Ik vindt een stage voor een sigma lid wel goed, ik heb er in ieder geval 2 hele fijne dagen door gehad, waar ik ook nog eens veel van geleerd heb. Alleen je moet je niet opstellen als een gelijkwaardige van een arts, dit ben je niet. Tenzij je een studie geneeskunde volgt. ;)Maar goed, bij de één is het goed gevallen en bij de ander niet. Als je net je HOC opleiding afgerond hebt, dan denk je dat je alles weet, helaas is dit in de praktijk niet het geval. Je weet een hoop, maar niet alles. Je kunt het vergelijken met je rijbewijs, je leert pas goed rijden als je het roze papiertje hebt gehaald en je ervaringen in de praktijk gaat uitvoeren. Zo is dat met de sigma ook. Door veel met oefeningen mee te doen en de herhalings lessen blijft volgen kun je je niveau ophalen en zul je meer kennis vergaren. Bij de ambu trainingen die bij ons vaak gehouden wordt, blijkt vaak maar weer, hoe belangrijk oefenen is. De eerste keer in zo'n tent werken valt tegen, je moet alles tegelijk doen voor je gevoel. Naar mate je vaker met dit soort trainingen bezig houdt zul je zien dat er een groot verschil is tussen de eerste en tweede keer. Of iemand stres bestendig is in een ramp situatie, ik weet niet of je dit wel leert tijdens 2 dagen stage lopen. Het is toch altijd zo dat de praktijk het zal moeten leren.