Trainen op openbare weg met optische en geluidssignalen

Auteur Topic: Trainen op openbare weg met optische en geluidssignalen  (gelezen 47599 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #80 Gepost op: 2 februari 2012, 19:10:38
Ik hoef niet verder te discussiëren hoor. En vind het ook goed dat er mensen zijn die reageren, want daar is dit forum voor toch?
Alleen vind ik soms wel dat de hulpdiensten te veel verantwoording moeten afleggen. Als je weet hoevaak ik moet uitleggen op straat dat de politie een algehele vrijstelling van het RVV heeft voor de uitvoering van haar taak, dan wordt je daar echt wel een keer moe van. Soms lijkt het erop dat ik mijzelf en mijn collega's aan het verdedigen, terwijl wij gewoon ons werk doen. En dan als voorbeeld te horen krijgen dat de politie alleen maar door rood mag rijden als zij gebruik maken van OGS. Sorry hoor, maar dan denk ik bij mijzelf, wie weet het nu beter de gewone burger die iets van horen zeggen heeft of ik, die bij de desbetreffende dienst werkzaam is en daar speciaal een rijopleiding voor heeft gehad? Maar ik weet dit is off topic. Wilde alleen even kwijt dat de hulpdiensten tegenwoordig iets te vaak belaagd worden door mensen die het allemaal willen weten hoe en wat. Mijn persoonlijke mening daarover is: Kijk eens op google en internet zult zeker leerzaam zijn. Zolang je maar op de officiële sites van de overheid komt.

En no hard feeling naar jou hoor, Nick B

Ik denk dat ook dat een agent dat soort discussies niet moet gaan voeren. Door in de verdediging te schieten, verlies je naar mijn smaak een stuk van je daadkracht. Je doet je werk met de bijbehorende vrijstellingen en daar vertrouw ik op. Als ik echt denk dat er iets niet klopt, kan ik dat aankaarten op het politie buro.

Het moet geen politiestaat worden, maar er moet toch zeker een bepaalde mate van autoriteit van een agent/politiekorps uit gaan. Door steeds in de verdediging te gaan, verlies je daar aan.

Ondanks dat dit dus offtopic is, slaat dit natuurlijk op meer als alleen deze topic titel
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #81 Gepost op: 2 februari 2012, 19:16:09
Nou vooruit dan, toch een laatste opmerking. Volgens mij zitten we gewoon helemaal op één lijn, maar wordt het soms niet helemaal goed verwoord ;).
Senior GGP / Oost-Brabant


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #82 Gepost op: 7 maart 2012, 11:33:49
In het topic voertuigen die met prio 1 rijden staat nu een filmpje van de ME, die in den Haag traint met OGS. Met een Touran van de PA ervoor? Door de verslaggever wordt geschreven dat dit sinds kort mogelijk is bij oefeningen.
Echter ik kan nergens enig wijziging vinden waaruit dit blijkt.
Iemand meer info?

http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/13-overige/11773-me-colonne-trekt-door-het-westland


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #83 Gepost op: 7 maart 2012, 11:51:57
In het topic voertuigen die met prio 1 rijden staat nu een filmpje van de ME, die in den Haag traint met OGS. Met een Touran van de PA ervoor? Door de verslaggever wordt geschreven dat dit sinds kort mogelijk is bij oefeningen.
Echter ik kan nergens enig wijziging vinden waaruit dit blijkt.
Iemand meer info?

http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/13-overige/11773-me-colonne-trekt-door-het-westland

Het fijne wisten wij er ook niet van; werd verteld door de functionaris van persvoorlichting politie, die ook aanwezig was. Vandaar het 'naar verluidt' :)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #84 Gepost op: 7 maart 2012, 12:47:46
Ja dit moet je goed oefenen, zo achter je voorganger rijden in een treintje. Best wel lastig voor iemand bij politie. Maar het gaat boven verwachting, niemand raakt de weg kwijt.


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #85 Gepost op: 7 maart 2012, 13:33:18
Ja dit moet je goed oefenen, zo achter je voorganger rijden in een treintje. Best wel lastig voor iemand bij politie. Maar het gaat boven verwachting, niemand raakt de weg kwijt.

En de toegevoegde waarde van deze reactie is?

Grtz,
Marcel


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #86 Gepost op: 7 maart 2012, 20:53:52
En de toegevoegde waarde van deze reactie is?

Grtz,
Marcel

Moet ik dat echt gaan uitleggen? Misschien is de moeilijkheidsfactor van deze oefening ook iets voor jou...  ;D  ;)

Kijk, ik zie nou weer geen enkele toegevoegde waarde van deze oefening. Als je nog moet oefenen achter de kont van je voorganger aan te rijden op dergelijke wijze (strak achter elkaar, slakke gangertje, rustig moment van de dag, buitenwegen) twijfel ik aan je bekwaamheid als chauffeur van een dergeijk dienstvoertuig, alleen rijden is veel moeilijker. Bij een oefening waar alles perfect verloopt, zelfs een ontspannen muziekje op de radio klinkt, is de moeilijkheidsgraad veel te laag. Wij deden dit soort oefeningen al op de kleuterschool, met driewielertjes.

Ga eens kijken hoe dit gaat op donderdag aan het eind van de middag door Amsterdam, Kinkerstraat, Stadhouderskade, Wiboutstraat... Dan heb je misschien wat te evalueren, verbeterpuntjes.

Zeg niet dat ik geen ervaring heb omdat ik nooit colonne gereden heb, ik was in dienst chauffeur bij 101 tankbataljon, daar reden we met 30 of meer voertuigen, dan wordt het pas echt lastig als er gaten vallen.


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #87 Gepost op: 7 maart 2012, 21:41:12
Moet ik dat echt gaan uitleggen? Misschien is de moeilijkheidsfactor van deze oefening ook iets voor jou...  ;D  ;)

Kijk, ik zie nou weer geen enkele toegevoegde waarde van deze oefening. Als je nog moet oefenen achter de kont van je voorganger aan te rijden op dergelijke wijze (strak achter elkaar, slakke gangertje, rustig moment van de dag, buitenwegen) twijfel ik aan je bekwaamheid als chauffeur van een dergeijk dienstvoertuig, alleen rijden is veel moeilijker. Bij een oefening waar alles perfect verloopt, zelfs een ontspannen muziekje op de radio klinkt, is de moeilijkheidsgraad veel te laag. Wij deden dit soort oefeningen al op de kleuterschool, met driewielertjes.

Ga eens kijken hoe dit gaat op donderdag aan het eind van de middag door Amsterdam, Kinkerstraat, Stadhouderskade, Wiboutstraat... Dan heb je misschien wat te evalueren, verbeterpuntjes.

Zeg niet dat ik geen ervaring heb omdat ik nooit colonne gereden heb, ik was in dienst chauffeur bij 101 tankbataljon, daar reden we met 30 of meer voertuigen, dan wordt het pas echt lastig als er gaten vallen.

Bedankt voor deze heldere uitleg als "ervaringsdeskundige"....  ::)

Maar waarom altijd zo denigrerend, zeker als het de politie betreft?

Grtz,
Marcel


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #88 Gepost op: 7 maart 2012, 22:06:08
Moet ik dat echt gaan uitleggen? Misschien is de moeilijkheidsfactor van deze oefening ook iets voor jou...  ;D  ;)
 

Henk, misschien weleens aan gedacht dat dit ook nieuwe chauffeurs zouden kunnen zijn(zeg trouwens niet dat het zo is). Echter gezien het feit dat jij "ervaringsdeskundige" bent zal je er wel aan gedacht hebben.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #89 Gepost op: 7 maart 2012, 22:57:01
Ongeacht wie deze oefening doet, brandweer, politie, reddingsbrigade, ik vind 'm volkomen zinloos, lijkt meer op spelen dan op oefenen. Wat is hier de uitdaging, "volg die politieauto!"

Zonder OGS was het precies dezelfde oefening geweest. Zet willekeurig welke 18 jarige die net afgereden heeft in een auto en hij kan dit met één hand. Wat heb je nu geleerd? uuuhhhh....  :-X