Ik weet niet precies waar ik dit moet plaatsen, maar ik doe het maar even hier
Ik heb vorig jaar in Duitsland de filmstudio's bezocht van het Duitse bedrijf Action Concept. Dit is een bedrijf die films, tv-series, commercials en stunts maakt voor verschillende doeleinden en bestemmingen.
In Duitsland zijn ze bekend van het daar erg populaire tv-programma Alarm für Cobra 11. Zoals sommigen misschien wel weten gaat deze show over de autobaanpolitie. Vandaar dat dit bericht dan ook zijdelings gerelateerd is aan hulpverlening. Ik heb een daar een leuke serie foto's gemaakt van de film set en de bijbehorende voertuigen. Dit zijn politie voertuigen in een fictieve design.
De serie speelt zich rond Keulen af en deels in Düsseldorf (NRW dus). Wie Cobra 11 heeft gekeken zullen bepaalde zaken bekend voorkomen.
De hoofdrolspelers behoren tot de fictieve ''Kripo Autobahn'' en rijden vrijwel altijd rond in onopvallende auto's (voorzien van signalering in de grille en ter hoogte van de zonnekleppen, het zijn echter geen VROS-auto's zoals we ze hier kennen). In vrijwel elke aflevering slopen ze 1 of meerdere auto's (ook nieuwe BMW's en Mercedessen)
Groeten Kevin
Foto's in de posting zijn verwijderd in verband met niet meer werkende links.
Danny722
Moderator