Zeer grote brand (woning) Burgstraat - Giessen 05-01-2012

Auteur Topic: Zeer grote brand (woning) Burgstraat - Giessen 05-01-2012  (gelezen 3583 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #10 Gepost op: 5 januari 2012, 20:23:05

Aan de Burgstraat in Giessen heeft een brand gewoed in een boerderij die verbouwt werd. De brand heeft de woonboerderij met rieten kap verwoest. Volgens de politie is er niemand gewond geraakt. Het vuur ontstond rond kwart voor vijf en kwam door het rieten dak naar buiten. De brandweer schaalde op naar zeer grote brand. Rond zeven uur was de brand onder controle. Het vuur is mogelijk ontstaan toen er aan de kachel werd gewerkt. Het dak is tijdens het blussen ingestort.

Meer foto's op: www.112Vandaag.nl


Bommelerwaard

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
    • Brandweer Brakel
Reactie #11 Gepost op: 16 januari 2012, 15:20:04
het lijkt wel een trend te worden om grote incidenten binnen de eigen regio te houden.
dit kan ik me voorstellen in verband met langere verwerkingstijden enzovoort, maar
vanaf het incident tot kazerne Brakel (GLDZ) is het 6.1km met rijtijd 8 min.
vanaf het incident tot kazerne Woudrichem is het 4.3 km, maar rijtijd 9 min.
naar wijk en aalburg zelfs 10km en 13 min. rijden.

is het dan niet verstandiger om Brakel te laten rijden?
Giessen staat ook in de KVT van Gelderland-Zuid.
het lijkt mij sterk dat het 5 min duurt voordat een andere regio is gealarmeerd!
heeft hier iemand meer info over?


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #12 Gepost op: 16 januari 2012, 15:55:32
is het dan niet verstandiger om Brakel te laten rijden?
Giessen staat ook in de KVT van Gelderland-Zuid.
het lijkt mij sterk dat het 5 min duurt voordat een andere regio is gealarmeerd!
heeft hier iemand meer info over?

In de nieuwe meldkamers (MNN, MON) wordt binnen het verzorgingsgebied een KVT zonder regiogrenzen gehanteerd. Komende jaren zullen gezien de recente politieke besluiten steeds meer meldkamers samenvoegen waardoor veel regiogrenzen uit de KVT's 'verdwijnen'.

De verwerkingstijd voor een interregionale inzet (waarbij daadwerkelijk sprake is van verschillende meldkamers) is ongeveer 2 minuten (maar soms met uitschieters!).