De brandweer is bekend met de lokatie, een aantal vrijwilligers werken er overdag.
Buiten de groepen binnen de lokatie doen we ook nog aan bewaking op afstand, waar ook nog eens 150 clienten wonen(verdeeld over meerdere dorpen). Daar hoeven we niet naartoe bij een calamiteit, maar de bewaking daar moet met minimaal 1 persoon gehandhaafd blijven. Dat is dus één minder beschikbaar voor de BHV ploeg.
Als er een persoon minder hoeft te gaan werken, ben ik dat. Vandaar mijn belangstelling voor de voorschriften
Ik zal dan samen met een aantal collega's worden overgeplaatst naar een andere lokatie in een andere stad. Dat lacht me, op zijn zachtst gesteld, niet toe. Werk er inmiddels 10 jaar.
Officieel weet ik nog van niets, maar ben ingelicht door een collega die vertelde dat er een schrijven op iedereen ligt te wachten. Kan me dus voorbreiden
Mocht ik voldoende kunnen motiveren dat er een minimum van 6 moet blijven, heb ik iets, maar in de documentatie die we op het werk habben kan ik het niet opmaken. Vandaar de vraag hier, waar alle deskundigheid samenkomt.