Politiecommissaris Rotterdam-Rijnmond betrapt op dronken rijden

Auteur Topic: Politiecommissaris Rotterdam-Rijnmond betrapt op dronken rijden  (gelezen 7885 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #10 Gepost op: 17 januari 2012, 11:25:13
09:36 uur Frank Paauw: Er wordt niet met 2 maten gemeten. De zaak is onder de rechter en het korps heeft een
               intern onderzoek ingesteld. #commissaris

BRON: www.twitter.com/politierr
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #11 Gepost op: 17 januari 2012, 12:30:45
Politiemedewerker aangehouden na rijden onder invloed
Datum incident: 17-01-2012 Locatie: - District/dienst: Oost
Datum publicatie: 17-01-2012 12:12

Een commissaris van de Politie Rotterdam-Rijnmond is in de vroege ochtend van 1 januari in Capelle aan den IJssel
aangehouden voor het rijden onder invloed.


Op zo’n 300 meter van hun woning kwam zijn vrouw op Nieuwjaarsochtend rond 03.45 ten val.
De politiemedewerker, een commissaris van politie, haalde thuis zijn auto op om zijn vrouw te vervoeren.

Toen de politiemedewerker in zijn auto bij de plaats van het ongeval arriveerde waren er inmiddels ook agenten ter plaatse.
Zij lieten hem een blaastest afleggen waarna bleek dat hij teveel had gedronken. Het alcoholpercentage lag te hoog voor een transactie.
Hij is vervolgens aangehouden en overgebracht naar een politiebureau. Daar is proces-verbaal tegen hem opgemaakt
en zijn rijbewijs ingevorderd.

Er is na het incident direct contact opgenomen met korpschef Frank Paauw. Die informeerde direct korpsbeheerder Aboutaleb,
de Hoofdofficier van Justitie en het dagelijks bestuur van de Ondernemingsraad. Een dag later zijn alle 6000 medewerkers van
het korps geïnformeerd via het intranet. De zaak komt woensdag 18 januari voor de rechter.
De commissaris is in die tussentijd aan het werk. Dit laatste is een normale gang van zaken bij dit soort incidenten.

De commissaris is hoofd van het Evenementenbureau van het korps. „In deze situatie is niet anders gehandeld dan anders.
Daar zijn we steeds open over geweest. Het openbaar ministerie heeft direct strafrechtelijke vervolging ingesteld en
de betrokkene moet zich binnenkort voor de rechter verantwoorden.
Binnen het korps is kort na het incident een disciplinair onderzoek ingesteld”, aldus korpschef Frank Paauw.

BRON: Politiepersbericht Rotterdam - Rijnmond
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #12 Gepost op: 17 januari 2012, 19:06:17
Je vraagt je af waarom drink zo'n man in zo'n nacht alcohol? Als er zaken escaleren zal je als hoogst verantwoordelijke toch een beetje nuchter de leiding moeten nemen.

Ik denk dat je iets doorelkaar haalt. De beste man is commissaris, en dus niet de hoogst verantwoordelijke binnen het korps (dat is een hoofd-commissaris). Er zijn in een korps meerdere (soms wel 10+) commissarissen en deze man zal ongetwijfeld de nacht vrij hebben gehad, ook de dag erna/voor moet er iemand zijn die werkt.   ;)
Mocht hij wel piket hebben gehad is het namelijk verboden te drinken.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #13 Gepost op: 17 januari 2012, 19:36:29
Ik denk dat je iets doorelkaar haalt. De beste man is commissaris, en dus niet de hoogst verantwoordelijke binnen het korps (dat is een hoofd-commissaris).
Vanmorgen bij Evers Staat Op was het inderdaad ook de hoofdcommissaris die had gedronken. Kwalijk...


rrpd

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 17 januari 2012, 20:35:28
Het is een hoge politiefunctionaris, hij heeft een voorbeeldfunctie, het is niet slim maar vergeet vooral niet dat het ook een mens is die zich wellicht al zijn hele leven vol heeft ingezet voor de burgers.

Hopen dat betrokken collega oneervol wordt ontslagen is niet mijn ding, sorry.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #15 Gepost op: 17 januari 2012, 20:45:24
Het is een hoge politiefunctionaris, hij heeft een voorbeeldfunctie, het is niet slim maar vergeet vooral niet dat het ook een mens is die zich wellicht al zijn hele leven vol heeft ingezet voor de burgers.

Hopen dat betrokken collega oneervol wordt ontslagen is niet mijn ding, sorry.

Dus dat is een vrijbrief om na al die tijd wél een keer met een borreltje op achter het stuur te stappen?  :-X
Persoonlijk vindt ik dat het nou maar eens afgelopen moet zijn met handen die boven het hoofd gehouden worden van de
hoge piefen. En dan bedoel ik niet alleen bij de politie, maar ook politici, wethouders, burgemeesters etc. Keer op keer wordt
weer de hand boven hun hoofd gehouden en komen ze er zonder straf vanaf. Laat nou eens zien dat je ballen hebt en de
consequenties draagt van je gedrag...


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #16 Gepost op: 17 januari 2012, 20:46:42
Het is een hoge politiefunctionaris, hij heeft een voorbeeldfunctie, het is niet slim maar vergeet vooral niet dat het ook een mens is die zich wellicht al zijn hele leven vol heeft ingezet voor de burgers.

En?  

Ik zet ook al mijn "hele" leven in voor een ander net als tien-duizenden anderen..........    
Dit kan toch geen excuus zijn?        

Sorry dat ik het zeg maar deze "kantoortijger" heeft in mijn optiek niet zijn leven in gezet voor een ander.........in tegenstelling tot militairen, politie-agenten, brandweerlui  die daadwerkelijk hun leven wagen    maar als die een misstap begaan is het meestal einde dienstbetrekking.......

Daarnaast heeft deze "held" man ook gewoon een slachtoffer willens én wetens achtergelaten...............  

Ik begrijp ook niet waarom deze man niet op non-actief is gesteld......................

Maar HULDE aan de agenten die de moed hadden om hun meerdere te laten blazen!!


rrpd

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 17 januari 2012, 20:59:53
En?  

Ik zet ook al mijn "hele" leven in voor een ander net als tien-duizenden anderen..........    
Dit kan toch geen excuus zijn?        

Sorry dat ik het zeg maar deze "kantoortijger" heeft in mijn optiek niet zijn leven in gezet voor een ander.........in tegenstelling tot militairen, politie-agenten, brandweerlui  die daadwerkelijk hun leven wagen    maar als die een misstap begaan is het meestal einde dienstbetrekking.......

Daarnaast heeft deze "held" man ook gewoon een slachtoffer willens én wetens achtergelaten...............  

Ik begrijp ook niet waarom deze man niet op non-actief is gesteld......................

Maar HULDE aan de agenten die de moed hadden om hun meerdere te laten blazen!!    

Ik zeg toch ook niet dat het een excuus is? Het is niet slim wat hij heeft gedaan.
Besef alleen wat ontslaan betekent. Makkelijk om te zeggen dat hij daar eerder had over moeten nadenken.

p.s. Ik denk dat deze "kantoortijger" (jouw woord) heus een langere loopbaan bij de politie heeft gehad dan commissaris zijn en daarbij wel degelijk op straat heeft gewerkt.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #18 Gepost op: 17 januari 2012, 21:27:40
Ik zeg toch ook niet dat het een excuus is? Het is niet slim wat hij heeft gedaan.
Besef alleen wat ontslaan betekent. Makkelijk om te zeggen dat hij daar eerder had over moeten nadenken.

Ik besef me goed wat ontslag betekent........... besef je wel wat het betekent als hij niet ontslagen wordt?  >:D  
- Dat de agent op straat die alcohol-controle moet doen "geen leven meer heeft"
- ongelijke behandeling
- straat-agenten (ook) niet meer ontslagen kunnen worden na wangedrag        

Inderdaad hij had er over na moeten denken..........voordat hij in zijn auto stapte   maar waarschijnlijk door zijn "staat" kon die even niet meer nadenken......... net als andere mensen die dronken in hun auto stappen              Ik zie het verschil niet tussen de "burger" die dronken in zijn/haar auto stapt en deze commissaris         (en niet zeggen zijn vrouw....)  

Ik ben geen "als" mens  maar ik ben blij dat deze persoon vroegtijdig is gestopt!!!  Nogmaals HULDE
  
p.s. Ik denk dat deze "kantoortijger" (jouw woord) heus een langere loopbaan bij de politie heeft gehad dan commissaris zijn en daarbij wel degelijk op straat heeft gewerkt.

a) je denkt het..........
b) heeft gewerkt...........dan is die nu een kantoortijger...................dus is je opmerking dat die zijn hele leven heeft gegeven KUL!  Die opmerking is zo wie zo al KUL.........   men maakt een keuze en die keuze mag geen reden zijn om iets tegen de wet te doen.  
c) van mij mag het einde loopbaan zijn van betrokkene (lees ontslag)   daar deze ook eens voorbeeldfunctie heeft naar zijn ondergeschikten
(ook al is het buiten de diensturen gebeurt)


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #19 Gepost op: 17 januari 2012, 23:36:39
Ik zeg toch ook niet dat het een excuus is? Het is niet slim wat hij heeft gedaan.
Besef alleen wat ontslaan betekent. Makkelijk om te zeggen dat hij daar eerder had over moeten nadenken.

p.s. Ik denk dat deze "kantoortijger" (jouw woord) heus een langere loopbaan bij de politie heeft gehad dan commissaris zijn en daarbij wel degelijk op straat heeft gewerkt.

Ik ben het met Kusjes reply eens,
hij zal best op straat gelopen hebben...uiteraard maar !
Hoelang geleden is dit geweest dat hij in vol ornaat op straat heeft gelopen ?
Commissaris wordt je (denk ik) niet zomaar en dan ben je volgens mij al een poosje kantoortijgerT
Ik denk niet dat meneer de verloedering op straat meegemaakt heeft zoals menig agent die hooguit tot wachtmeester is gekomen.

Toen deze man pijpje moest blazen was hij kennelijk niet in dienst dus als burger straffen.
Had deze man op dat moment wel (piket)dienst dan een hogere straf ivm het "in functie zijn van"

Verder ook zeer zeker respect voor de agent(en) die hem hebben laten blazen,
hoewel hij A. een behoorlijke walm om zich heen had zal hebben en B. ze misschien niet eens wisten dat dit een hoge kantoortijgerT was.

Het had net zo goed een lid van AT of een rechercheur of wat dan ook kunnen zijn.
Meneer was toevallig èèn of andere commissaris zelfs... ai.....pech....oeps...

Eerlijk gezegd moest ik er wel ff hartelijk om lachen toen ik het hoorde op 538 vanuit het Rotterdamse.

De Baasch heeft letterlijk lauw,luaw,bluaw...hips..ehh...burp....ja; BLAUW beloed....hik....tralalalaaa.. 098uo
Groetjes, Marco