Arno,
Je hebt op basis van wat je hier op het forum vertelt, juist gehandeld! Wanneer jij in je secondary survey-onderzoek als EHBO'er achter rugklachten komt van het slachtoffer in kwestie, is 1-1-2 bellen de juiste vervolghandeling. Je hebt overlegd met de centralist, welke een A1-urgentie aan de situatie heeft gegeven. Of mevrouw nu wel of niet is meegenomen, zegt niets over jouw werkdiagnose en of deze goed/fout was. Je hebt de juiste handelingen uitgevoerd door mevrouw te laten zitten waar ze zat en wat mij betreft hebben de agenten zeer onprofessioneel gehandeld (slachtoffer evt. paniekreactie ontlokken en uit laten stappen). Zij hadden mevrouw ook moeten laten zitten en de ambulance hun onderzoek moeten laten doen bij aankomst.
Stel nu dat er wel wat mis zou zijn geweest met de rug van mevrouw? Dan had ze in haar auto naar de HAP andere verkeersdeelnemers kunnen schaden plus zichzelf, hier had niemand beter van geworden. Ik neem aan dat de politiemensen, welke op de plaats van ongeval aanwezig waren, echt wel wisten dat ze verkeerd zaten. Maar toegeven is lastig, dan is om je heen schoppen makkelijker. Zij weten ook prima dat jij er niet tegen in gaat! Dat zegt ook veel over jouw professionaliteit (ook hier goed gehandeld)!
De politiemensen moeten op een herhalingscursus Eerste Hulp! Ik hoop dat je door het commentaar verzekerd bent van jouw juiste handelen...
Groetjes,
Nick