To join or not to join

Auteur Topic: To join or not to join  (gelezen 27874 keer)

0 gebruikers (en 42 gasten bekijken dit topic.

Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #30 Gepost op: 22 januari 2005, 16:24:22
meelopen met de hap likkt me inderdaad ook wel leerzaam ja, maar met de arts op de post zelf....
kweet niet of dat wel te doen is hier.

Arjan
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #31 Gepost op: 22 januari 2005, 17:20:04
Problemen om de stage plaatsen op te vullen bedoel je..........? ???


Nee, ze zien ons op de SEH liever gaan dan komen  :-\


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #32 Gepost op: 22 januari 2005, 17:53:52
Nee, ze zien ons op de SEH liever gaan dan komen  :-\

Vind je dat dan raar? Je moet je voorstellen dat je zo iemand achter je aan hebt lopen die 'niets' weet! Oké, daar loop je stage voor, maar ja, het is wel een blok aan het been.

Christian


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #33 Gepost op: 22 januari 2005, 18:17:10
Vind je dat dan raar? Je moet je voorstellen dat je zo iemand achter je aan hebt lopen die 'niets' weet! Oké, daar loop je stage voor, maar ja, het is wel een blok aan het been.

Christian
Niets weten??
Ik vraag me af wat jij dan allemaal hebt gedaan tijdens de HOC? Wij hebben dingen geleerd.


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #34 Gepost op: 22 januari 2005, 18:56:02
Ik weet dat ze in Zwolle (het Sophia ziekenhuis/ traumacentrum) altijd goed overweg konden met de stagaires van o.a. de HOC. :)

Ze hebben er alleen gewoonweg geen tijd meer voor en dat is jammer  >:( :(


Arjan
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #35 Gepost op: 22 januari 2005, 20:43:52
In Leiden zijn 3 ziekenhuizen. Geen wilde.
Alle mensen van mijn HOC-groep hebben in het Groene Hart in Gouda de SEH-stage gedaan.
Die waren heel bereidwillig.
Omdat ik zelf uit regio Gouda kom had ik daar al stage gedaan. Prima ervaring en het hoofd van de SEH staat er helemaal achter en verzorgd ook presentaties/lessen bij de HOC-cursus.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #36 Gepost op: 23 januari 2005, 01:35:12
Niets weten??
Ik vraag me af wat jij dan allemaal hebt gedaan tijdens de HOC? Wij hebben dingen geleerd.



Denk je dat je wat weet? SIGMA's zijn de loopjongens van de ambulanceverpleegkundigen. Vergelijk even: 1 jaar 1x per week opleiding tegen 9 jaar voltijd WO-opleiding... Tuurlijk weet je wat meer dan een ehbo-er, maar denk je dat je qua niveau zelfs maar in de buurt komt van een SEH-arts? Dream on...

Om een hoop haatreacties voor te zijn: SIGMA's doen belangrijk werk, ik bedoel dit niet denigrerend.
Arts  www.alphalog.nl


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #37 Gepost op: 23 januari 2005, 10:22:23
Ik denk ook niet dat het de juiste instelling is waarmee je het veld in moet gaan. ???

Komt de verhouding niet ten goede en schaad ook je eigen zelfvertrouwen. :-\

Je weet waar de pleeg het over heeft, dat er op dat moment een arts voor je zit die veel meer weet is een bijzaak.
De pleeg heeft er ook niets aan als hij in het veld dingen vraagt of roept die de sigmafielen niet weten.

Arjan
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #38 Gepost op: 23 januari 2005, 10:56:27
OK, help me herinneren dat ik niet meer na middernacht replies post, dat komt m'n tact niet ten goede.  :-X

Maar ik blijf erbij dat je als SIGMA verre van het niveau van een arts zit. Je begrijpt waar de verpleegkundige het over heeft, je kunt in no-time een noodhospitaal (naja, sort of) opzetten (wat artsen dan weer niet kunnen), je kunt assisteren... Maar een niveau in de buurt van een SEH-arts? Nee, en ik kan me goed voorstellen dat artsen geen zin hebben om Sigma's mee te nemen. Iemand die van helemaal niets weet, die kun je nog in een hoek laten toekijken, maar als het een leerstage betreft kan het behoorlijk hinderen, lijkt mij.
Arts  www.alphalog.nl


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #39 Gepost op: 23 januari 2005, 11:45:13
Denk je dat je wat weet? SIGMA's zijn de loopjongens van de ambulanceverpleegkundigen. Vergelijk even: 1 jaar 1x per week opleiding tegen 9 jaar voltijd WO-opleiding... Tuurlijk weet je wat meer dan een ehbo-er, maar denk je dat je qua niveau zelfs maar in de buurt komt van een SEH-arts? Dream on...

Om een hoop haatreacties voor te zijn: SIGMA's doen belangrijk werk, ik bedoel dit niet denigrerend.
Sorry, ik kan me hier absoluut niet in vinden. Dit lijkt meer op een stuk arrogantie tegenover de SIGMA leden. Ik hoop dat je snel van mening veranderd als de je HOC gaat volgen. Want met zo'n instelling hoef je geen sympathie te verwachten van je SIGMA collega's. Iedergeval niet van mij  >:( >:( >:(

Ik heb NOOIT gezegd dat SIGMA leden op hetzelfde niveau zitten als artsen. Maar wij weten ook wel wat hoor, heb je alles module's al eens gezien? Ga maar vast leren. En dan zeg je er nog achteraan dat SIGMA leden nuttig werk doen. Geloof je dat zelf met wat je daarvoor hebt gezegd? >:(

En als we dan volgens jou SEH artsen hinderen, waarom werkt de ambulancewereld dan wel altijd vol mee aan stages? Je zou dat toch ook zeggen dat we daar tot last zijn?

En dan nog het zinnetje: "Dream on!!" >:( Gatver.