Keurig gehandeld door de betreffende agent.
Alsof die het zomaar doet
Dat agenten in Nederland nu vrijwel alles over zich heen laten komen dat is tot daaraantoe. Hier wordt er gewoon krachtig tegen opgetreden.
Keurig gehandeld vind ik persoonlijk iets te kort door de bocht. Ik zou eerder zeggen dat er adequaat is gehandeld. Dat er geschoten wordt door de agent kan ik me heel goed voorstellen. Ik had in deze situatie zelf ook geschoten. Echter of ik er direct 5 keer had afgedrukt weet ik niet. Kan dit ook niet inschatten aan de hand van een filmpje.
Je laatste zin vind ik persoonlijk erg gechargeerd en bijna denigrerend. Persoonlijk kan ik mij niet vinden in de zin zoals jij hem neerzet, aangezien ik zeker niet alles over mij heen laat komen. Probeert men een loopje met mij te nemen dan zal ik daar dan ook kort daad tegen optreden. Dat er eventueel agenten zijn die dat wel doen, het is niet anders. Dit soort personages zal je binnen iedere bedrijfstak vinden.
Dat er in het filmpje krachtig wordt opgetreden mogen duidelijk zijn aangezien de verdachte na het incident is overleden aan de verwondingen van de 10 kogels die hij te verwerken heeft gekregen. Dat er een onderzoek volgt na aanleiding van het optreden van de agenten kan ik me heel goed voorstellen. Dit is nagenoeg overal standaard, ook in de Verenigde Staten van Amerika.
Laat er geen misverstand over bestaan dat ik het terecht vind dat er in eerste instantie is geschoten. Het kan een discussiepunt zijn of je dan direct 5 keer moet schieten. De 2de serie van 5 schoten, kan ik en wil ik niet over discussieren. Ik ga daar geen oordeel over vellen aangezien ik absoluut niet kan zien wat de verdachte doet op dat moment. Hij is volledig uit het zicht van de camera.