hesjes met opschrift

Auteur Topic: hesjes met opschrift  (gelezen 11727 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

firemanr

• Gast
Reactie #40 Gepost op: 17 februari 2005, 09:18:39
Tsja, die benummering op de helm zie ik ook niet zo zitten....Je weet bij ons nooit op welke plaats in het voertuig je zit, dus welk nummer je bent... :-\

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #41 Gepost op: 18 februari 2005, 19:17:37
Tsja, die benummering op de helm zie ik ook niet zo zitten....Je weet bij ons nooit op welke plaats in het voertuig je zit, dus welk nummer je bent... :-\

Grote verschil met de belgen is dat exact dat aantal mensen gealarmeerd wordt dat benodigd is voor de voertuigen en geen man meer. De gealartmeerden komen ook allemaal. Dan kun je dit soort vaste indelingen natuurlijk wel makkelijker toepassen.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !

firemanr

• Gast
Reactie #42 Gepost op: 18 februari 2005, 19:36:34
Grote verschil met de belgen is dat exact dat aantal mensen gealarmeerd wordt dat benodigd is voor de voertuigen en geen man meer. De gealartmeerden komen ook allemaal. Dan kun je dit soort vaste indelingen natuurlijk wel makkelijker toepassen.
Dan is het toch nog een regel van lek-me-hoela??? Als je dus niet van helm wisselt, blijf je toch altijd hetzelfde nummer? Of je krijgt een helm op met een ander nummer en die zakt over je ogen of hij is te klein????

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #43 Gepost op: 18 februari 2005, 19:40:39
Als je dus niet van helm wisselt, blijf je toch altijd hetzelfde nummer?
Ja en? Mischien werken de Belgen wel met een systeem waarbij de bevelvoerder elk nummer tijdens de rit of bij aankomst een taak toebedeelt. Er zal vast wel een goede reden achter zitten.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #44 Gepost op: 18 februari 2005, 22:36:07
Ja en? Mischien werken de Belgen wel met een systeem waarbij de bevelvoerder elk nummer tijdens de rit of bij aankomst een taak toebedeelt. Er zal vast wel een goede reden achter zitten.

Dat er een goede reden achter zit ben ik het wel mee eens, maar ik ben het ook wel met Ronald eens dat het een apart systeem is.

Zou het misschien niet iets kunnen zijn van een soort identificatie nummer van ieder persoon voor bijvoorbeeld een inzet met een  brughoofd of bij registratie van mensen die bijvoorbeeld een ademluchtinzet hebben.
Dan blijven de borden ook veel overzichtelijker want dan schrijf je geen namen meer op maar nummers die op de helmen staan??

Ik hoor het wel hoe jullie erover denken.

Grt
Robert van Zadelhof
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

Blommie

• Forum gebruiker
  • Hulpverlener zowel vrijwillig als beroepsmatig
Reactie #45 Gepost op: 18 februari 2005, 22:46:20
Een maatregel om het grote minpunt tegen te gaan, resulteert in een hoop ongemak, bijv:
-Je neemt naast je overall, die je aantrekt op basis van je melding op de alarmontvanger, ook je bluspak mee. Dit zorgt in het slechtste geval voor 9 extra bluspakken in een volle TS, die vaak niet al te ruim bemeten is.

Dat wordt inderdaad heel krap negen extra pakken wat dus ook inhoud 9 man op een TS  :-\ . Volgens mij is een bemensing van 6 personen standaard.   ;)

firemanr

• Gast
Reactie #46 Gepost op: 19 februari 2005, 23:55:38
Is er nu eens niemand van de zuiderburen die opheldering kan geven???? :-\

Jan-Cees

• Gast
Reactie #47 Gepost op: 18 april 2005, 11:53:20
Beste lezer,

Er is veel te melden over de vesten met opdruk.
Een vest hoeft, in tegenstelling tot wat ik gelezen heb, NIET te voldoen aan de 471! (denk alleen maar aan de kleurstelling en het vuil worden)
Het is verstandiger als brandweermensen er voor kiezen vesten te dragen die 531 voldoen. Dat geeft immers geen problemen tav de brandveiligheid.
Wellicht heb je iets aan deze bijdrage.

Groet Jan Cees