C2000 als vervanging

Auteur Topic: C2000 als vervanging  (gelezen 25432 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #90 Gepost op: 9 mei 2005, 00:09:13
Henk dat heeft niets met C2000 te maken. Juist voor die gevallen heb je regionale kanalen.

Wanneer heeft iets nut, heeft het al nut simpel doordat het er is, of heeft het pas nut als er ook goed gebruik van gemaakt wordt  ???

Met andere woorden, heeft een pisbak op het plein waar niemand gebruik van maakt, nut?

Henk

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #91 Gepost op: 9 mei 2005, 00:10:52
Het bijzondere aan C2000/GMS is dat nu allerlei onduidelijkheden aan het licht komen die er eigenlijk altijd al waren.
Vaak ging het voorheen toch goed, meestal door goede persoonlijke contacten. Soms ging het mis en dan was het volstrekt onduidelijk wie daar verantwoordelijk voor was.

Interessant dat C2000/GMS nu duidelijkheid noodzakelijk maakt, tot dat er helderheid is heeft het hebben van C2000 maar beperkt nut.

En als het aan het licht komt is dat dan misschien het nut...

Henk

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #92 Gepost op: 11 mei 2005, 09:59:39
RR, bloemendaal en zandvoort krijgen op drukke dagen de beschikking over een porto via de Politie...vwb de gemeente...die snappen zelf nog niet helemaal wat C2000 is  ;D

Erny,

zonder er te diep op in te duiken, deze porto's hebben niet de andere banken, zoals "multidisc", "ALA", "RBG". (De politie porto's hebben uitsluitend "noodhulp" kanalen). Dus kan je alleen met één strand agent of parkeerwachter communiceren, terwijl de meeste keren je moet communiceren met een CPA of ambulance. Dus wat is het nut van dergelijke porto's?

Verder voldoen de posten niet aan het beveiligingsbeleid van BZK en mogen er dus geen portofoons liggen.

En wat gebleken is de laatste inzet met de RB Bloemendaal, is dat er totaal geen dekking is op het Bloemendaalse strand. Bij de hulpverlening aan een kite-surfer, zaterdag middag, viel alle C2000 communicatie uit door geen dekking. Van zowel mijn ambu-porto als de porto van de politie. Dus dan maar weer terug naar de analoge communicatie tussen RB en CPA en de GSM.
Elke hulpverlening start met communicatie.

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #93 Gepost op: 11 mei 2005, 11:27:15
Erny,

zonder er te diep op in te duiken, deze porto's hebben niet de andere banken, zoals "multidisc", "ALA", "RBG". (De politie porto's hebben uitsluitend "noodhulp" kanalen). Dus kan je alleen met één strand agent of parkeerwachter communiceren, terwijl de meeste keren je moet communiceren met een CPA of ambulance. Dus wat is het nut van dergelijke porto's?

Verder voldoen de posten niet aan het beveiligingsbeleid van BZK en mogen er dus geen portofoons liggen.
Klopt...en dat is dus de rede dat ze niet 's nachts etc op de posten blijven en alleen bij zeer drukke dagen aan de centralist worden overhandigd. Deze porto's zijn in eerste instantie inderdaad bedoeld om met de strandpolitie (te voet of op jet ski) te communiceren in geval van nood. In de auto van de politie zit gewoon een RB mobi dus daar gebruiken we het reguliere analoge kanaal.
Wat ik wel weet is dat n.a.v. de rondleidingen van MBA centralisten en contact daarbij met politie nu gekeken wordt naar gebruik van een ander kanaal "strand kanaal" waarbij ook ambu en eventueel brandweer makkelijk gekoppeld kunnen worden
[img]/img]

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #94 Gepost op: 11 mei 2005, 23:40:47
Citaat
De kracht van dit argument ontgaat me geheel.
Volgens mij is de Kentering net zo goed of slecht beveiligd als de gemiddelde brandweerpost.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

AS

• Forum gebruiker
Reactie #95 Gepost op: 12 mei 2005, 10:34:39
Mocht een dergelijke C2000 porto toch worden gestolen, dan kan deze porto toch uitgesloten worden van welke gepreksgroep dan ook . Dus gewoon onbruikbaar ?

En Rolf.. is er voor C2000 niet getest op het strand dan, met de ontvangst?

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #96 Gepost op: 12 mei 2005, 10:39:47
Mocht een dergelijke C2000 porto toch worden gestolen, dan kan deze porto toch uitgesloten worden van welke gepreksgroep dan ook . Dus gewoon onbruikbaar ?

Jah die kan volgens mij gewoon uit de groep worden gegooid door de meldkamer
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #97 Gepost op: 12 mei 2005, 12:55:28
Jah die kan volgens mij gewoon uit de groep worden gegooid door de meldkamer

Komen ze 'm dan terug brengen: Mijnheer ik deze porto van U gesteeld is stoek, jij nu goeie geven...

Henk

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #98 Gepost op: 12 mei 2005, 13:03:17
Komen ze 'm dan terug brengen: Mijnheer ik deze porto van U gesteeld is stoek, jij nu goeie geven...

Henk

Ik snap je vraag/antwoord niet helemaal goed majah zal wel aan mij liggen  ;D ;D ;D
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

Jeff

• Forum gebruiker
Reactie #99 Gepost op: 12 mei 2005, 16:24:45
Dat denk ik ook, want ik snap um perfect  ;D ;D