C2000 als vervanging

Auteur Topic: C2000 als vervanging  (gelezen 25424 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

AS

• Forum gebruiker
Reactie #80 Gepost op: 4 mei 2005, 11:52:53
Rob,

de 25 brandweer banken bedoel je, neem ik aan.

De contacten met de RAV zijn goed tot zeer goed, maar alles was reeds rond en de RAV nam alle kosten voor zijn rekening, totdat het gelieerden beleid werd afgestaan en ondergebracht werd binnen de regio bij de politie. Daar komt dan nog recent bij het negatieve besluit van BZK betreffende het gebruik van C2000 door reddingsbrigades welke zijn aangesloten bij de KNBRD. Dus moeten we wederom opnieuw beginnen.

Doel van C2000 voor reddingsbrigades is het kunnen communiceren met alle OOV disciplines. Anders blijf je weer bezig met telefoons, portofoons, mobilofoons etc. Dat is de kracht van C2000, maar dan moet het wel mogelijk gemaakt worden dat je ook met alle disciplines kan communiceren en niet alleen met de brandweer OF ambulance OF politie.

:( Vervelend dit te horen Rolf,
Ik had er nog niks over gehoord. Dus Zandvoort, Bloemendaal en IJmuiden voorlopig nog geen C2000 mobi ??

Kan omtrent dat negatieve advies geen berichtgeving vinden op de BZK site. Is dat intern? en weet je ook welke motivatie er achter dit besluit zit?

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #81 Gepost op: 4 mei 2005, 17:24:22
Verleden week is het besluit van het biza bij mijn weten terug gedraaid en worden de brigades gelieerd

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #82 Gepost op: 6 mei 2005, 23:09:10
Frapant Muistroom,

vandaag de eesrte instructiedag gegeven voor MBA centralisten, en zelfs de centralisten in de C2000-projectgroep weten niet beter, dan dat BZK een negatief besluit hebben gegeven.

Oorzaak dat RN KNBRD niet mogen/ kunnen toetreden is de verschillen in structuur etc. Maar dat is al heel lang een dillema binnen reddingsbrigade Nederland.

Voorlopig wordt IJmuiden gebruiker van C2000 middels een deel te worden van de brandweer Velsen, Bloemendaal krijgt een C2000 porto te leen van de Politie en Zandvoort 2 C2000 porto's via de Gemeente met nog onbekende inhoud van gebruikersbanken. Dus eenheid is  . . . . . . . . . .
Elke hulpverlening start met communicatie.

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #83 Gepost op: 7 mei 2005, 18:39:24
RR, bloemendaal en zandvoort krijgen op drukke dagen de beschikking over een porto via de Politie...vwb de gemeente...die snappen zelf nog niet helemaal wat C2000 is  ;D
[img]/img]

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #84 Gepost op: 7 mei 2005, 23:44:51
RR, bloemendaal en zandvoort krijgen op drukke dagen de beschikking over een porto via de Politie...vwb de gemeente...die snappen zelf nog niet helemaal wat C2000 is  ;D

Een zoekatie samen met de regiopolitie op het Gooimeer. Deze agenten verwijten juist de centralisten dat ze er niets van snappen. Ze willen graag gekoppeld worden aan de OVD die de leiding heeft over de zoekaktie, maar horen alleen de aanrijdingen, waar ze weinig mee kunnen in de boot. Ze hebben ook geen marifoon, dus krijgen alle informatie bij gratie van ons, als we de moeite nemen even langszij te komen om ze bij te praten. Waarom zegt iedereen steeds dat C2000 zo goed werkt, ik heb nog niet één gebruiker face to face gesproken die tevreden is, maar blijf het proberen.

Henk

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #85 Gepost op: 8 mei 2005, 11:00:49
Een zoekatie samen met de regiopolitie op het Gooimeer. Deze agenten verwijten juist de centralisten dat ze er niets van snappen. Ze willen graag gekoppeld worden aan de OVD die de leiding heeft over de zoekaktie, maar horen alleen de aanrijdingen, waar ze weinig mee kunnen in de boot. Ze hebben ook geen marifoon, dus krijgen alle informatie bij gratie van ons, als we de moeite nemen even langszij te komen om ze bij te praten. Waarom zegt iedereen steeds dat C2000 zo goed werkt, ik heb nog niet één gebruiker face to face gesproken die tevreden is, maar blijf het proberen.

Henk
och,ik zou je al een boel kunnen vertellen.En tot nog toe alleen maar positief  ::)

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #86 Gepost op: 8 mei 2005, 14:29:22

Dit is denk ik het probleem.
Je kunt het beste een C2000 porto hebben met brandweer fleetmap. Zo kun je gepatched worden aan brandweer en ambulance.
De info omtrent biza komt van een teamleider RAC/CPA Alkmaar
Henk

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #87 Gepost op: 8 mei 2005, 16:34:08
Dit is denk ik het probleem.
Je kunt het beste een C2000 porto hebben met brandweer fleetmap. Zo kun je gepatched worden aan brandweer en ambulance.
De info omtrent biza komt van een teamleider RAC/CPA Alkmaar

Ja, dat klopt.

Maar politie die met een brandweer portofoon vaart... Of misschien moeten ze er twee meenemen.

En dan: we hebben hier ook nog te maken met twee regio's die van elkaar niet weten wat ze doen, flevoland maakt alarm voor "talrijke omgeslagen zeilboten voor Almere" (ja ja, mooie precieze melding!) daar komen dus zeven reddingsboten op af, de Adriana en Albertus van Almere, de Gooier en de Huizer van Huizen, de Blaricum 1 (inderdaad van Blaricum) de Cobra, de Seeker, een brandweerboot en een boot van de politie G&V. Blijkt dat de vorige al opgeloste melding van een verwaaide catamaran bij de Hollandse brug te zijn die even nieuw leven ingeblazen wordt  :-[ . Nee, het loopt nog niet helemaal gladjes...

Henk

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #88 Gepost op: 8 mei 2005, 20:35:58
Henk dat heeft niets met C2000 te maken. Juist voor die gevallen heb je regionale kanalen.

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #89 Gepost op: 8 mei 2005, 23:15:58
Het bijzondere aan C2000/GMS is dat nu allerlei onduidelijkheden aan het licht komen die er eigenlijk altijd al waren.
Vaak ging het voorheen toch goed, meestal door goede persoonlijke contacten. Soms ging het mis en dan was het volstrekt onduidelijk wie daar verantwoordelijk voor was.

Interessant dat C2000/GMS nu duidelijkheid noodzakelijk maakt, tot dat er helderheid is heeft het hebben van C2000 maar beperkt nut.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!