Maargoed, hier even een stukje van mij:
We waren ongeveer rond....... 11.00u bij de Noord-Zijde van de Arena(waareigenlijk het meeste zou gebeuren) toen begonnen de 'slachtoffers" langzaam aan de arena te vullen. De meeste kwamen alleen omdat Ali B daar een concert ging geven maargoed. Toen alle personen eenmaal binnen waren klinkt er om 12.30u een grote knal. Dat was dus de explosie. Vlak daarna kwamen er al een hoop mensen naar buiten, maar toen ineens weer niemand. De grote eenheden politie (die om de hoek stonden te wachten maargoed
) kwam met toeters en bellen aangescheurd en ging te werk. Er kwamen nu wat meer slachtoffers naar buiten en kwamen er al enkele ambulances ter plaatse. Er kwam nog meer politie en nog meer politie. Ook de brandweer kwam met (voor als zoioets in het echt gebeurd, VEEL te weinig personeel en materiaal
ter plaatse. De VC van de brwr ging operationeel en de brandweer ging later blussen en hulp verlenen.
Toen het een tijdje stil was had iedereen al door dat er iets niet klopte......de oefening was niet geslaagd, ipv dat de studenten in paniek raakte en gingen rennen bleven ze allemaal zitten en wilde niet naar buiten(jah, het zijn en blijven studenten zoiets kun je met hun verwachten
). De oefening werd binnen gestaakt. Buiten werd alles "schoongeveegd" door de ME, ook ik moest weg
. Er werd zo'n uur lang vergaderd tussen de "hoge piefen" van de hulpdiensten, En ging de oefening weer opnieuw....
nadat de 2e keer was geweest gingen de onwijs vele ambulances, denk zo een stuk of 80
per paren naar de plek toe, meestal zo'n 3a4 per keer. Sinds dien is alles redelijk goed gegaan. er kwam vana lles meer materieel en dus personeel ter plaatse.
Later bleek ook dat er in de naastgelegen musical hall een gijzeling was....daarom kwam er een heel peloton (denk zo'n 15 voertuigen) van het leger ter plaatse. En (wat ik raar vind) voor bij de gijzeling een VC van de brandweer....:S en ctpi brwr.....(allebei overigens uit mijn regio
Verder even weinig te melden.......
Van de ambulances heb ik voertuigen uit de volgende regio's gezien:
- VZA Amsterdam
- GGGD Amsterdam
- VZA Zaandam
- VZA Purmerend
- Kennemerland
- Gooi & Vechtstreek
- Noord-Holland-Noord
- Hollands Midden
- Utrecht
- Haaglanden
- Den Haag
- Zoetermeer
- Noord Brabant
- Apeldoorn
En ik zal er nog wel wat vergeten zijn :p
van de Brandweer uit de regio's:
- Amsterdam
- Zaanstreek
Politie:
- Amsterdam-Amstelland
haha ze hadden voertuigen tekort! Er kwam op een gegeven moment een huurbusje vol gepropt met agenten! op de zijkant: Verhuurbedrijf ..........