Selectie politie en keuze district

Auteur Topic: Selectie politie en keuze district  (gelezen 3761 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pepernoot

• Forum gebruiker
Gepost op: 17 januari 2012, 00:12:34
Hallo allemaal,

Afgelopen jaar heb ik mijn mbo nivo 4 diploma behaald. Momenteel moet ik een keuze gaan maken voor mijn "toekomst".
De politie heeft mij altijd al getrokken en ik wil me er nu op gaan richten.

Nu lijkt het takenpaket van de politiekundige het leukst alleen heb ik geen afgeronde HBO diploma.
Dus dat ik er voor aangenomen wordt? Schat ik in op 0,01 procent.
Alleen nu zie ik soms wel eens langskomen, dat als ze niet worden aangenomen voor dat gesolliciteerd nivo.
Dat ze dan evt. wel een andere rang/baan aangeboden krijgen. Gebeurd dit vaak?
Of gewoon niet moeilijk doen en voor hoofdagent solliciteren?

Zelf woon ik in Woerden, dus genoeg verschillende disctricten om me heen.
Maar moet ik nog ergens opletten bij het maken van de keuze voor welk district?
Als ik het goed heb wordt dit jaar Haaglanden en Hollands-Midden samengevoegd?
Utrecht samen met Gooi en Vechtstreek en Flevoland.
En dat Rotterdam-Rijnmond en Zuid-Holland Zuid wordt samengevoegd.

Den Haag lijkt me leuk, dit vanwege het strand. Maar de kans dat ik daar in de buurt kom is ook zo ontzettend klein?
Veder heeft dat natuurlijk ook nog wel een reistijd. Iemand die misschien iets kan aanraden met het district?

Groeten,
Willem

Oja ik heb hier ongeveer alle topics gelezen:) En ook op infopolitie;)

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #1 Gepost op: 17 januari 2012, 11:19:36
Hoi!

Als je één topic omhoog/omlaag kijkt zie je mijn recherchekundige topic. Ik heb voor RKU gesolliciteerd, maar ben hiervoor afgewezen. Inmiddels ben ik voor de politiekundige bezig omdat je dus inderdaad je scores daarvoor kan gebruiken. Wel moet je daarvoor deel A en deel B hebben gehaald, mocht je dit niet halen dan moet je een half jaar (deel A) of een jaar (deel B) wachten tot je volgende sollicitatie. Als je deel A en deel B haalt maar je wordt negatief beoordeeld door het korps dan kan je inderdaad je sollicitatie doorzetten op een lager niveau.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2012, 11:23:51
Den Haag lijkt me leuk, dit vanwege het strand. Maar de kans dat ik daar in de buurt kom is ook zo ontzettend klein?

Ik weet het niet voor 100% zeker, maar volgensmij zitten er agenten uit de hele regio Haaglanden bij het kustdetachement. Zij doen dit dan in de zomer naast hun normale werk.

Pepernoot

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2012, 12:15:42
Hoi!

Als je één topic omhoog/omlaag kijkt zie je mijn recherchekundige topic. Ik heb voor RKU gesolliciteerd, maar ben hiervoor afgewezen. Inmiddels ben ik voor de politiekundige bezig omdat je dus inderdaad je scores daarvoor kan gebruiken. Wel moet je daarvoor deel A en deel B hebben gehaald, mocht je dit niet halen dan moet je een half jaar (deel A) of een jaar (deel B) wachten tot je volgende sollicitatie. Als je deel A en deel B haalt maar je wordt negatief beoordeeld door het korps dan kan je inderdaad je sollicitatie doorzetten op een lager niveau.

Dankje voor je antwoord, gaat deel A en B precies hetzelfde als bij surveillant en voor politiekundige? Of zit daar ook nog een moeilijkheidsgraad in? (Uiteraard begrijp ik dat in deel A je score ietsjes anders moet zijn).

Ik weet het niet voor 100% zeker, maar volgensmij zitten er agenten uit de hele regio Haaglanden bij het kustdetachement. Zij doen dit dan in de zomer naast hun normale werk.
.
Alleen moet ik je dan wel uit Haaglanden komen, nou komt wel goed uit dat Hollands-Midden daarbij komt.. Verder iemand die wat over Rotterdam-Rijnmond en Utrecht kunnen zeggen?

Alvast bedankt voor de reacties:)

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2012, 12:28:58
Dankje voor je antwoord, gaat deel A en B precies hetzelfde als bij surveillant en voor politiekundige? Of zit daar ook nog een moeilijkheidsgraad in? (Uiteraard begrijp ik dat in deel A je score ietsjes anders moet zijn).

Zover ik weet krijgt politiekundige dezelfde tests voorgeschoteld als niveau 6 (RKU). Deze zijn anders dan de overige functies omdat er ook bijvoorbeeld op leidinggevende capaciteiten wordt getest, een ander rollenspel en er geen taaltoets hoeft te worden gedaan.

Citaat
.
Alleen moet ik je dan wel uit Haaglanden komen, nou komt wel goed uit dat Hollands-Midden daarbij komt.. Verder iemand die wat over Rotterdam-Rijnmond en Utrecht kunnen zeggen?

Alvast bedankt voor de reacties:)

Zover ik weet zijn er momenteel maar een beperkt aantal PK functies beschikbaar.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Pepernoot

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 18 januari 2012, 12:48:25
Verder niemand die er iets over kan vertellen? Iets over de districten, want heb geen flauw idee waar ik anders iemand zijn/haar mening vandaan moet halen uit de "professionals".

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 18 januari 2012, 12:57:10
Tja, ik kan Amsterdam van harte aanbevelen, maar die stond niet in je lijstje....  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Pepernoot

• Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 18 januari 2012, 14:27:39
Tja, ik kan Amsterdam van harte aanbevelen, maar die stond niet in je lijstje....  ;)

O0 Je kent ook geen verhalen van andere districten ::)

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 2 februari 2012, 19:56:41
Ik kom uit Zeeland maar ben werkzaam in de regio Haaglanden als politiekundig bachelor, de opleiding is uiteraard in Apeldoorn. Je hoeft dus niet persé uit de regio te komen, al willen ze vaak wel dat je dichterbij komt wonen. Ik woon nu in de omgeving Rotterdam!

En ja de politie Haaglanden heeft in Scheveningen een eigen kustdetachement! Je kan je hier voor aanmelden als je eigen bureau je toestemming geeft (je bent dan heel de zomer niet inzetbaar op je eigen bureau) en moet dan een selectieprocedure doen en uiteraard ingeloot worden.
Veel trainen, maar hoor er ook veel positieve verhalen over!

Oja Haaglanden heeft op dit moment geen vacatures voor N5. Toen ik solliciteerde had Zeeland geen vacatures (zodoende ben ik in Haaglanden uitgekomen). Nog een misverstand uit de wereld helpen: De recherchekundige opleiding is ondanks de naam (master) gewoon een N5 opleiding.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.