Magirus neuzen "torpedo's"

Auteur Topic: Magirus neuzen "torpedo's"  (gelezen 17960 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

jwpots

• Gast
Reactie #50 Gepost op: 27 september 2005, 23:26:42
Bijgaande wagen is van de brandweer van Schiermonnikoog. Deze "The Beachboy" zoals op het voorspatscherm staat vermeld is een:

MagirusDeuts85D11A[Eckhauber]/[Magirus]
VW-[LD2400]
Bouwjaar 1967

De wagen heeft 4x4 aandrijving en was voorheen een trekker van een mobiele badinrichting van de BB [1-11 Mob. Verkennings- en Ontsmettingsdienst-BB Noord Brabant] De pomp is afkomstig van een voormalige MagirusDeutzS3500 van het KMC. Schiermonnikoog heeft de wagen in 1987 overgenomen.

Groet
Johan

[verwijderd door de admin]

Albert Baas

• Gast
Reactie #51 Gepost op: 28 september 2005, 20:37:28
Laat ik in mijn ogen weer eens een bijzondere torpedo plaatsen. Ik weet niet wat het is, maar ik heb deze torpedoneus altijd al iets bijzonders gehad hebben. Misschien komt het dat deze neus van boven wat ronder afloopt dan Eckhaubers met de wat meer hoekige neus. Deze autoladder is afkomstig van de brandweer Apeldoorn. We hebben het hier over een:

MagirusDeutzS6000 met een ladderopbouw van Magirus. De ladderlengte is 30.00 mtr. en de wagen heeft dienst gedaan van 1951 tot 1985.

Groet
Johan

Weet iemand waar deze auto is gebleven?

Ik weet wel dat ie in Apeldoorn niet geheel wrijvingsloos is weggegaan.

Het was een vrij unieke Magirus, mn door de lange neus met 6 cylinder lijn Deutzmotor.
Ik meen dat de cabine niet door motorkracht is gebouwd (maar door een lokale carrosseriebouwer??)

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #52 Gepost op: 28 september 2005, 21:13:37
Albert

ik heb ooit het verhaal gehoord dat men deze wagen heeft ingeruild voor een nieuwere Magirus-Deutz autoladder en dat de oude naar een museum zou gaan. maar of dit waar is kan ik je niet zeggen.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #53 Gepost op: 13 oktober 2005, 00:07:24
opgestuurd naar mijn E-mailadres door iemand. helaas weet ik niet wie. maar bedoeld om op het forum te zetten. het gaat om een viertal foto's onderanderen deze Magirus-Deutz Eckhauber in Duitsland.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #54 Gepost op: 13 oktober 2005, 00:09:14
en deze Magirus-Deutz Jupiter schuimbluswagen of crashtender welk ooit bij de Duitse luchtmacht dienst deed.

mad marv

• Senior gebruiker
Reactie #55 Gepost op: 13 oktober 2005, 15:43:48
mooi kanon boven op,ziet er zeer gevaarlijk uit.
enige wat ik jammer vind is dat het nummerbord in het midden van het magirus teken zit.
niet echt mooi.
de groeten.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #56 Gepost op: 24 oktober 2005, 14:34:07
een oude actie foto van een Magirus-Deutz poederbluswagen. volgens mijn een Rundhauber. ooit eens gekregen van iemand, is vermoedelijk een Duitse wagen.

[verwijderd door de beheerder]

Feuerteufel

• Forum gebruiker
Reactie #57 Gepost op: 24 oktober 2005, 17:39:00
Kijk eens op www.lkw-infos.de onder de update van 24.10.2005. Veel mooie Rund- en Eckhauber.

Foto Joop

• Gast
Reactie #58 Gepost op: 24 oktober 2005, 20:43:53
Weet iemand waar deze auto is gebleven?

Ik weet wel dat ie in Apeldoorn niet geheel wrijvingsloos is weggegaan.

Het was een vrij unieke Magirus, mn door de lange neus met 6 cylinder lijn Deutzmotor.
Ik meen dat de cabine niet door motorkracht is gebouwd (maar door een lokale carrosseriebouwer??)

Hoi Albert,

Zover ik weet, is 'ie beland bij Goudkuil, een machinefabriek of zo in Apeldoorn (op de hoek van de Europaweg is het geloof ik). Toen ik een keer gebeld had, werd dit bevestigd, maar "hij stond helemaal achter in de loods". Men had inderdaad plannen om 'm op te knappen.
Dit is al wel bijna vijftien jaar geleden en in de tussentijd heb ik nooit meer iets van deze ladder vernomen. Ik ben bang dat 'ie alleen nog in onze herinneringen en op onze foto's staat..... :(
(Trouwens, de cabinebouwer heb ik ook geweten........ ???)

Groeten,

Joop

jwpots

• Gast
Reactie #59 Gepost op: 24 oktober 2005, 20:46:47

(Trouwens, de cabinebouwer heb ik ook geweten........ ???)

Groeten,

Joop

Dat zal nog heeeel diep graven worden Joop. Trouwens leuk dat je weer van de partij bent.

Groet
Johan