Geholpen bij aanrijding met mogelijk letsel, politie was geirriteerd

Auteur Topic: Geholpen bij aanrijding met mogelijk letsel, politie was geirriteerd  (gelezen 8469 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Ik was net op de afrit van de snelweg gestopt bij een aanrijding op de afrit. Chauffeur van de achterste wagen had te laat geremd en was op de auto ervoor gereden. De voorste auto was goed geraakt en de dame achter het stuur klaagde over pijn aan de rug. Ik heb de betrokkenen uitgevraagd en men gaf aan dat de politie was langs geweest en de politie had geadviseerd om bij de HAP langs te gaan.

Op basis van mij ervaring en de klacht over rugpijn heb ik de meldkamer gebeld en de situatie uitgelegd. Hun besloten om een ambulance A1 ter plaatse te sturen. Ook kwam dezelfde politie eenheid prio 1 per plaatse.

De politie was er als eerste en een van de agenten kwam behoorlijk gepikeerd over dat ze nog een keer langs moesten komen omdat er iemand de ambulance had gebeld want "mevrouw zou wel naar de HAP gaan". Ik heb uiteindelijk de centralist laten beslissen en hij wilde de ambulance ter plaatse hebben. De agenten zeiden ook van "ja nu gaat je dak eraf", waarbij ik niet het idee heb dat de betrokkenen bij zo'n opmerking gebaat waren.

Nu heb ik via de P2000 melding de ambulance A1 opgeroepen zien worden, maar hij kwam A2 aangereden. Ik heb het idee dat de politie via de meldkamer de melding van A1 naar A2 heeft laten zetten.

Nu vind ik de keuze van de politie wat raar om een mogelijk rugletsel naar de HAP te sturen, maar als ik dan (15 jaar EHBO en SIGMA vrijwilliger) op basis van de klachten van mevrouw besluit om de ambulance dienst te bellen dan vind ik het niet prettig om op een belerende toon aangesproken te worden door de agenten ter plekke. Ik weet dat ik goed gehandeld heb op basis van mijn opleidingen, maar dit incident geeft mij toch geen prettig gevoel. Ligt dit aan mij, of hadden die agenten ook wat anders kunnen reageren?




specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #1 Gepost op: 25 januari 2012, 20:06:58
Natuurlijk hadden ze anders kunnen reageren, ik vind dit persoonlijk erg onprofessioneel gedrag van de agenten.

Misschien een slechte nacht gehad daarvoor!

Goed gehandeld!

weet je overigens als ze mevrouw ook hadden meegenomen? en wat er eventueel nog verder is ondernomen?


Andreej

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #2 Gepost op: 25 januari 2012, 20:08:09
Ik zit niet zo in het medische, maar ik denk dat als je de situatie uitlegt aan de centralist en die beslist om toch een ambulance te laten komen, dat hij dat niet doet om jou een goed gevoel te geven maar omdat de situatie daar kennelijk om vraagt. Ik denk dat je goed gehandeld hebt!

Een opmerking van 'nu gaat je dak er af' is denk ik overigens nooit goed voor een slachtoffer omdat het slachtoffer zich dan wellicht weer drukker gaat maken (om de schade aan je autootje), met alle gevolgen van dien...

Zou me verder niet te naar maken over de opmerkingen van de agenten in kwestie, misschien kwam voor hen de 'herhalingsmelding' op een ongelukkig moment oid, ook zij blijven mensen he...  ::)


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #3 Gepost op: 25 januari 2012, 20:11:31
Tja, maarja om dan zo te gaan reageren vind ik ietwat overdreven, als men respect wil afdwingen voor de politie dan vind ik ook dat er wat meer respect naar de burger mag komen in zo'n situatie.. Maarja, die hierarchie...

(Mensen die bij de politie werken, voel je niet aangesproken, maar er zitten er wat bij..)


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #4 Gepost op: 25 januari 2012, 20:12:44
Natuurlijk hadden ze anders kunnen reageren, ik vind dit persoonlijk erg onprofessioneel gedrag van de agenten.

Misschien een slechte nacht gehad daarvoor!

Goed gehandeld!

weet je overigens als ze mevrouw ook hadden meegenomen? en wat er eventueel nog verder is ondernomen?
De ambulance was met stagiair erbij met voldoende mensen en omdat de agenten een beetje aan het drammen waren dat ik vertrok weet ik niet of de dame is meegenomen door de ambulance. Wel kreeg ik een goedkeurend knikje van de ambu chauffeur (welke een bekende was) nadat ze buiten de auto (op advies van de agenten uitgestapt :-X) snel de wervel controle hebben gedaan.

@Andreej: natuurlijk zijn het ook mensen, maar om jouw reden vind ik het een onterechte opmerking. De dame in kwestie was best geschrokken en zoals je zelf aangeeft is dat dan niet iets waar je op zit te wachten. Ik weet ook dat ik juist gehandeld heb, maar als ik me meld als hulpverlener en niet als toevallige passant dan kunnen ze me ook met respect behandelen zoals hun dat ook graag van anderen zien. Ik heb al geregeld geholpen bij ongevallen onderweg en heb dit nog nooit zo meegemaakt.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #5 Gepost op: 25 januari 2012, 20:16:09
Ik zou me vast houden aan de actie van de Meldkamer, die sturen een ambu met prio 1, dat de bewuste dienders een andere mening hebben en daardoor mischien geirriteerd zijn, das jammer verschilletje van mening baas moet kunnen. Dat ze door de irritatie minder proffessionele uitspraken doen, ook die zijn voor hun rekening.
Kortom jij hebt goed gehandeld en als anderen daar een andere mening over hebben is dat hun probleem ik zou er niet minder om slapen.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #6 Gepost op: 25 januari 2012, 20:17:42
Ligt dit aan mij, of hadden die agenten ook wat anders kunnen reageren?

Uiteraard, gelukkig reageren we/ze over het algemeen anders. Mocht je er nou echt mee zitten ga dan even langs het politiebureau. Mogelijk kan je met beide agenten in gesprek gaan om de situatie te bespreken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #7 Gepost op: 25 januari 2012, 20:21:37
Uiteraard, gelukkig reageren we/ze over het algemeen anders. Mocht je er nou echt mee zitten ga dan even langs het politiebureau. Mogelijk kan je met beide agenten in gesprek gaan om de situatie te bespreken.
Mijn ervaring is over het algemeen ook echt anders, zie ook mijn reacties in mijn topic over de straatreanimatie van laatst.

Ik weet ook niet precies wat ik er mee wil. Ik heb er zeker geen goed gevoel bij hoe er door die agent is gereageerd. Ik denk alleen niet dat ze nadat ze door mijn melding terug moesten naar het ongeval ze echt zitten te wachten op nog een keer met mij erover te praten?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #8 Gepost op: 25 januari 2012, 20:25:47
Tja, vragen staat vrij natuurlijk. Je weet niet wat er op dat moment in de agent omging en misschien is hij normaal heel anders.
In het ergste geval kan je een klacht indienen als je er echt mee zit.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #9 Gepost op: 25 januari 2012, 20:51:28
Was niemand mee genomen door de ambu, foto's kanje vinden op http://112vandaag.nl/2012/01/25-01-ongeval-tussen-twee-voertuigen-afrit-24-vught/

Hoorde toevallig dat je in Vught woonde, wist dat niet! maat van mij die ook bij de SIGMA wilt. heeft ook AED-Alert