Natuurlijk wil ik dat! .....
Tja, dan kunnen we er eerst weer eens een onderzoekje voor een niet onaanzienlijk bedrag en tijdsduur tegenaan gooien, of we kunnen even vanuit het gezonde verstand redeneren (waarmee ik overigens
absoluut niet zeg dat jij niet uit je gezonde verstand redeneert, voor er misverstanden ontstaan).
In de huidige situatie worden 'OGS-rijders' op het verkeer losgelaten zonder ooit echt in de praktijk te hebben kunnen oefenen/leren rijden. Kortom, i.p.v. met een rij-instructeur en extra aandacht voor het rijden op zich, gaat men gelijk het diepe in tijdens een echte melding, waarbij de aandacht op veel meer zaken tegelijk gelegd moet worden. Het kan niet anders dan dat dit invloed heeft op de ongevallenstatistieken. Daarbij is een deel van de ongevallen ook debet aan de reactie van de overige verkeersdeelnemers. Komt er meer/vaker OGS langs, dan bestaat er ee kans dat ook zij door de vaker terugkerende praktijk beter leren te reageren.
Laten we een parralel trekken naar je eigen vakgebied. Stel dat je de reddingswerkers alleen traint in de simulator voor de besturing van de boot en in het zwembad voor het redden van drenkelingen. Pas als ze in actieve dienst komen gaan ze voor het eerst 'voor het echie' met een boot de ruige zee op en moeten zij in die ruige zee de drenkelingen redden. Wat zal het effect zijn op het reddingspercentage en de eigen veiligheid van de redders ?
Ergo, ik ben persoonlijk niet overtuigd van je relaas e blijf voorstander van dit voorstel.