Oefening Amsterdam 6 april

Auteur Topic: Oefening Amsterdam 6 april  (gelezen 48380 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #110 Gepost op: 30 maart 2005, 10:53:49
Je weet van niks en je naam is (paas)haas.
  :-\

Pl@nner (voorheen sigmaatje)

• Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #111 Gepost op: 30 maart 2005, 12:42:12
Zo anoniem "leuk"mee doen maakt het toch ineens een stuk minder aantrekkelijk he.... ???

En als je toegezegd wordt dat hij ook nog bij je komt controleren of je het wel goed doet op de 6e maakt het helemaal :-X :-X :-X

Arjan

Ik kom trouwens "gewoon" genieten daar in de Arena.
Ik zal wel 1 van de "toeschouwers" zijn denk ik.

Mijn camera neem ik in ieder geval mee.
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #112 Gepost op: 30 maart 2005, 19:51:08
Zo anoniem "leuk"mee doen maakt het toch ineens een stuk minder aantrekkelijk he.... ???

En als je toegezegd wordt dat hij ook nog bij je komt controleren of je het wel goed doet op de 6e maakt het helemaal :-X :-X :-X

Arjan

Ik kom trouwens "gewoon" genieten daar in de Arena.
Ik zal wel 1 van de "toeschouwers" zijn denk ik.

Mijn camera neem ik in ieder geval mee.

Dan ben ik en Masa30 onderandere een van de andere toeschouwers  ;)

Even wat info nog:

Meestgestelde vragen oefening ArenA

Op woensdag 6 april 2005 is er een grote crisisoefening in en rond de ArenA in Amsterdam. Tijdens de oefening wordt gespeeld dat er daar een terreuraanslag plaatsvindt, terwijl er veel publiek aanwezig is. De regering in Den Haag en het beleidsteam in Amsterdam moeten beslissingen nemen over de aanpak van deze crisis. Onderstaand de meest gestelde vragen over deze oefening.
Waarom houden Amsterdam en het Ministerie deze oefening?
Oefenen is belangrijk om goed voorbereid te zijn op crises. Tijdens oefeningen bekijken we of de verschillende autoriteiten en hulpverleners goed met elkaar samenwerken, of de juiste besluitvormingsprocedures gevolgd worden en hoe bijvoorbeeld de onderlinge informatievoorziening verloopt. Door dit soort zaken te oefenen, kan goed gereageerd worden als er zich echt een crisis voordoet.

Wie doen hier allemaal aan mee?
Ongeveer 2000 (landelijke, provinciale en gemeentelijke) bestuurders, hulpverleningsdiensten en ambtenaren. Daarnaast spelen vele duizenden mensen de rol van slachtoffers en publiek.

En als er op die dag nou echt iets gebeurt?
Als het vanwege een echte calamiteit nodig zou zijn, kan de oefening worden afgeblazen en zijn alle hulpverleners beschikbaar voor echte inzet. Daarnaast blijft de normale inzet van politie, brandweer en ambulances gewaarborgd.

Wat is de “ramp”?
Er wordt gespeeld dat er in de ArenA een terreuraanslag plaatsvindt, terwijl er veel publiek aanwezig is.

Kan ik mij opgeven om mee te doen?
De organisatie heeft daarvoor zelf mensen benaderd, o.a. via scholen en het Rode Kruis.
Zit je op een van de scholen die benaderd is: kijk dan op www.gratislunchconcert.tk. Alleen studenten/scholieren op vertoon van hun studiebewijs kunnen het concert bijwonen.

Mag ik filmen en/of foto’s maken?
Nee, alleen pers mag filmen of foto’s maken. Hiervoor is een speciaal programma. Men moet zich opgeven bij het Ministerie van Binnenlandse Zaken: 070-4268261.

Is de ArenA Boulevard bereikbaar voor voetgangers?
De ArenA Boulevard is van 9.00 tot 20.00 uur gedeeltelijk afgezet met hekken, waardoor de loopruimte beperkter is. Alle winkels en bedrijven (met uitzondering van de Heineken Music Hall en Pepsi Stage) zijn bereikbaar.

Kan ik vanaf station Strandvliet in het Arena-gebied komen?
Nee, het ArenA-gebied is voor voetgangers en fietsers vanaf metrostation Strandvliet afgesloten.

P.s. :

Mag ik filmen en/of foto’s maken?
Nee, alleen pers mag filmen of foto’s maken. Hiervoor is een speciaal programma. Men moet zich opgeven bij het Ministerie van Binnenlandse Zaken: 070-4268261.

Zoalng je binnen de heken/afzetting blijft kunnen ze je niks maken   8)  en trouwens.....heb je vanaf de Arenaboulevard ook een goed uitzicht..... 8) (leuke smiley :P)

Groetjes Jeroen

Gast

• Gast
Reactie #113 Gepost op: 30 maart 2005, 23:12:14
Zal er toch iemand zijn die het begrijpt !  ;D  ;)

Heleen Lotus

• Senior gebruiker
Reactie #114 Gepost op: 31 maart 2005, 02:49:07
:-X  :-X

Gast

• Gast
Reactie #115 Gepost op: 31 maart 2005, 12:25:46
 ;D   :P  ;)

Pl@nner (voorheen sigmaatje)

• Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #116 Gepost op: 31 maart 2005, 12:35:58
Onbekende gast is vast een van de organisatie die wil
checken (effe-checke ;D ) of er niet iets uitlekt.

Is vast onderdeel van het plan, en waar kun je beter checken dan onder de medewerkers uit die branche zelf :-X :-X :-X

Arjan

(anonieme gast is vast een "linke louie'tje"  ;D ;D ;D )
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R

Gast

• Gast
Reactie #117 Gepost op: 31 maart 2005, 12:41:32
Linke keessie !  ;D  of Arie he Heleen !  ;)

Ook hier met het draaiboek op inspringen en nogmaals wat kunnen jullie lullen veel te veel!

Martijn Slotboom

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #118 Gepost op: 31 maart 2005, 12:55:01
wat er wel bekend is dat ALI B ( de rapper ) een optreden geeft en het daar om heen draait

Bron : De kranten !!

Gast

• Gast
Reactie #119 Gepost op: 31 maart 2005, 13:11:56
Kost een beetje maar dan hebben we ook wat!  ;D