Hoe ver rijdt de politie uit z'n regio?

Auteur Topic: Hoe ver rijdt de politie uit z'n regio?  (gelezen 6238 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #10 Gepost op: 24 januari 2012, 18:43:58
Kan me nog een achtervolging herinneren ivm een gijzeling die eindigde op de autobaan nabij Bonn in West Duitsland.Duidelijk in beeld was een voertuig van de politie haarlemmermeer,aardig eindje kachelen.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #11 Gepost op: 25 januari 2012, 00:04:22
Ach al een keer in Parijs gestaan en regelmatig op de ring van Antwerpen.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #12 Gepost op: 25 januari 2012, 00:05:37
Ach al een keer in Parijs gestaan en regelmatig op de ring van Antwerpen.

Voor jullie is dat ook een koud kunstje vanuit R-R.


Gast

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 25 januari 2012, 00:12:39
Als je dan in Parijs staat, of de ring van Antwerpen, hoe gaat de communicatie dan? Op een gegeven moment ben je toch het contact via C2000 kwijt en even in rappen op de frequentie van de Belgische of Franse collega's zal lastig gaan.
Dat is althans, tijdens een inzet natuurlijk. Bij "pleziertripjes" naar Parijs hoef je ook niet Bonjour tegen je collega's in Le Douce France te zeggen natuurlijk...  ^-^


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #14 Gepost op: 25 januari 2012, 12:01:47
Ik heb begrepen dat er in Zeeland een regel is dat je België in mag als het nodig is (bijv. achtervolging) maar dat je moet afbreken als je C2000 bereik wegvalt, en dat zal na zo'n 15km zijn.
Je meldkamer is je lifeline, zonder meldkamer moet je dus stoppen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #15 Gepost op: 25 januari 2012, 20:12:25
Koppeling tussen C2000 en ASTRID (de belgische C2000 variant). Is een vreemde gewaarwording als de Belgen over de draad komen; Allè....


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #16 Gepost op: 25 januari 2012, 21:12:25
Ik heb begrepen dat er in Zeeland een regel is dat je België in mag als het nodig is (bijv. achtervolging) maar dat je moet afbreken als je C2000 bereik wegvalt, en dat zal na zo'n 15km zijn.
Je meldkamer is je lifeline, zonder meldkamer moet je dus stoppen.

En geen mobieltje in de auto hebt..... of is het bereik bij BEN/ Vodafoon/ KPN/ Libertel/ blabla ook beperkt??  ;)

Doorrijden tot de peut op is dus, en desnoods vorder ik een burger zijn vreselijk snelle lambo bij mij in te leveren  O0 >:D 098uo Als het moet ga ik wel lopen of overstappen op openbaar vervoer en als het echt niet anders kan klim ik op een kameel! (lijkt me ook wel eens leuk) zijn er zat van over de grens  :P
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #17 Gepost op: 25 januari 2012, 22:09:01
Koppeling tussen C2000 en ASTRID (de belgische C2000 variant). Is een vreemde gewaarwording als de Belgen over de draad komen; Allè....

laatste nachtdiensten 2 keer meegemaakt, is inderdaad mooi om te horen. En het werkt echt, die koppeling. Hoe het met de oosterburen is, of als je Belgie door bent weet ik niet.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #18 Gepost op: 25 januari 2012, 22:19:08
laatste nachtdiensten 2 keer meegemaakt, is inderdaad mooi om te horen. En het werkt echt, die koppeling. Hoe het met de oosterburen is, of als je Belgie door bent weet ik niet.

In Frankrijk gebruikt men geen TETRA systeem, maar een TETRAPOL systeem (lees: 3 onafhankelijke TETRAPOL systemen). Ondanks dat de naam hetzelfde lijkt, zitten er grote verschillen tussen de systemen (o.a. gebruikt Frequency Division Multiple Access (FDMA) i.p.v. Time Division Multiple Access (TDMA))

Koppeling is technisch wel mogelijk (net als met defensiekanalen, marifoonkanalen e.d.) alleen is het geen standaard TETRA-TETRA koppeling. Ik denk dat de infrastructuur daarvoor dus ook niet aanwezig is.

Bij de oosterburen is men al een tijd bezig met een enorm nationaal TETRA netwerk zoals C2000, of dat al gebruikt wordt is bij mij niet bekend. Maar dat daar een koppeling mee komt/is lijkt me voor de hand liggend.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #19 Gepost op: 26 januari 2012, 11:29:35
werken die Duitsers nu nogsteeds met die ENORME bakelieten porto's??  ;D