Trainen op openbare weg met optische en geluidssignalen

Auteur Topic: Trainen op openbare weg met optische en geluidssignalen  (gelezen 49537 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #150 Gepost op: 19 mei 2013, 10:58:00
Alsjeblieft niet, de oude garde heeft nooit een rijopleiding gehad. Ja, het advies om wat zachter bij de kruisingen te gaan werd dan nog wel meegegeven.

Doe mij maar iemand die vers afgetoetst is. Omdat zij het doen "zoals geleerd", en niet "zoals altijd."

Jammer te moeten constateren dat een diender (in wording) (nog) niet kan nuanceren. Niet alles over een kam scheren jonge man ! Ik stel voor dat je een dagje mee komt rijden met de brigadier met 21 jaar ervaring, en volgens jou dus iemand die nooit een rijopleiding heeft genoten. Kijken of je je bewering dan nog zo stellig durft neer te zetten.

En voor een ieder die niet snapt dat training in de praktijk pure noodzaak, en helemaal personen die zelf ook nog eens dienst doen bij instanties die noodhulp verlenen: SCHAAM JE DIEP dat je überhaupt durft de twijfelen aan de noodzaak van deze trainingsvorm.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #151 Gepost op: 19 mei 2013, 11:12:46
Deze uitspraak doende besef ik me dat dit aan de blauwe kant wellicht makkelijker is te realiseren (voor zover dat nog niet gedaan wordt) dan aan de witte of de rode (of welke dan ook) kant.

Ook nieuwe ACH's trainen op de openbare weg, met een snelle personenauto. En training op Lelystad, div. examens (praktijk en theorie) en ook nog bij het CBR.
Voorts wordt de nieuwe ACH in de eerste periode (inwerk) gekoppeld aan een ervaren chauffeur. Eerst meekijken, dan B-urgenties rijden (je wagen goed leren kennen) en als de nieuwe ACH eraan toe is, wordt er met spoed gereden. Dus men verwisseld gewoon de hele dag van plaats, naar gelang de urgentie van de melding die binnenkomt.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #152 Gepost op: 19 mei 2013, 11:14:41
Jammer te moeten constateren dat een diender (in wording) (nog) niet kan nuanceren. Niet alles over een kam scheren jonge man ! Ik stel voor dat je een dagje mee komt rijden met de brigadier met 21 jaar ervaring, en volgens jou dus iemand die nooit een rijopleiding heeft genoten. Kijken of je je bewering dan nog zo stellig durft neer te zetten.
Maar dan heb je het over collega's van een verkeersdienst. Dat is op dit gebied appels en peren vergelijken. 'Gewone' agenten op een 'gewoon' bureau met de 'gewone' opleidingen, daarvan heeft bij ons de oude garde geen rijopleiding gehad. En dat jij dat wel hebt, daar is je functie ook naar.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #153 Gepost op: 19 mei 2013, 11:57:43
Maar dan heb je het over collega's van een verkeersdienst. Dat is op dit gebied appels en peren vergelijken. 'Gewone' agenten op een 'gewoon' bureau met de 'gewone' opleidingen, daarvan heeft bij ons de oude garde geen rijopleiding gehad. En dat jij dat wel hebt, daar is je functie ook naar.

Dan nog moet je nuanceren en zeker niet alles over een kam scheren. Als ik jou stellingname lees komt er maar een gedachte bij mij op: IWAB. Geloof me, als je dat predikaat eenmaal hebt raak je dat (bijna) niet meer kwijt. En daar ga jij last van krijgen. Van een diender verwacht ik, en velen met mij, dat hij/zij eerst nadenkt alvorens iets te "roepen". Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

En on-topic maar weer, toch ?


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #154 Gepost op: 19 mei 2013, 12:07:53
En on-topic maar weer, toch ?
We zijn nog niet off-topic geweest. Het is enkel een constatering dat het bij ons in de regio, in ieder geval op mijn bureau, anders is geregeld m.b.t. rijopleidingen dan op de afdeling waar jij werkt.

Het eerste deel van je tekst bewust niet meegeciteerd. Het zou zonde zijn om zo'n dooddoener er doorheen te gooien.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #155 Gepost op: 19 mei 2013, 12:09:26
We zijn nog niet off-topic geweest. Het is enkel een constatering dat het bij ons in de regio, in ieder geval op mijn bureau, anders is geregeld m.b.t. rijopleidingen dan op de afdeling waar jij werkt.

Het eerste deel van je tekst bewust niet meegeciteerd. Het zou zonde zijn om zo'n dooddoener er doorheen te gooien.

Ik begrijp het, de waarheid is soms hard.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #156 Gepost op: 19 mei 2013, 12:13:12
Tsja wat dat betreft ga ik met Frank mee. Ook bij ons op het bureau is de 'oude garde' door ervaring wijs geworden op het gebied van rijden, zij hebben nooit een rijopleiding gehad behalve die van het rijbewijs. Onlangs heeft het bureau besloten juist deze collega's de profcheck te geven, omdat zij nooit een rijopleiding hebben gehad. Dit beamen ze zelf ook, ze vragen al jaren om die opleiding.

Dan heb ik het over een gewoon wijkbureau en niet de specialistische diensten.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #157 Gepost op: 19 mei 2013, 12:17:22
Tsja wat dat betreft ga ik met Frank mee. Ook bij ons op het bureau is de 'oude garde' door ervaring wijs geworden op het gebied van rijden, zij hebben nooit een rijopleiding gehad behalve die van het rijbewijs. Onlangs heeft het bureau besloten juist deze collega's de profcheck te geven, omdat zij nooit een rijopleiding hebben gehad. Dit beamen ze zelf ook, ze vragen al jaren om die opleiding.

Dan heb ik het over een gewoon wijkbureau en niet de specialistische diensten.
Zo is het binnen de brandweer ook altijd gegaan. De oudere chauffeurs werden achter het stuur gezet en geluk ermee. Nu worden ook zij middels de huidige eisen getraind.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #158 Gepost op: 19 mei 2013, 12:54:37
Begrijpend lezen is soms erg moeilijk.


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #159 Gepost op: 22 mei 2013, 16:57:54
Ik ben er zwaar voorstander van en vond inderdaad het examen voor brandweerchauffeur een aanfluiting (fileparkeren!? rondje met prio 2 en in de pocket) dit zou in ieder geval gecombineerd moeten worden zoals de bocas het nu doet.  Bij ons in het korps gaan we nu werken met procenter dat schijnt niet met ogs te zijn maar zonder signalen door rood etc. iemand ervaringen met deze organisatie?