renovatie geschonken aan El Progresso in Zuid Amerika. Voor de archivarisen onder ons, een artikel hierover is te vinden in Brand en Brandweer december 1979.

Groet
Johan