hesjes met opschrift

Auteur Topic: hesjes met opschrift  (gelezen 11636 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

knarf

  • Gast
Gepost op: 20 januari 2005, 16:10:19
Gebruikt er iemand bij de technische hulpverlening hesjes met opschrift (technischteam, gewondenverzorger, veiligheidsman). Zo ja, bevalt dit en hoe ziet dit er uit

Frank




Remi

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 20 januari 2005, 17:55:45
Wat bedoel je met technische hulpverlening?
Wij gebruiken voor de onverwachte EHBO gele vestjes met EHBO op de rug.
Voor de geplande EHBO hebben wij tegenwoordig een officieel uniform (blauw geel)


Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #2 Gepost op: 20 januari 2005, 20:05:52
Bij mij in het korps wordt er niet meegewerkt. Ik denk dat het alleen voordelen kan hebben voor een bevelvoerder. Onderling weet men wat de taken zijn, dus heeft dit wat mij betreft weinig toevoegde waarde.

Ook voor de andere hulpdiensten lijkt mij de informatie overbodig, die hebben toch alleen met de bevelvoerder of in geval van de ambulance met de gewondeverzorger te maken. Dat contact loopt niet zo snel mis.

Verder denk ik dat het gewoon belangrijk is dat er strikte werkcirkels gehanteerd worden. Ik denk dat dit  belangrijker is om situatie overzichtelijk te houden dan de vestjes met de ploegnamen erop. Tot slot betekent dat overigens niet dat niemand verkeersvestjes moet dragen want dit moet overdag altijd.
(Over het algemeen is 's nachts de signalering op het uitrukpak vaak beter, dus dan geen veiligheidsvestjes)
Brandwacht 1e klas + WVD


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #3 Gepost op: 20 januari 2005, 22:55:26
ik wil er een met ''koffie'' er op, ze vragen er altijd naar ;)
Nemo me impune lacessit


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #4 Gepost op: 21 januari 2005, 00:04:11
oranje vestje met ''jury' er op tijdens oefeningen, de ovd heeft er een en de hovd en de pers voorlichtster van de politie
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 21 januari 2005, 11:44:16
hier hebben we er een van BRANDWEER FOTOGRAAF

en nog van die oranje hesjes die gebruikt worden bij ongevallen

BRANDWEER staat er op
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 21 januari 2005, 13:07:50


en nog van die oranje hesjes die gebruikt worden bij ongevallen

BRANDWEER staat er op
die hebben wij hier ook,en dat moet afdoende zijn.Een bevelvoerder weet zelf wie hij welke functie heeft gegeven.En bij een beroepsploeg heb je vaak  24 uur dezelfde functie  ;)


firemanr

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 21 januari 2005, 16:42:59
hier hebben we er een van BRANDWEER FOTOGRAAF

en nog van die oranje hesjes die gebruikt worden bij ongevallen

BRANDWEER staat er op
Alleen de bevelvoerder heeft een rode vest met "bevelvoerder" achterop. Bij een HV overdag draagt de rest oranje hesjes en wie wat doet, wordt in de auto vantevoren geregeld. ;)


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #8 Gepost op: 21 januari 2005, 18:06:59
alleen oranje vestjes voor overdag bij hv, de bevelvoeder ook gewoon een oranje vestje, die is bij ons te herkenen aan de witte helm met rode streep, de manschappen hebben een zwarte helm, dit maakt het herkennen van de bevelvoerder makkelijk !  makkelijker als allemaal een witte helm vind ik, dat is wat onoverzichtelijker  :-\
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


firemanr

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 21 januari 2005, 18:23:49
alleen oranje vestjes voor overdag bij hv, de bevelvoeder ook gewoon een oranje vestje, die is bij ons te herkenen aan de witte helm met rode streep, de manschappen hebben een zwarte helm, dit maakt het herkennen van de bevelvoerder makkelijk !  makkelijker als allemaal een witte helm vind ik, dat is wat onoverzichtelijker  :-\
Bij ons zijn de strepen allemaal van de helmen afgehaald en is daar het bevelvoerdershesje ervoor in de plaats gekomen.... ;)