Voorbeeldje wat ik vaker ben tegen gekomen:
Dat mensen voor een verkeerslicht staan wat op rood staat met in de berm een flitspaal, dan komt er ineens een ambulance aan, maar.. je raad het al.. iedereen blijft staan, want niemand heeft zin om geflitst te worden....
Goed je krijgt een bon thuis en vaak zal je hem ook eerst moeten betalen, maar als de ambulance ook is geflitst en/of je heby getuigen dat je aan de kant bent gegaan voor een ambulance, dan krijg je toch weer je geld terug cq. boete vervalt.. of heb ik het mis?
En soms dat mensen zoiets hebben van ach.. hij is pas daar dat haal ik wel.. ieeeeeee nee dus niet.. Evenals wanneer ze van achter aan komen rijden, ach die mag toch niet harder dan mij... Vaak uit het niets vermoeden dat een HV voertuig met toeters en bellen 20 km/uur harder mag rijden.
Ikzelf maak foto's bij inzetten van de brandweer, en wanneer ik in de gaten heb dat er ook maar iets van achteren komt, sta ik al aan de kant. En wacht ik (ondanks ik het liefste door rij zodat ik sneller daar ben ) totdat de brandweer-, politiewagen en/of ambulance langs is/zijn.