Volgens mij kan je als schipper ook prima gelijk naar ijmuiden bellen zonder de plaatselijke commissie en ze informeren als er iets niet goed gaat. Ik ga er van uit dat dit niet nodig is en heb vertrouwen in de mesnen die op een positie zitten. Ik vraag me ook af of het beetje geld (in verhouding tot budget knrm) nu zoveel ophef waard is. Los van de discussie of het subsidie is of niet.
9910001
en
Het voorbeeld wat je aangeeft over inschikken of wegwezen kan ook bij de KNRM. Een schipper kan toch ook opstappen? En als genoeg bemanningsleden (vrijwilligers) dit doen zal er ook wat moeten veranderen. En nog maals, de directie van de KNRM heeft wel mogelijk gemaakt dat ze staan waar ze nu staan bij de KNRM (niet de directie maar de hele KNRM), en is dat zo'n slechte positie? Ik denk dat menig ondernemer in NL zijn vinger aflikt bij een jaar verslag als die van de KNRM. Is democratie dan zo geweldig? Hoor je onder de vrijwilligers dan zoveel negativiteit? Volgens mij hebben zij een zee van vrijheid. En valt er zat te overleggen en inbreng te geven.
Ondanks hetgeen jullie aandragen, waarmee het een bewuste keuze van bemanning zou zijn om dit beleid uit te voeren, blijf ik geloven in de goede bedoelingen van de bemensing en wijt ik alle problemen aan de bobo' s van de KNRM: sommige lieden in de plaatselijke commissies en vooral vanuit het hoofdkantoor.
Het is echt niet zo dat de problemen zich beperken tot Huizen, er zijn landelijke problemen en niet alleen met reddingsbrigades, ook landelijk met de bond .
Ik noemook Urk, Terschelling, Marken en Elburg. Er zitten daar alleen geen Henken.
Het is niet zo dat je nou makkelijk te weten komt wat er zoal speelt vanuit de KNRM. Er was eens een bemanningslid die een tweet deed uitgaan dat er problemen waren tussen schippers en de plaatselijke commissie (foutje). Die moest zich haasten om uit te leggen dat er werkelijk niets maar dan ook niets aan de hand was en Wijk aan Zee gewoon een station was dat gemist kon worden en best een tijdje dicht kon.
Dus de enige manier om te weten wat er speelt is door er dicht op te zitten, contacten te hebben en je er in te verdiepen. En laat voor mij wat betreft Station Huizen nu alle drie van toepassing zijn...
Was het eerst nog zo dat HOGE de gebeten hond was en als enige last had van de expantie drift van de KNRM met eerst nog de reddingsbrigades aan hun zijde, nu ondervinden de reddingsbrigades eens wat het is om geslachtofferd te worden en is daar (onbedoeld) wat meer begrip gekomen voor wat HOGE de afgelopen 30 jaar heeft moeten doorstaan.
Als ik het opneem voor reddingsbrigades die onder de voet gelopen worden door de KNRM, is dat niet omdat ik ze tegen elkaar uit wil spelen, maar ik (iedereen heeft dat eigenlijk, maar niet iedereen beseft dat) heb belang bij een zo breed mogelijk gedragen hulpverlening, in teamverband en in samenwerking.
@ Highlander: Ik begrijp dat je beledigd bent als ik zeg dat je niet kan boekhouden, maar ik heb daar tenminste argumenten voor, die jou bewering dat ik tweespalt zaai mist die.
Als je zegt dat een renteloze lening als dat zo afgesproken is geen financieel voordeel vormt voor de begunstigde begrijp je er niets van nee.
Ik kan er mee leven dat er een strijd is om de gulle gever. Maar ik hou dan wel van een eerlijke strijd, waar je doet wat je beloofd en zegt wat je doet en probeert wat extra's binnen te halen dat niet ten koste van je collega's gaat.
En natuurlijk heeft het voordurend naar voren brengen van goede argumenten hier zin. Heel lang hebben we hier er op gehamerd dat het van de gekke is alle geholpen mensen met een lege accu geredden te noemen, op te tellen en dan daar 1,5 procent van te nemen die je dan het leven gered zou hebben.
We hebben bereikt (en veel beleidsmakers is dat opgevallen) dat er nu niet meer van geredden, maar van het veel beter omschreven "geholpen mensen" wordt gesproken in het jaarverslag, chapeau! Er wordt hier door beleidsmakers van KNRM, Kustwacht en brandweer zijde druk meegelezen, en als we hier hout snijdende argumenten naar voren brengen kun je dingen veranderen, dat blijkt maar weer.