Oefening Amsterdam 6 april

Auteur Topic: Oefening Amsterdam 6 april  (gelezen 48467 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

vergeten

• Gast
Reactie #290 Gepost op: 8 april 2005, 22:46:44
Ik zag op foto's dat USAR ook aanwezig was.
Zijn ze daar ook ingezet geweest en wat hebben ze daar gedaan.
Wie o wie kan wat vertellen.

Heleen Lotus

• Senior gebruiker
Reactie #291 Gepost op: 8 april 2005, 23:41:15
Communicatie... waar heb ik dat eerder gehoord... :-\

;D Volgens mij is er altijd wel wat mis met de communicatie  ;D

klinknagel

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #292 Gepost op: 8 april 2005, 23:47:19
En klote dag.

Om 08.15 uur vanuit Groningen met de bus naar Amsterdam.
In de bus kregen we pas alle informatie.
(Post was blijven liggen in de DenHaag !!!)

Nou kreeg en groene bandje. We werden rond 14.00 uur de Arena uitgestuurd.  

En op de buitenplaats aangekomen hardhandig door de Politie richting de parkeerplaats gestuurd.

We zijn toen maar in de bus gaan zitten wachten.

Waren rond 20.00 uur weer thuis.

Bere honger !!!! Heb de gehele  maar 3 bolletje's en een Appel, pakje melk en een bounty gehad.

Al met al en kloten dag. Had beter die dag kunnen werken.
Had mijn opgenomen snipperdag achter af beter kunnen gebruiken.

En goede leer voor de volgende keer !!!!!
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.

Heleen Lotus

• Senior gebruiker
Reactie #293 Gepost op: 9 april 2005, 00:05:37
Jammer voor je dat je het zo hebt mee gemaakt.  :-\ Maar eigenlijk kun je vooraf al bedenken dat zo'n grote oefening anders zal verlopen als dat je denkt of hoopt dat het zal verlopen. Maar toch blijft het wel jammer, ook wij  met de sigma tent hadden op meer slachtoffers gerekend. Ondanks dit alles, had ik het toch niet willen missen.  :)

Patrick

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #294 Gepost op: 9 april 2005, 08:59:18
Ik zag op foto's dat USAR ook aanwezig was.
Zijn ze daar ook ingezet geweest en wat hebben ze daar gedaan.
Wie o wie kan wat vertellen.
De Usar was op niveau 2 ingezet (het parkeerdek) daar waren een aantal moeilijk bevrijdingen en instortingen gesimuleerd.

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #295 Gepost op: 9 april 2005, 11:45:07
Je gaat in zo'n geval uit van het positieve er zal wel niets aan de hand zijn.  ??? Lijkt mij toch dat er enig soort actie nodig is om te bepalen dat we echt niets mankeren.

Groet Anne

Mensen die mogelijk besmet zijn met antrax kunnen inwendig en uitwendig besmet zijn. Omdat je het niet kunt weten, moet je er vanuit gaan dat beide besmettingen het geval zijn totdat het tegendeel is bewezen. en tot die tijd ben je potentieel gevaar voor de omgeving.

Dat dit ook echt zo is, heb ik gezien bij een grote oefening op mijn bedrijf. De slachtoffers hedden een gevaarlijke stof (water met optische witmaker) over zich heen gekregen. Na de oefening werd met UV lampen gekeken wat allemaal besmet was met optische witmaker. Het bleek op de meest vreemde plaatsen terecht gekomen te zijn omdat onachtzaamheden acute verspreiding van de stof tot gevolg had.

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #296 Gepost op: 9 april 2005, 12:00:50
Ik sprak naderhand iemand die erbij geweest is. Op mijn vraag hoe hij het ervaren had, was zijn antwoord: Nou, ik vond het wel tegenvallen... ik kon bijna niets zien, voordat ik een uitkijkpost gevonden had was er van daaruit al bijna niets meer te zien en ik heb bijna geen foto's kunnen nemen.
Om maar aan te geven welke verwachtingen T3-slachtoffers en figuranten kunnen hebben. Ze denken helemaal niet aan het belang van hun part in het geheel. :-X

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #297 Gepost op: 9 april 2005, 12:16:19
Al met al, van wat ik al wist en ook begrijp uit de vele berichten hier dat de politie de slachtoffers hardhandig hebben "begeleid" naar een parkeerplaats o.i.d. Gebeurd het nou als de Arena vol zat met agressieve supporters oke.....maar dit vond ik wel een beetje te...

Gast

• Gast
Reactie #298 Gepost op: 9 april 2005, 13:27:14
Ik sprak naderhand iemand die erbij geweest is. Op mijn vraag hoe hij het ervaren had, was zijn antwoord: Nou, ik vond het wel tegenvallen... ik kon bijna niets zien, voordat ik een uitkijkpost gevonden had was er van daaruit al bijna niets meer te zien en ik heb bijna geen foto's kunnen nemen.
Om maar aan te geven welke verwachtingen T3-slachtoffers en figuranten kunnen hebben. Ze denken helemaal niet aan het belang van hun part in het geheel. :-X

Jorin,

hier gaat het hem ook meestal fout als ze in de gordijnen gaan hangen je er uit laat knuppelen door de M.E e.d  iedereen staat te wachtten om ver te gaan met de oefening en er komt een no-play situatie in dat geval frustie wordt je daar van!  >:(

Dan zijn er nog groepen die helaas in plaats van 2 bommen en derde willen laaten springen is goed ze moeten oefenen maar doe het dan bij de Ikea voor b.v kan het bij de Arena door gaan loopt de oefening niet uit en komt niemand in een onderkoeling en hebben de hulpverleners ook nog levende spelers bij de auto´s i.p.v alleen doden mensen.  ;)

Maar wij hebben met zijn allen goed gewerkt en de communicatie tja dat zal van ze leven altijd wel een probleem blijven!

Lang leven het poldermodel lekker lullen met elkaar en niets doen.

Praten en nog eens praten maar geen beslissing nemen dus ik denk in die richting iets van militaire oplossing gaan denken qua organisatie structuur.

Maar mensen weest trots op je zelf en je organisatie het liep goed maar al met al te veel No-play situatie´s
jammerrrrrrrrrrrrr!  >:(    ;D

RK Miep

• Gast
Reactie #299 Gepost op: 9 april 2005, 13:59:17
Sja...wij balen nog het meest denk ik, onze regio stond op de reservelijst er waren veel te veel aanmeldingen >:(

Maar dan hoor en lees dat het eigelijk een afgang was dan denk ik ook: zo, die vrije dag kan ik beter voor iets nuttigers gebruiken. ;D

Doei,doei :D