Oorzaak dodelijke brand Babberich nog niet bekend zondag 22 januari 2012 | 16:15 | Laatst bijgewerkt op: zondag 22 januari 2012 | 16:50
BABBERICH - De oorzaak van de brand in een schuur van Stal Bles in Babberich is nog onbekend. Mogelijk wordt de toedracht maandag duidelijk, aldus een woordvoerder van de politie. Bij de brand zondagmorgen zijn volgens de brandweer naar schatting vijftien paarden omgekomen.
In de schuur was een paardenpension gevestigd. De brand brak rond kwart voor 5 uit en was tegen 6 uur onder controle. De schuur brandde volledig uit, het naastgelegen woonhuis bleef gespaard. Niemand is gewond geraakt. De eigenaar van de schuur wist de brandweer te melden dat er zo’n vijftien paarden waren gestald. Die waren ook van mensen uit de buurt.
De brandweer ging er met groot materieel heen: met acht auto’s en zo’n vijftig brandweermensen.
Ondertussen maken heel wat inwoners zich grote zorgen. Zij vrezen dat de brand is aangestoken, vooral ook omdat Babberich al enkele maanden in de ban is van coniferen die in vlammen zijn opgegaan.
Het Zevenaarse, in Babberich wonende Lokaal Belang-raadslid Johnny Swaters hoopt dat de brand is ontstaan door kortsluiting. “Want als het hier om brandstichting gaat, houd ik mijn hart vast. Babberich staat toch al op scherp na alles wat er gebeurd is. Mocht die persoon gepakt worden, dan hoop ik dat de mensen de kalmte bewaren. Maar zo iemand moet wel worden opgesloten én opgenomen.”
bron:
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/liemers/10314206/Oorzaak-dodelijke-brand-Babberich-nog-niet-bekend.ece