Kijk, daar hebben we wat aan. Mijn probleem met zo maar wat roepen is dat half Nederland gelooft wat je roept.
Hier kom je tenminste met feitelijkheden aan. Dat is echt beter.
Allereerst de cijfertjes
Een paar opmerkingen.
daar hoef ik niet zo ver voor te zoeken, hoor. Voor dit jaar:
rekening begroting begroting
1402000 Reddingsbrigade 4-jaarlijkse budgetsubsidie. Vergoeding huur gebouw KNRM. Botenhuis en bemanningsverblijf 15.621 13.250 13.250
1402000 Reddingsbrigade 4-jaarlijkse budgetsubsidie. Strandwacht 23.250 23.250 23.250
1402001 KNRM Aflopende bijdrage exploitatie Rente lening 12.000 10.000 8.000
5605011 Huizer reddingsbrigade/Strandwacht Exploitatiesubsidie voor strandtoezicht Begroting strandwacht 8.840 8.840 8.840
etc...
Op 1 na zijn dit bedragen die allemaal naar de Reddingsbrigade gaan en dus niet naar de KNRM.
- Vergoeding huur gebouw KNRM etc. etc. Blijkbaar is het gebouw eigendom van de KNRM. Mag er dan huur gevraagd worden als iemand anders er ook gebruik van maakt?
- Budgetsubsidie strandwacht. Geen opmerkingen
- KNRM aflopende bijdrage exploitatie Rentelening. Tja, dat krijg je er van als je in 2005 een RENTELOZE lening afsluit met de KNRM. Er wordt dus niet afgetikt richting
KNRM, maar gewoon in de boeken gedaan alsof er wel rente betaald zou hebben moeten worden door de KNRM
- Huizer reddingsbrigade/Strandwacht Exploitatiesubsidie etc. etc. Geen opmerkingen
Conlusie 1 mijnerzijds: Er gaat precies 1 van de 4 richting de KNRM-kas: de huur van het Reddingsbrigade-deel van het KNRM-gebouw.
Conclusie 2 mijnerzijds: Als de Reddingsbrigade (zie boven) geld ontvangt die ze niet gebruikt, is er ergens een ambtenaar die in Huizen die de boel niet goed controleert.
Het lijkt mij stug, dat dit geld door RB Huizen wordt doorgesluisd naar de KNRM. Mocht je daarover met harde bewijzen komen, dan zou ik als ik jou was de Gemeente
eens gaan aanspreken hierover. Maar misschien maakt de RB Huizen het geld gewoon zelf op? Ik kan het niet beoordelen, maar mocht het doorschuiven gebeuren, toon dat dan
met harde bewijzen aan en niet met kreten.
Geldt overigens ook voor je opmerking over dat gratis tanken van de KNRM. Als je harde bewijzen toont (geen foto's dus, want aan de foto kan ik niet zien of de getankte hoeveelheid brandstof later alsnog is afgerekend) dan zie ik ze graag tegemoet.
Erfpachtovereenkomst Het betreft de realisatie van een reddingsstation op het aan de
KNRM in erfpacht uit te geven terrein. De KNRM ontvangt van
de gemeente jaarlijks € 12.000 all in voorde huur van ruimten
door de Huizer Reddingsbrigade (HRB). Daamaast ontvangt de
KNRM van de gemeente jaarlijks € 2.331 voor gebruik door de
gemeente van de sanitairunit.
Tja, is dit subsidie dan? Er worden ruimtes verhuurd door de KNRM. Sinds wanner heet dat subsidie als je daarvoor betaald wordt?
En als de KNRM met de Nikolaas Wijsenbeek dan bij het vuurwerk ligt op koninginnedag, dan krijgt de reddingsbrigade Huizen subsidie, ra ra:
etc...
Een subsidie aan de reddingbrigade, niet aan de KNRM. Misschien hebben ze de Nicoalaas wel geleend of zo. Maar van die euro's die de RB vangt lig ik niet wakker, hoor.
Alweer: als je meent hard te kunnen bewijzen dat het geld van de RB Huizen naar de KNRM wordt doorgesluisd, doe dat dan. Aan insinuaties heb ik niet zo veel.
Dan stop ik met citeren, want anders wordt dit wel een erg lang antwoord.
Maar als voor de bouw van KNRM duidelijk zichtbaar in de boeken een RENTELOZE LENING is afgesproken, dan is het wel leuk om de in de boeken van de Gemeente opgevoerde rente subsidie te noemen, maar dat is het dus niet. Er gaat geen cent van naar de KNRM.
Kortom: ik heb nog geen enkel bewijs in handen gekregen dat de KNRM gesubsidieerd wordt door de Gemeente Huizen.
Schenking van de Gooier en een deel van het botenhuis is wat ik het noem: een schenking. Zonder die schenkingen en de renteloze lening had de KNRM station Huizen onmogelijk kunnen realiseren. Even terzijde, maar hoe Lelystad er met 150.000 Euro af denkt te komen vraag ik me nog af. Je kunt er misschien klein drijvend hondenhok van bouwen en er een Float 500 van een meter of wat in leggen, maar een serieus Reddignsstation wordt het dan niet. Mijn punt: Er zit een verschil tussen eenmalige schenkingen en leningen die de KNRM accepteert om een eigen station op te zetten en aan de andere kant subsidies. Gezien de jaarverslagen van de KNRM kost een gemiddeld KNRM-station ergens tussen de 60.000 Euro en de 200.000,-- Euro per jaar aan exploitatiekosten. Dat geld is dus jaarlijks nodig om een station draaiend te houden. Gezien de tot nu toe ingebrachte bewijzen van jouw kant, ga ik er van uit dat station Huizen operationeel wordt gehouden door de KNRM en niet door subsidies.