C2000 Brabant Noord operationeel

Auteur Topic: C2000 Brabant Noord operationeel  (gelezen 5513 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #10 Gepost op: 3 juli 2005, 11:11:45
Peter,

Nu je dat jaartal noemt klinkt dat wel bekend in de oren idd  :).

Weet je trouwens ook welke semafoons er gebruikt en via welk netwerk er gealarmeerd gaat worden?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #11 Gepost op: 3 juli 2005, 13:13:16
Weet je trouwens ook welke semafoons er gebruikt en via welk netwerk er gealarmeerd gaat worden?

Via KPN Nationaal-3, voor zover ik weet gewoon met de vertrouwde Swissphones.

Groeten, Peter.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #12 Gepost op: 3 juli 2005, 14:20:47
Ooh oke,

Blijft het dus bij het omzetten van de frequentie in de semafoon als ik het zo simpel mag uitdrukken.


ikkuh

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 3 juli 2005, 18:15:06
Via KPN Nationaal-3, voor zover ik weet gewoon met de vertrouwde Swissphones.

Groeten, Peter.

Mag dat zomaar peter?
Men besteld dus nieuwe semafoons voor MAAR 3 jaar!
En is men niet verplicht p2000 te gebruiken?
Heb je kans dat dadelijk meer regio's op pocsag willen ,al is het maar dat je daar goede semafoons van swissphone voor hebt.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #14 Gepost op: 3 juli 2005, 23:20:48
Blijft het dus bij het omzetten van de frequentie in de semafoon als ik het zo simpel mag uitdrukken.

Nee, voor zover ik weet komen er nieuwe Swissphones voor de duur van 3 jaar.

Men besteld dus nieuwe semafoons voor MAAR 3 jaar! En is men niet verplicht p2000 te gebruiken?
Heb je kans dat dadelijk meer regio's op pocsag willen ,al is het maar dat je daar goede semafoons van swissphone voor hebt.

Nee hoor, men is niet verplicht om P2000 te gebruiken. Doen ze dat wel dan moeten ze gebruik maken van de pagers die de LARA te bieden heeft. Doen ze dat niet dan mogen ze het allemaal zelf uitzoeken. Na die 3 jaar stappen ze overigens gewoon over naar P2000 hoor.

Wat bedoel je trouwens met MAAR 3 jaar? Hoe lang denk je dat de technische levensduur van die dingen is? Geen 10 jaar hoor... Naar mijn idee maken ze een verstandige keuze :)

Groeten, Peter.


ikkuh

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 4 juli 2005, 14:26:44
Die tekst semafoons is echt wegwerp prul he!

Als een swissphone die toch een van de stevigste tekst semafoon is na 3 jaar al op is ,wil ik niet weten hoe het met de rest is, met al die amateur pagers en natuurlijk de infostream kost lekker veel geld elke 3 jaar nieuwe kopen.


Nee geef mij dan maar de analoge alarmontvanger die gaan jaren en jaren mee!


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #16 Gepost op: 4 juli 2005, 21:54:53
Ik ben benieuwd welk type we dan nog gaan krijgen. Op dit moment hebben wij in ons korps voor de beroeps de Swissphone Commercial E. De vrijwilligers bij ons hebben dacht ik alleen maar tone only voor zover ik weet.


email

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 5 juli 2005, 16:09:06
Bijna alle vrijwilligers hebben de swissphone! Alleen worden er diverse tone only aangestuurd. Met de overgang naar semafoonet 3, worden alle semafoons, zowel voor vrijwilligers als voor beroeps, voor brandwachten en kaderleden; tekst aangestuurd.

Groetjes


Sebosch

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • 112 als elke seconde telt
Reactie #18 Gepost op: 6 juli 2005, 08:55:30
Hoi,

Die drie jaar is een contract die ze afgesloten hebben met de KPN en heeft niks te maken met de levensduur van de semafoons.

Er moeten nieuwe semafoons aangeschaft worden omdat de huidige niet op functioneren op het netwerk waar Brabant-Noord dadelijk op gaat alarmeren.

Over het overgaan naar P-2000 is voorlopig geen spraken in BN zolang ze niet 2 verschillende teksten kunnen verzenden en ontvangen. (inderdaad zoals eerder gezegt een standaard tekst en de melding zelf)

Er zijn al onderhandelingen met de landelijke beheerders van GMS en C-2000 over de aanpassing hierin. Het kan wel en het is ook al getest.

Dus we wachten nog even af over de uitslag van het geheel.

Gr. Sebosch


Bart S

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 6 juli 2005, 20:35:40
Er komen nieuwe semafoons voor de duur van 3 jaar. De komende 3 jaar dus geen P2000 in Brabant-Noord...

Via welk net dan wel Peter?

Groetjes,

Bart