hesjes met opschrift

Auteur Topic: hesjes met opschrift  (gelezen 11631 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 23 januari 2005, 15:27:24


een verkeersregelaar bij de brandweer, daar hebben ze toch politie voor?
Normaal wel.....Soms is er geen politie ter plaatse en moet je wat. Bij een gevalletje wegdekreiniging overlaatst bij ons op de rotonde, hebben we de hele rotonde met 4 man afgezet en de auto's 1 voor 1 laten passeren, langs de kant waar niet geveegd werd. Werkte voortreffelijk, zolang er maar correct gecommuniceerd wordt. ;)


Martijn Kleibergen

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 28 januari 2005, 15:40:48
Hallo Allemaal

Wij bij het korps Mijnsheerenland / Westmaas gebruiken bij een HV wel dat soort vestjes met opschrift er op wie wat is. Ik kan je vertellen als er 5 man of meer om het ongeval staat en je kan op iemands rug lezen wat hij is dat vindt ik dat een heel stuk makkelijker werken in mijn opzicht. Een bevelvoeder heeft wel meer dingen aan zijn hoofd opdat moment toch?.


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #22 Gepost op: 30 januari 2005, 11:24:30
Bij een demonstratie van de brandweer Malle (Belgie) werden ook hesjes met opschrift gebruikt. De helmen waren ook voorzien van nummers. Ik weet niet of dat overal in Belgie is.

Overigens herkent een van de forummers zich nog wel op onderstaande foto's ;).





Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


poetjoet

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 1 februari 2005, 17:29:40
Ik vind een opschrift op een hesje niet zo belangrijk omdat iedereen weet wat hem (of haar) te doen staat. Bij ons corps (Gemeente borssele) is het zelfs zo dat de uitrukkleding ofwel bluspak voorzien zijn van strepen die ook in de dagsituatie voldoende zijn zodat bij ons het gebruik van hesjes overbodig is. Ik denk dat dit in de toekomst voor meer corpsen zal gaan gelden.
Dus hoeven de hesjes dan helemaal niet meer gedragen te worden wat ik zelf erg prettig vind.


fireman77

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 1 februari 2005, 17:56:44
Ik vind een opschrift op een hesje niet zo belangrijk omdat iedereen weet wat hem (of haar) te doen staat. Bij ons corps (Gemeente borssele) is het zelfs zo dat de uitrukkleding ofwel bluspak voorzien zijn van strepen die ook in de dagsituatie voldoende zijn zodat bij ons het gebruik van hesjes overbodig is. Ik denk dat dit in de toekomst voor meer corpsen zal gaan gelden.
Dus hoeven de hesjes dan helemaal niet meer gedragen te worden wat ik zelf erg prettig vind.


Voor de avond en nachturen hoef je inderdaad geen oranje hesjes aan. Op de daguren is het echter wel nodig.


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #25 Gepost op: 1 februari 2005, 18:06:12
Voor de avond en nachturen hoef je inderdaad geen oranje hesjes aan. Op de daguren is het echter wel nodig.

Ook als je zo'n oranje bluspak hebt met gele en 'witte' reflectie?


fireman77

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 1 februari 2005, 18:09:09
Ook als je zo'n oranje bluspak hebt met gele en 'witte' reflectie?

Over het algemeen heeft de brandweer zwarte uitrukkleding met witte reflectie. De officier van dienst kan je herkennen aan zijn oranje jas.


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #27 Gepost op: 1 februari 2005, 19:16:47
Het korps van Lage Mierde (gemeente Reusel-De Mierden) heeft in onze regio een wel erg vreemd uitrukpak. Opvallen doet het zeker! Zowel overdag als 's nachts!

Voor de veiligheid zeker een goede zaak, maar mooi kan ik het niet vinden :(. Helaas heb ik geen foto waar het hele pak op staat.....

Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


knarf

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 4 februari 2005, 23:17:20
goed beschermd die brandweer in Belgie, alleen jammer van die onbeschermde artsen ( verpleegkundigen) met andere woorden niet zo goed voor een demo


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #29 Gepost op: 4 februari 2005, 23:57:11
goed beschermd die brandweer in Belgie, alleen jammer van die onbeschermde artsen ( verpleegkundigen) met andere woorden niet zo goed voor een demo
Zag van de week MMT lifeline 1 met een gevalletje knippen, en die hadden ook netjes een helm op, net als de ambu bemanning...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-