Discussie nav filmpje doodschieten verdachte door Amerikaanse agent

Auteur Topic: Discussie nav filmpje doodschieten verdachte door Amerikaanse agent  (gelezen 7790 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #30 Gepost op: 25 januari 2012, 19:57:24
Als ik als leek ook even mag meedoen:

In hoeverre kan het zijn dat de man niet zo gevoelig was voor de taser of de eerste kogels omdat hij onder alcohol- of drugsinvloed stond?

Zoals je zelf al aangaf. Maar mocht je zoveel niet voelen, dan moet je toch echt een hele lading hebben ingenomen.
Want een tazer moet je volgensmij wel voelen, ookal ben je onder invloed van wat voor substantie dan ook.


De man wou volgensmij al voordat er geschoten werd omdraaien, hij draaide alleen richting de agent om iets te zeggen of om een nog dreigendere houding aan te nemen, Helaas moest hij dat met de dood bekopen. Als het een goede beslissing was om de man neer te schieten, tja dat is moeilijk te zeggen, als hij in dat restaurant ook al een hoop gebeurt is..  dan kan ik dat goed begrijpen dat je eerder gaat schieten, maar met zoveel collega's bij dit incident, lijkt het mij niet de moeite waard om iemand neer te schieten. Maar in de US zijn agenten zowiezo al een stuk meer op hun hoede door de vele wapens die er in omloop zijn bij het volk.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #31 Gepost op: 25 januari 2012, 20:14:28
Zoals je zelf al aangaf. Maar mocht je zoveel niet voelen, dan moet je toch echt een hele lading hebben ingenomen.
Want een tazer moet je volgensmij wel voelen, ookal ben je onder invloed van wat voor substantie dan ook.


Je mag alcohol, cocaïne, PCP, meth of wat dan ook in je bloed hebben, als de "probes" eenmaal goed zijn ingehaakt, ga je gewoon plat.;) Maar bij meerdere lagen kleding of ander slecht contact tussen het lichaam en de probes is er weinig tot geen effect.


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #32 Gepost op: 25 januari 2012, 20:15:15
Danku, weer wat geleerd:P


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #33 Gepost op: 26 januari 2012, 08:10:23
De man wou volgensmij al voordat er geschoten werd omdraaien, hij draaide alleen richting de agent om iets te zeggen of om een nog dreigendere houding aan te nemen, Helaas moest hij dat met de dood bekopen. Als het een goede beslissing was om de man neer te schieten, tja dat is moeilijk te zeggen, als hij in dat restaurant ook al een hoop gebeurt is..  dan kan ik dat goed begrijpen dat je eerder gaat schieten, maar met zoveel collega's bij dit incident, lijkt het mij niet de moeite waard om iemand neer te schieten. Maar in de US zijn agenten zowiezo al een stuk meer op hun hoede door de vele wapens die er in omloop zijn bij het volk.

De man draait om, pakt het voorwerp anders vast en neemt een houding aan alsof hij wil gaan uithalen. Taser en pepper is al geprobeert. Als je een beetje goed geraakt wordt door die pijpbuiger dan ga je hartstikke dood.
Ook in Nederland wordt (als het goed is) iemand met een mes of knuppel niet zo van voor benaderd. De kans is namelijk veel groter dat je het verliest dan dat je het wint.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #34 Gepost op: 26 januari 2012, 15:25:38
En zeker met een mes is er nog de kans op doorlopen. Leuk als je denkt net gepeppert te hebben, loopt de vd gewoon
door en kan je alsnog het mes van iets te dichtbij gaan zien  :(
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #35 Gepost op: 26 januari 2012, 15:53:01
Keurig gehandeld door de betreffende agent.
Alsof die het zomaar doet  998765
Dat agenten in Nederland nu vrijwel alles over zich heen laten komen dat is tot daaraantoe. Hier wordt er gewoon krachtig tegen opgetreden.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #36 Gepost op: 26 januari 2012, 20:53:45
Keurig gehandeld door de betreffende agent.
Alsof die het zomaar doet  998765
Dat agenten in Nederland nu vrijwel alles over zich heen laten komen dat is tot daaraantoe. Hier wordt er gewoon krachtig tegen opgetreden.

Keurig gehandeld vind ik persoonlijk iets te kort door de bocht. Ik zou eerder zeggen dat er adequaat is gehandeld. Dat er geschoten wordt door de agent kan ik me heel goed voorstellen. Ik had in deze situatie zelf ook geschoten. Echter of ik er direct 5 keer had afgedrukt weet ik niet. Kan dit ook niet inschatten aan de hand van een filmpje.


Je laatste zin vind ik persoonlijk erg gechargeerd en bijna denigrerend. Persoonlijk kan ik mij niet vinden in de zin zoals jij hem neerzet, aangezien ik zeker niet alles over mij heen laat komen. Probeert men een loopje met mij te nemen dan zal ik daar dan ook kort daad tegen optreden. Dat er eventueel agenten zijn die dat wel doen, het is niet anders. Dit soort personages zal je binnen iedere bedrijfstak vinden.

Dat er in het filmpje krachtig wordt opgetreden mogen duidelijk zijn aangezien de verdachte na het incident is overleden aan de verwondingen van de 10 kogels die hij te verwerken heeft gekregen. Dat er een onderzoek volgt na aanleiding van het optreden van de agenten kan ik me heel goed voorstellen. Dit is nagenoeg overal standaard, ook in de Verenigde Staten van Amerika.

Laat er geen misverstand over bestaan dat ik het terecht vind dat er in eerste instantie is geschoten. Het kan een discussiepunt zijn of je dan direct 5 keer moet schieten. De 2de serie van 5 schoten, kan ik en wil ik niet over discussieren. Ik ga daar geen oordeel over vellen aangezien ik absoluut niet kan zien wat de verdachte doet op dat moment. Hij is volledig uit het zicht van de camera.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #37 Gepost op: 26 januari 2012, 21:20:45
Ander land, andere cultuur en niet te vergeten andere geweldsinstructie.

Discussie is leuk, maar het blijft een beetje appels met peren vergelijken.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #38 Gepost op: 26 januari 2012, 21:26:17
Je laatste zin vind ik persoonlijk erg gechargeerd en bijna denigrerend. Persoonlijk kan ik mij niet vinden in de zin zoals jij hem neerzet, aangezien ik zeker niet alles over mij heen laat komen. Probeert men een loopje met mij te nemen dan zal ik daar dan ook kort daad tegen optreden. Dat er eventueel agenten zijn die dat wel doen, het is niet anders. Dit soort personages zal je binnen iedere bedrijfstak vinden.

Zet ff een aflevering wegmisbruikers aan dan kun je zien voor wat de politieagenten zich laten uitkafferen.
Laten de agenten keer op keer gebeuren. Gewoon korte metten maken met die asociale lui die een diender helemaa naar de .... schelden.
Ik tolereer 0,0 aan schelden door personen tegen politie. Daarmee bedoel ik natuurlijk niet dat een agent iemand neer moet schieten die wordt uitgescholden...


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #39 Gepost op: 26 januari 2012, 21:46:36
Zet ff een aflevering wegmisbruikers aan dan kun je zien voor wat de politieagenten zich laten uitkafferen.
Laten de agenten keer op keer gebeuren. Gewoon korte metten maken met die asociale lui die een diender helemaa naar de .... schelden.
Ik tolereer 0,0 aan schelden door personen tegen politie. Daarmee bedoel ik natuurlijk niet dat een agent iemand neer moet schieten die wordt uitgescholden...

Wegmisbruikers als maatstaf is het laatste wat je moet doen ;)