Politiecommissaris Rotterdam-Rijnmond betrapt op dronken rijden

Auteur Topic: Politiecommissaris Rotterdam-Rijnmond betrapt op dronken rijden  (gelezen 7878 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Politiecommissaris betrapt op dronken rijden
Een commissaris van het politiekorps Rotterdam-Rijnmond is op oudejaarsnacht betrapt op rijden met drank op. Hij zou vier keer de toegestane hoeveelheid alcohol in zijn bloed hebben gehad.
De commissaris was met zijn vrouw lopend onderweg naar huis, toen zijn echtgenote viel en niet meer verder kon. Daarop is hij zijn auto gaan halen. Een ongeluk heeft hij niet veroorzaakt.
De politie is in verlegenheid gebracht door het incident.
http://www.rijnmond.nl/nieuws/17-01-2012/politiecommissaris-betrapt-op-dronken-rijden




dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1 Gepost op: 17 januari 2012, 07:53:19
Nu ben ik heel benieuwd hoe men dit gaat oplossen, in het kader van de integriteit.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2012, 07:54:03
Commissaris Rotterdam-Rijnmond dronken achter stuur

Commissaris Jan Hoogstraten van het politiekorps Rotterdam-Rijnmond is in de nacht van Oud en Nieuw in zijn woonplaats gearresteerd wegens rijden onder invloed. Het alcoholpromillage in zijn bloed was ongeveer vier maal de maximaal toegestane waarde.
Morgen moet hij voor de politierechter verschijnen. Ook is tegen hem een intern disciplinair onderzoek gelast, zo meldt de Volkskrant vandaag. De korpschef, de burgemeester van Rotterdam, de hoofdofficier van justitie en de ondernemingsraad zijn direct na de aanhouding geïnformeerd. Kort daarop is het overige personeel via een interne mail over het voorval geïnformeerd. Gisteren lekte die informatie uit.

'Noodsituatie'
'Ik wil nadrukkelijk niks goedpraten,' zegt politiewoordvoerder Henk van der Velde. 'Maar er was die nacht wel sprake van een noodsituatie'. De commissaris heeft verklaard dat hij tijdens Oudjaarsnacht te voet met zijn echtgenote van een feestje naar huis liep. Zijn echtgenote kwam op straat ten val. Omdat de commissaris vond dat hulp te lang op zich liet wachten, ging hij thuis zijn auto halen. Terug bij zijn vrouw aangekomen was inmiddels de politie bij het slachtoffer gearriveerd. Die zag direct dat de commissaris dronken achter het stuur zat en onderwierp hem aan een blaastest. Nadat een alcoholpromillage van 800 ug/l (2 promille) werd geconstateerd - volgens de Verkeerswet is 220 ug/l (0,5 promille) de maximaal toegestane waarde - is de commissaris aangehouden.

'De heer Hoogstraten was die nacht niet in functie', benadrukt de woordvoerder. 'Ook heeft hij geen aanrijding veroorzaakt en is hij verder van onberispelijk gedrag. Maar dat laat natuurlijk onverlet dat dit niet verstandig van hem was.'
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/3125080/2012/01/17/Commissaris-Rotterdam-Rijnmond-dronken-achter-stuur.dhtml


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2012, 07:57:02
Je vraagt je af waarom drink zo'n man in zo'n nacht alcohol? Als er zaken escaleren zal je als hoogst verantwoordelijke toch een beetje nuchter de leiding moeten nemen.

Dan dat kulverhaal over een noodsituatie van de woordvoorder. Dat is helemaal te zot voor woorden.  :-X


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2012, 08:02:38
Dat verhaal van een noodsituatie is natuurlijk je reinste onzin. Dat hoef je als dronken burger ook niet op te hangen want je gaat dan gewoon voor gaas als je achter het hekje staat.

Je mag het niet hard op zeggen, dus denk ik het maar hard op. Ben bang dat er hier weer ergens een hand boven het hoofd gaat worden gehouden en dat er een aantekening in zijn dossier komt te staan.
Al hoop ik natuurlijk van niet, in het kader van de integriteit.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #5 Gepost op: 17 januari 2012, 08:05:56
Functie zou niet van belang moeten zijn (althans, niet in de zin van hogere functie = lagere straf), de feiten zijn de feiten. Simpel.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #6 Gepost op: 17 januari 2012, 08:21:42
Je mag het niet hard op zeggen, dus denk ik het maar hard op. Ben bang dat er hier weer ergens een hand boven het hoofd gaat worden gehouden en dat er een aantekening in zijn dossier komt te staan.
Al hoop ik natuurlijk van niet, in het kader van de integriteit.
Ik ken mensen (en ook genoeg verhalen gehoord) die voor minder ontslag hebben gekregen of een andere
zware disciplinaire straf.

Hij vond dat de hulpverlening te lang op zich liet wachten dus ging hij zelf maar
rijden, en bij terugkomst was de politie tp. Is wel een goede dan als ik een keer een feestje heb gehad en
er gebeurt wat met mijn vrienden/vriendin/kinderen etc en ik vind dat het te lang duurt dus ga ik diegene zelf maar rijden.  98uiye 98uiye
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Hommer

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #7 Gepost op: 17 januari 2012, 08:39:43
Ben erg benieuwd hoe lang de hulpverlening op zich liet wachten en wat het letsel van de vrouw was.
Wat mij betreft echt not done om achter het stuur te kruipen wanneer je gedronken hebt, ongeacht beroep.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #8 Gepost op: 17 januari 2012, 08:53:09
Zonder al te ver op de zaak in te vindt wel een beetje ver gaan om de voor.en achternaam van de chef in de pers te noemen.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #9 Gepost op: 17 januari 2012, 09:40:43
Zonder al te ver op de zaak in te vindt wel een beetje ver gaan om de voor.en achternaam van de chef in de pers te noemen.

Mee eens   omdat dit waarschijnlijk mee gaat wegen in een eventuele rechtelijke uitspraak  "betrokkene is al publiekelijk gestraft....."  
en dan nog erbij dat betrokkene waarschijnlijk ook door de politie disciplinair gestraft gaat worden.....

Daarnaast de "verzachtende" omstandigheden die de politiewoordvoerder aangaf
- 'Ook heeft hij geen aanrijding veroorzaakt'
- 'hij is verder van onberispelijk gedrag'  
- 'dat dit niet verstandig van hem was.'
- 'er was die nacht wel sprake van een noodsituatie'

Ik gok op vrijspraak....................  


Ik wil de agenten die binnenkort alcoholcontrole ('s) alvast succes wensen want ik denk dat men dit gaan roepen indien zij mensen betrappen die rijden onder invloed................