To join or not to join

Auteur Topic: To join or not to join  (gelezen 27895 keer)

0 gebruikers (en 59 gasten bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #10 Gepost op: 20 januari 2005, 20:59:12
Het kan alleen maar goed zijn voor je algemene en sociale ontwikkeling. Ik denk dat het goed is als artsen weten hoe EHBO en SIGMA schoenen aanvoelen.....


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #11 Gepost op: 20 januari 2005, 21:27:39
ha ha ha, nog effies Gerard, beetje geduld, eerst het papiertje behalen en dan..................WELKOM BIJ DE CLUB.  ;D  ;D  ;D
Trouwens wanneer is het eind examen ?
April is een spannende maand  ;)


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #12 Gepost op: 21 januari 2005, 12:50:18
Mijn HOC opleiding zit er nu ook bijna op.3
nog 1 les module 7 ern dan nog wat module 8 :)

Nog 1 les met ...jaja LOTUSSEN :D :D :D

En natuurlijk het theorieexamen ???.

Op 3 maart a.s. is dan het " :D grote :D" praktijkexamen.

Ik hoop op 22 AApril een beedigd o.i.d. Sigmafieltje te wezen ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Arjan
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #13 Gepost op: 21 januari 2005, 12:57:11
En hoef ik me niet schuldig te voelen als ik na 6 jaar die dure cursus aan de kant zet omdat ik het niet meer kan, vanwege mijn werk als arts? Als ik arts ben wil ik sowieso niet meer als SIGMA naar grote ongevallen, ik denk niet dat ik dan nog volledig gebruik kan/mag maken van m'n vaardigheden als arts.
Hoe zit dat trouwens, als je arts bent, wat kun je dan op rampenhulpverleningsgebied?
Arts  www.alphalog.nl


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #14 Gepost op: 21 januari 2005, 12:59:29
En hoef ik me niet schuldig te voelen als ik na 6 jaar die dure cursus aan de kant zet omdat ik het niet meer kan, vanwege mijn werk als arts? Als ik arts ben wil ik sowieso niet meer als SIGMA naar grote ongevallen, ik denk niet dat ik dan nog volledig gebruik kan/mag maken van m'n vaardigheden als arts.
Hoe zit dat trouwens, als je arts bent, wat kun je dan op rampenhulpverleningsgebied?
Als je arts bent en je gaat als SIGMA lid er naar toe? Gewoon hetzelfde als ieder ander SIGMA lid. Niets meer, niets minder. Er kunnen uitzonderingen gemaakt worden voor misschien het geven van injecties of plaatsen van een infuus, maar dit alleen na goedkeuring van een verpleegkundige dan wel arts aldaar.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #15 Gepost op: 21 januari 2005, 13:06:21
Dat bedoel ik, je wordt niet vrijgelaten als arts, en hinderd de soepele hulpverlening. Wat ik bedoelde, was of er van de GGD uit er speciale artsenteams zijn die kunnen assisteren bij grootschalige rampen. Ik heb gehoord dat (iig in Nijmegen) alle huisartsen zich voor zoiets kunnen opgeven, danwel automatisch lid zijn. Kan dit kloppen?  ???
Arts  www.alphalog.nl


GerardG

  • Eerste Hulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
  • Rode Kruis taakveld 3
Reactie #16 Gepost op: 21 januari 2005, 15:08:24
Bye the way:

SIGMA regio Utrecht gaat binnenkort ook een nieuwe HOC-opleiding starten! Er kunnen nog wel een paar kandidaten bij!! ;)

E-mail naar SIGMA-Utrecht@bigfoot.com
Groet, Gerard  ;)


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #17 Gepost op: 21 januari 2005, 16:20:00
Ik heb gehoord dat (iig in Nijmegen) alle huisartsen zich voor zoiets kunnen opgeven, danwel automatisch lid zijn. Kan dit kloppen?  ???

Dit klopt niet.....
zo weet ik uit "insite-information"....

mzzl, dīn Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #18 Gepost op: 21 januari 2005, 16:31:53
Bye the way:

SIGMA regio Utrecht gaat binnenkort ook een nieuwe HOC-opleiding starten! Er kunnen nog wel een paar kandidaten bij!! ;)

E-mail naar SIGMA-Utrecht@bigfoot.com

Ik hoop dat er een hoop aanmeldingen gaan komen. En dat er dan minder afvallen als bij deze groep is gebeurd  :-\ Misschien toch maar niet starten met de basisstof GHOR, daar knapte een hoop mensen al op af  :-\

Maar ik het het persoonlijk nog steeds naar mijn zin. Leer een hoop interessante dingen.


badmuts

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 21 januari 2005, 18:17:49
Als het nog een aantal jaren duurt voor je de opleiding van arts af hebt, kun je nog zeer nuttig maken als je bij een Sigma team bent. Ook ben ons waren er personen die in opleiding waren voor arts. En ondertussen zeer gedreven waren/ zijn als Sigmalid. Op dit moment geeft hij zelf les aan ons in samenwerking met ambulanceverpleegkundigen.

mvg Gerrit. :)