Oefening Amsterdam 6 april

Auteur Topic: Oefening Amsterdam 6 april  (gelezen 48440 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

bjorn

• Gast
Reactie #230 Gepost op: 7 april 2005, 14:20:47
Ik heb me ook een beetje misdragen met mijn gebroken arm. Zijn er nog ambulanceverpleegkundigen of sigmaleden die me hebben gezien.

Ik zat in de arena in rij 112 en ben zelf naar buiten gelopen tegen een uur of 4.

Liep van de ene hulpverlener naar de andere (leuk om personen aggresief te krijgen) en moest vervolgens maar naar de sigma tent waar ik een lange tijd gezeten heb.

Als jullie me gezien hebben. Ik ben normaal heel aardig, alleen niet als ik lotus ben. Bianca kan dit bevestigen!!!
(toch bianca???)

LindaB

• Gast
Reactie #231 Gepost op: 7 april 2005, 14:21:12
In de berichten staat echter dat het om meerdere echte onderkoelingen ging en niet om 1...

bjorn

• Gast
Reactie #232 Gepost op: 7 april 2005, 14:24:47
Hoi gast.

Ik ben zelf ook lotus slachtoffer en heb buiten bij de sigmatent gezeten. Het was koud en ik heb ook steeds iedereen (zeker van onze bus) in de gaten gehouden. Deze personen waren allemaal niet lotus en ook nauwelijks bekend met de procedures.

In onze groep was er een vrouw welke tegen 5 uur het echt te koud begon te krijgen. Ik ben toen gelijk uit mijn rol gegaan en pas weer in mijn rol toen dit voorval geregeld was.

Verder viel het mij op dat de meeste hulpverleners en slachtoffers echt wel op elkaar letten. De personen die echt onderkoeld waren zijn naar mijn idee direct weggebracht naar de sporthal en daar echt opgevangen.

Gast

• Gast
Reactie #233 Gepost op: 7 april 2005, 14:27:27
bjorn, juist en een compliment voor jullie allen goed op elkaar gelet!

Mag ook wel eens gezegt worden !  ;)

Martijn Slotboom

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #234 Gepost op: 7 april 2005, 14:31:59
hierbij een foto voor heleen lotus !!

[verwijderd door de admin]

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #235 Gepost op: 7 april 2005, 14:35:17
bjorn, juist en een compliment voor jullie allen goed op elkaar gelet!

Mag ook wel eens gezegt worden !  ;)

Inderdaad, prima dat men op elkaar let. Maar mensen hebben ook eigen verantwoordelijkheid! Leer op jezelf letten... er wordt helaas te vaak door mensen te lang doorgespeeld, terwijl ze het echt koud hebben, maar ook met een snelle oppervlakkige ademhaling gaat het vaak mis! Dit eindigt geregeld in hyperventilatie of onwelwordingen. Jammer dat de mensen hier zelf niet ook ingrijpen... je voelt het echt wel aankomen... zeker als lotus. :-\

Gast

• Gast
Reactie #236 Gepost op: 7 april 2005, 14:44:06
Helemaal gelijk!

Maar de meeste weten het en worden voordat ze weg gaan er meestal nog even op gewezen bij dit soort oefeningen!

Maar ik hoop dat je mijn boodschap naar een ieder begrijpt!  ;)

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #237 Gepost op: 7 april 2005, 14:46:39
Helemaal gelijk!

Maar de meeste weten het en worden voordat ze weg gaan er meestal nog even op gewezen bij dit soort oefeningen!

Maar ik hoop dat je mijn boodschap naar een ieder begrijpt!  ;)

Ik geloof dat wij dezelfde boodschap hebben... ;)

Let op elkaar! Maar vergeet jezelf niet.

Patrick

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #238 Gepost op: 7 april 2005, 14:55:41
De actie "we zetten nu al onze voertuigen andersom want dan is het licht beter voor de foto's" vond ik wel erg strak.
Ik begreep dat ze als aflossing kwamen en volgens mij was kort daarna de oefening afgelopen. Dus... ik heb het niet gevraagd maar ik heb wel mijn vermoedens ;)

Bart

De aflossing werd vrij lang vast gehouden, voordat deze mocht/kon doorrijden. Uiteindelijk was het voornamelijk voor het aflossende Amsterdam e.o. peleton uitknippen en op andere wijze bevrijden van T4/DB's. Maar mochten we weer voornamelijk op foto's van de RIT wachten.

Anne

• Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • Wherever I lay my head... that's my home.
Reactie #239 Gepost op: 7 april 2005, 15:19:19
Wat betreft het verhaal onderkoeling verbaast me dat niets dat het zo zou kunnen zijn. Wij zaten met een man of vijftig buiten in een fietsenstalling. Ruim 2 uur te wachten we mochten absoluut niet weg omdat we mogelijk besmet waren met Antrax. De politie vroeg om dekens mobiele toiletten en koffie en thee. De dekens en toiletten konden niet worden geregeld soep en koffie hebben we wel gehad al heeft dit veel moeite gekost. De toiletten werden opgelost met no-play en mochten het gebied besmet en al toch verlaten om hun behoeften te doen. Toen het erg lang duurde hebben we de politie gevraagd en verteld (no-play) dat er wat aan de situatie moest veranderen. Mensen kregen last van de rug en werden koud. De politie was het ermee eens en eindelijk mochten we gaan.

Groet Anne
Groet Anne