GRIP 2 Grote brand - Zwaag 29-01-2005

Auteur Topic: GRIP 2 Grote brand - Zwaag 29-01-2005  (gelezen 4432 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #20 Gepost op: 21 januari 2005, 15:11:02
in deze situatie lukt dat echt niet, bovendien is de politie hier niet zo makkelijk, je komt er gewoon niet langs, je moet echt herkenbaar zijn als hulpverlener en het juiste voertuig bij je hebben, anders is het gewoon achter de afzetting blijven, zelfs bij een oeffening.

Geld dat ook voor de "echte"media?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #21 Gepost op: 21 januari 2005, 15:53:53
Geld dat ook voor de "echte"media?
als het goed is welja,die hebben in feitte ook niets te zoeken op het brandterrein.Die kunnen wachten op een persverklaring,of op het moment dat de druk van de ketel is ;)


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #22 Gepost op: 21 januari 2005, 16:03:15
als het goed is welja,die hebben in feitte ook niets te zoeken op het brandterrein.Die kunnen wachten op een persverklaring,of op het moment dat de druk van de ketel is ;)

Pfff tjonge jonge.....dat hoef je hier in Rijnmond niet te doen....
Hier geldt dat de pers op haar EIGEN Verantwoordelijkheid achter het lijntje staat. De politie kan de media met PPK dus min of meer niet tegenhouden. Het is zo, gaat de politie naar achter dan volgt de media ook.. ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #23 Gepost op: 21 januari 2005, 16:18:30
Pfff tjonge jonge.....dat hoef je hier in Rijnmond niet te doen....
Hier geldt dat de pers op haar EIGEN Verantwoordelijkheid achter het lijntje staat. De politie kan de media met PPK dus min of meer niet tegenhouden. Het is zo, gaat de politie naar achter dan volgt de media ook.. ;)
dus ook een vrachie journalisten achter het lijntje,dus die kunnen ook gigantisch in de weg lopen :-X

En hoe is die eigen verantwoordelijheid vastgelegt?Ik mag toch hopen zwart op wit,ondertekend door alle partijen.Is namelijk ozo makkelijk om alsnog een hulpverleningsinstantie alsnog  een schadeclaim aan de broek te hangen als er wat misgaat


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 21 januari 2005, 16:54:33
Ik zeg ook niet dat hij dat niet doet.... ;). Het aanschaffen van een hesje met de naam van de website er op wil ook nog wel is helpen.

Sirieus ik heb er 1 in de kast hangen... Toch maar eens proberen.


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #25 Gepost op: 21 januari 2005, 23:39:28
dus ook een vrachie journalisten achter het lijntje,dus die kunnen ook gigantisch in de weg lopen :-X

En hoe is die eigen verantwoordelijheid vastgelegt?Ik mag toch hopen zwart op wit,ondertekend door alle partijen.Is namelijk ozo makkelijk om alsnog een hulpverleningsinstantie alsnog  een schadeclaim aan de broek te hangen als er wat misgaat

Je zegt het precies goed KUNNEN in de weg lopen....doe je dat...dan kan je PPK zo ingetrokken worden. Persoonlijk vind ik het niet kunnen dat een journalist geweigerd wordt...Zo'n persoon doet ook zijn werk, en een PPK schaf je niet voor niets aan. Mij lijkt het dus niet dat de "echte" media niet achter het lintje mag komen.
De Media hier in Rotterdam wordt juist gewaardeerd door de hulpverleningsdiensten. Vaak zijn ze er eerder en bieden de helpende hand. Tevens is het materiaal altijd goed voor eventuele slachtoffers en als lesmateriaal.
Het is meestal zo dat we een belletje krijgen van "waar waren jullie nou" als er iets was waar geen media bij was.


Terry Rob

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 22 januari 2005, 10:34:21
De Pers kon onder politie begeleiding als met een perspas of onder brandweer begeleiding foto`s maken.
Als ze wel dicht bij de brand kwamen.

De andere die konden niet verder.  >:(


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #27 Gepost op: 22 januari 2005, 18:58:35
Je zegt het precies goed KUNNEN in de weg lopen....doe je dat...dan kan je PPK zo ingetrokken worden. Persoonlijk vind ik het niet kunnen dat een journalist geweigerd wordt...Zo'n persoon doet ook zijn werk, en een PPK schaf je niet voor niets aan. Mij lijkt het dus niet dat de "echte" media niet achter het lintje mag komen.
De Media hier in Rotterdam wordt juist gewaardeerd door de hulpverleningsdiensten. Vaak zijn ze er eerder en bieden de helpende hand. Tevens is het materiaal altijd goed voor eventuele slachtoffers en als lesmateriaal.
Het is meestal zo dat we een belletje krijgen van "waar waren jullie nou" als er iets was waar geen media bij was.

ik kijk ook min of meer naar onze eigen ervaringen met de pers,ik weet dat jullie bij mediatv een goede samenwerking hebben met de hulpdiensten ;)


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #28 Gepost op: 23 januari 2005, 12:16:23
ik kijk ook min of meer naar onze eigen ervaringen met de pers,ik weet dat jullie bij mediatv een goede samenwerking hebben met de hulpdiensten ;)

Das waar....maar niet alleen wij van MediaTV hoor...Mijn "collega's" van RTV rijnmond (en sbs6) hebben precies hetzelfde! ;)


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 24 januari 2005, 19:39:20
Das waar....maar niet alleen wij van MediaTV hoor...Mijn "collega's" van RTV rijnmond (en sbs6) hebben precies hetzelfde! ;)

::)Rijnmond haast de enigste regio waar je te minsten met politie kan praten en dat zijn haast altijd de probleem zoekers. Ze moeten in het lespakket toevoegen van de politie een PKK altijd door mag. Onder eigen verantwoordelijkheid. De oudegarden weet het hier maar die 1 strepers ja dat zijn de herrie schoppers overigens hebben wij een kaart gekregen waarop staat dat wij er door mogen met jawel handtekening van de korpcehf. Weigert de agent ons toch mag hij op het matje komen en is de kans dat hij een rekening krijgt van de media. Een agent met 1 streep die ''net van school komt'' moet je dit al gelijk hebben kunnen leren, dit voor komt problemen op een incident terrein. Echter is er voor de media bij een steek/schietpartij een tweede ring waar we kunnen lopen. Wij mogen overal lopen als we maar niet de sporen vertrappen. als we naar andere regio's gaan kan een journalist veel problemen hebben.. kijk maar naar Haaglanden en Hollands-Midden altijd problemen daarzo... PKK ken hun niet schelen de helft weet geen eens dat het er is.
Maar wat rick zegt pers mag onder eigenverantwoordelijk heid. Groot gevaar of niet over al lopen. En als je de hulpdiensten dermate in de weg loopt na een waarschuwing wordt de PKK ingetrokken.
en kan het lang duren voor datje die weer heb.  ::)

Vraag
Heeft er iemand wel eens problemen met de persgehad binnen de hulpverlening???????