Hoe ver rijdt de politie uit z'n regio?

Auteur Topic: Hoe ver rijdt de politie uit z'n regio?  (gelezen 6240 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Eagle Creek

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Gepost op: 22 januari 2012, 17:42:21
Hi,

Dit bericht (http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/9-ongevallen/11150-aanrijding-tussen-motoragent-en-personenauto) lezende, vroeg ik mij iets af.

Citaat
De motoragent was onderweg naar een overval op een postagentschap op de Hannie Schaftrode in Zoetermeer. Hij reed over de Lammenschansweg in Leiden vanuit het centrum.
Zoetermeer valt onder Haaglanden, terwijl Leiden onder Hollands-Midden valt.

De Hannie Schaftrode en Lammenschansweg liggen 10 KM bij elkaar vandaan. Dat is (normaliter) 15 min rijden. Laten we zeggen dat de motor met voorrang er rond de 10 over doet (de betreffende wegen zijn niet van die aard om er met 150 overheen te scheuren).
Het politiebureau Weststapelplein ligt "pal naast de deur" (A -> Leiden, B -> Zoetermeer, ster -> Weststapelplein).

Kaartje van de situatie:
http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f1c3c0c06db2/4f1c3c0be487d-regiopolitie.png

Wat kan de reden zijn voor:
- De inzet van een motorrijder van ander korps?
- Het oproepen van een eenheid die op z'n zachts gezegd niet bepaald in de buurt is en op het eerste oog niet bijzonder is?




Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #1 Gepost op: 22 januari 2012, 17:50:04
Je zit vanuit Leiden inderdaad erg snel in Zoetermeer en andersom dus ook. Mogelijk wilde die diender richting een vluchtweg voor die overvallers, je zit immers ook zo op de A4.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat die motoragent in dienst van Haaglanden (specifiek bureau Zoetermeer) is en om wat voor reden dan ook iets in Leiden moest doen.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #2 Gepost op: 22 januari 2012, 17:51:01
Gezien het om een overval melding gaat, vind ik het helemaal niet vreemd dat hij meerijdt. Het zou kunnen zijn dat ze meerdere posten innemen ivm mogelijke vluchtroute en dan is het zo gek nog niet dat hij over die N weg zou gaan. Bovendien is een 10km helemaal zo ver nog niet.

En hoe kan jij inschatten of het op het eerste oog zo bijzonder niet is? Het is toch een overval?

Edit: Vigilance was met net ietsjes voor :p


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #3 Gepost op: 22 januari 2012, 17:56:41
Sorry Cabo  O0 ;)

Het politiebureau Weststapelplein ligt "pal naast de deur" (A -> Leiden, B -> Zoetermeer, ster -> Weststapelplein).

Het bureau is inderdaad veel dichterbij de locatie van de overval dan de Lammenschansweg.. betekent echter niet dat elke diender de gehele dienst binnen zit te wachten tot er wat gebeurd...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 22 januari 2012, 21:36:49
Laten we de positieve kant bekijken. De ene meldkamer had in ieder geval wél communicatie met de meldkamer van de naburige regio!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #5 Gepost op: 22 januari 2012, 21:37:48
Laten we de positieve kant bekijken. De ene meldkamer had in ieder geval wél communicatie met de meldkamer van de naburige regio!

Helemaal mee eens !  O0


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #6 Gepost op: 22 januari 2012, 23:50:49
Laten we de positieve kant bekijken. De ene meldkamer had in ieder geval wél communicatie met de meldkamer van de naburige regio!

Straks en nu al een klein beetje 1 regio.

Verder is het idd gewoon het afzetten van een vluchtroute waarbij voor dit gebied ook de motorrijder van HM word aangestuurd.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #7 Gepost op: 23 januari 2012, 00:02:05
Tot de diesel op is? Dus zo'n beetje 784 kilometer maar dan schijn ik de grens al over te zijn en de belgische buren lastig te vallen  ;D.

Surveillance technisch in principe binnen de veiligheidsregio (jaja mooi scrabble woord) maar met die verstande dat ik/ wij op de rijkswegen werken en dus de knooppunten vaak als keer/ draaipunt gebruiken. Bij achtervolgingen ken ik geen grenzen en kan een meldkamer lekker roepen wat ie wil: al is de meldkamer nog zo snel de volvo achterhaalt 'm wel  ;) De BP pas kan in heel Nederland gebruikt worden  0098
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 23 januari 2012, 01:52:25
Straks en nu al een klein beetje 1 regio.

Laat ik het zo zeggen, bij de andere naburige regio's is dat gevoel van ''buren'' en ''samenwerken'' stukken minder danwel in het geheel niet aanwezig ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


.G illes

  • Criminoloog (UGent)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #9 Gepost op: 24 januari 2012, 16:23:18
Dus zo'n beetje 784 kilometer maar dan schijn ik de grens al over te zijn en de belgische buren lastig te vallen  ;D.

Kom maar op.  8)