GRIP 1 Grote brand (Hotel Finn) Koopmanstraat - Almere 25-01-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (Hotel Finn) Koopmanstraat - Almere 25-01-2012  (gelezen 7512 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #20 Gepost op: 26 januari 2012, 20:20:00
Op Almere-Stad staat nog een 4e TS die bemand wordt door vrijwilligers.

Er zijn toch geen vrijwilligers meer in Almere Stad?


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #21 Gepost op: 26 januari 2012, 20:34:05
Er zijn toch geen vrijwilligers meer in Almere Stad?

Jawel hoor, net als dat de HA en het logistieke voertuig bemand wordt door vrijwilligers. Correct me if I'm wrong!


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #22 Gepost op: 26 januari 2012, 22:04:22
Jawel hoor, net als dat de HA en het logistieke voertuig bemand wordt door vrijwilligers. Correct me if I'm wrong!

Ik dacht dat heel vrijwillig Almere Stad was opgestapt (personeel TS). Immers een jaar geleden hadden zij gezamenlijk de laatste uitruk voordat zij de handdoek in de ring zouden gooien. Volgens mij is dat nog niet veranderd. Met uitzondering van logistiek en de haakarm.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #23 Gepost op: 26 januari 2012, 22:16:03
Almere heeft geen piket vrijwilligers meer. Almere-Buiten had deze nog tot 31 december 2011. Om de 4e TS mogelijk te kunnen bemannen moet korpsalarm gegeven worden om de vrije part-time en full-time brandweerpersoneel naar de kazerne te krijgen (wat in dit geval niet is gebeurt).

Logistiek zijn inderdaad vrijwilligers, maar geen opgeleide brandweermensen vaak. Vergelijkbaar met de botteliers in Alkmaar.
Bezetting van de Haakarmvoertuigen is er niet echt meer, hiervoor word ook de vrije parttime en fulltime personeel opgeroepen. Bij afgelopen alarm voor HA DPU was er een opkomst tijd van rond de 20minuten.

Er zijn dus 3 hard bezette tankautospuiten in Almere. 2x TS4 en 1x TS6.


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #24 Gepost op: 26 januari 2012, 22:17:26
Almere heeft geen piket vrijwilligers meer. Almere-Buiten had deze nog tot 31 december 2011. Om de 4e TS mogelijk te kunnen bemannen moet korpsalarm gegeven worden om de vrije part-time en full-time brandweerpersoneel naar de kazerne te krijgen (wat in dit geval niet is gebeurt).

Logistiek zijn inderdaad vrijwilligers, maar geen opgeleide brandweermensen vaak. Vergelijkbaar met de botteliers in Alkmaar.
Bezetting van de Haakarmvoertuigen is er niet echt meer, hiervoor word ook de vrije parttime en fulltime personeel opgeroepen. Bij afgelopen alarm voor HA DPU was er een opkomst tijd van rond de 20minuten.

Er zijn dus 3 hard bezette tankautospuiten in Almere. 2x TS4 en 1x TS6.

Duidelijk! Thanks voor de uitleg!


EvD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #25 Gepost op: 27 januari 2012, 01:57:13
Weet iemand welke en hoeveel ambus zijn ingezet?

De brandweer Almere heeft sowieso niet echt hele sterke bezetting (en wagenpark). Één HW enz. Over de ambulances maar niet te spreken..


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #26 Gepost op: 27 januari 2012, 11:09:16
Weet iemand welke en hoeveel ambus zijn ingezet?
Niet helemaal. D.w.z. ik heb op een moment vijf ambu's tp gezien, maar ik weet niet of en hoeveel er tp geweest zijn voordat ik er zelf was. Er is zelfs een ambu uit Kennemerland gepiept (12-134, om 02:11 uur), maar heb niet opgelet of deze daadwerkelijk tp geweest is (ik kijk niet zo vaak naar ambu-nummertjes).


Rem112Almere

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 320
  • www.hv-almere.nl
Reactie #27 Gepost op: 27 januari 2012, 11:37:58
Ik kan met zekerheid zeggen dat de 12-134 niet tp is weest.

De 25-113 25-123 13-901 en een ambu uit het gooi zijn er geweest.(op foto gezien van een collega fotograaf) Welke er nogmeer stonden weet ik niet.

Deze info heb ik via een collega fotograaf gekregen.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #28 Gepost op: 27 januari 2012, 12:03:05
De brandweer Almere heeft sowieso niet echt hele sterke bezetting (en wagenpark). Één HW enz. Over de ambulances maar niet te spreken..

Was voor de regionalisering wel beter (toen 4x TS in actieve dienst en 2 reserve op korpsalarm).. maar ook Almere ontkomt niet aan de bezuinigingen.
Overigens gaat er wel nog een keer het een en ander veranderen komende jaren ;-)


EvD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #29 Gepost op: 27 januari 2012, 12:16:50
Tsja, dat zijn politieke keuzes, dat is iets anders.. In een groeigemeente is het natuurlijk bijzonder te bezuinigen op brandweer. Zeker met de groeiende oppervlakte. Hetzelfde geldt voor de ambulances. Twee in de nachtdienst voor 200.000 duizend mensen. Datzelfde geldt voor Lelystad, één ambulance in de nacht.  Maar goed, het gaat uiteindelijk om werkaanbod en dat zal er kennelijk onvoldoende zijn. Bijzondere is alleen dat bijstand lang duurt.