To join or not to join

Auteur Topic: To join or not to join  (gelezen 27870 keer)

0 gebruikers (en 39 gasten bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #60 Gepost op: 24 januari 2005, 12:34:46
Delta,

Als ik het goed begrijp, gaan nogal wat studenten onderuit als ze de eerste keer het werk van de pathaloog anathoom mogen aanschouwen.

In jouw optiek zijn deze studenten niet geschikt om arts te worden.

Dat geldt ook voor de leerlingverpleegster die tijdens de bevalling flauw viel bij het inknippen en de arts i.o. die tijdens het hechten ontdekte dat de naald gebroken was. Die was ook even van slag.

Wat je excuses betreft, je neemt de toon terug, maar ik heb nog steeds het gevoel dat je onverkort vindt dat de SIGMA geen waardevolle rol in de hulpverlening spelen en daarom beter buiten kunnen gaan spelen.

Ik heb nergens gezegd dat SIGMA's niet waardevol zijn in de hulpverlening. Mocht ik deze indruk gewekt hebben, dan bij deze: Ik vind het SIGMA een waardevolle, zo niet noodzakelijke organisatie in de noodhulpverlening.

Het enige wat ik op (een in eerste instantie) zeer foute manier heb proberen te zeggen, is dat SIGMA's niet het niveau niveau van een arts hebben, en wat hier later bij kwam is dat ik de SEH-stage in sommige gevallen riskant vind. Met het verhaal dat ik heb verteld over de SIGMA die op de SEH voor problemen kwam te staan probeerde ik duidelijk te maken dat niet iedereen er tegen kan, en dat de SEH misschien niet de meest handige plek is om daar achter te komen. Als het mis gaat kan dat het aanzien van het SIGMA schaden, en dat is zonde voor degenen die er wel tegen kunnen en dus een hoop leermomenten missen. Vergeet niet dat deze hele discussie op gang kwam door een opmerking dat er zo'n tekort is aan stageplekken op de SEH.
Lastig blijft dat je er toch achter moet komen of je tegen de spanning kunt, en dat het betekent dat je dus de confrontatie aan moet gaan... En ik heb er ook geen oplossing voor.
Overigens: studenten die in de snijzaal onderuit gaan hebben alle tijd (een jaar of 3-4) om er aan te wennen. SIGMA's niet.
Arts  www.alphalog.nl


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #61 Gepost op: 24 januari 2005, 12:43:25
Blijft dus staan dat je (hier) de volgende keer
vast heel wat genuanceerder zult zijn in je meningen en reacties. ???
4 x nadenken i.p.v. 3 x. ???

sommige zaken liggen nou  eenmaal gevoelig. :-X
Of dat nou komt door discussies uit het verleden of niet.

Arjan ;)
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #62 Gepost op: 24 januari 2005, 12:45:09
We mogen onze meningen toch hebben... hoeven niet "overgehaald" worden tot een andere mening. Als dit de mening van Delta is, dan is dat zijn mening... die hoef ik niet te delen.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #63 Gepost op: 24 januari 2005, 12:48:51
Dank je Jorrin.
Als ik had nagedacht over mijn eerste reactie, dan had ik die niet in die vorm neergezet. Maar ja, om half twee is het lastig om nog een beetje genuanceerd na te denken voor me.
Ik heb een hoop geleerd van deze discussie. In de eerste plaats dat ik inderdaad een stuk voorzichtiger moet zijn met wat ik neerzet.  ;)
Arts  www.alphalog.nl


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #64 Gepost op: 24 januari 2005, 13:31:45
Dank je Jorrin.
Als ik had nagedacht over mijn eerste reactie, dan had ik die niet in die vorm neergezet. Maar ja, om half twee is het lastig om nog een beetje genuanceerd na te denken voor me.
Ik heb een hoop geleerd van deze discussie. In de eerste plaats dat ik inderdaad een stuk voorzichtiger moet zijn met wat ik neerzet.  ;)

Niet zozeer met wat je neerzet, want dat kan maar je mening zijn... met name de manier waarop. Probeer een ander, met een andere mening, ook in de waarde te laten.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #65 Gepost op: 24 januari 2005, 20:48:37
Ik heb nergens gezegd dat SIGMA's niet waardevol zijn in de hulpverlening. Mocht ik deze indruk gewekt hebben, dan bij deze: Ik vind het SIGMA een waardevolle, zo niet noodzakelijke organisatie in de noodhulpverlening.
Dat valt dan weer niet tegen. ;)

Het enige wat ik op (een in eerste instantie) zeer foute manier heb proberen te zeggen, is dat SIGMA's niet het niveau niveau van een arts hebben.
Heb je weleens een sigma-lid ontmoet die dat zou durven denken??  :o


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #66 Gepost op: 24 januari 2005, 20:51:40
Heb je weleens een sigma-lid ontmoet die dat zou durven denken??  :o

Ja.
Arts  www.alphalog.nl


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #67 Gepost op: 24 januari 2005, 21:17:54
Ja.

Die zou dan in mijn ogen gelijk zijn spullen in moeten leveren.

Ik vind, vanuit eigen ervaring, dat de raakvlakken met het werkwijze van de SEH klein zijn en dat een dag meer als genoeg is.

Stage op de ambulance moet in jouw ogen dan helemaal afgeschaft moeten worden, omdat, als je daarbij onderuit gaat, een veel groter probleem ontstaat.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #68 Gepost op: 25 januari 2005, 01:05:48
Misschien dat als ze eens vaker SIGMA leden over de vloer hebben dat ze daar ook van kunnen leren. Die weten wel wat meer over rampen en dergelijke.

En wat is nu 8 uur? Zo voorbij. En als je geluk hebt leer je van elkaar. Win win situatie.

gerard, ik denk met alle respect dat de meeste sigma leden de seh-verpleegkundigen weinig meer kunnen uitleggen dan wat de sigma-leden weten over rampen, de seh-vpk-en hebben daar wel wat meer over gehoord dan je denkt.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #69 Gepost op: 25 januari 2005, 10:33:55
gerard, ik denk met alle respect dat de meeste sigma leden de seh-verpleegkundigen weinig meer kunnen uitleggen dan wat de sigma-leden weten over rampen, de seh-vpk-en hebben daar wel wat meer over gehoord dan je denkt.

Ik wilde het niet zeggen, maar hij heeft gelijk.  :-[
Arts  www.alphalog.nl