Middelbrand (gasleiding buiten) Pilootweg - Stavenisse 26-01-2012

Auteur Topic: Middelbrand (gasleiding buiten) Pilootweg - Stavenisse 26-01-2012  (gelezen 3025 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Reactie #10 Gepost op: 26 januari 2012, 17:14:40
Was kennelijk een lagedrukleiding, dan kun je de stroom met zand goed indammen. Ik vraag me ook af of het doven de doelstelling was. Als je de stroom beperkt en het laat branden dan houd je een hanteerbaar vuurtje en veroorzaak je geen schade aan de gasleiding of andere ondergrondse infra, en je hebt geen kans dat het vuur de leiding in slaat (zal niet snel gebeuren, maar toch)


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #11 Gepost op: 27 januari 2012, 00:32:45
Brandje in gasleiding Stavenisse
STAVENISSE - Aan de Pilootweg in Stavenisse is donderdagmorgen brand ontstaan in een gasleiding.
Dat gebeurde bij graafwerkzaamheden: zowel de gas- als de elektriciteitsleiding werden daarbij geraakt; er ontstonden vonken en dus brand. De mensen die aan het werk waren, hebben het vuur gedoofd door er zand overheen te gooien.

Noooooooit doen! gewoon laten branden! Dit was hopelijk eigen initiatief van de gravers en niet het advies van het gasbedrijf. Als je de vlammen dooft door het gat dicht te gooien, kan het gas inderdaad - zoals Peter71 al zei - zich ondergronds ongecontroleerd verspreiden naar plaatsen waar je het beslist niet wilt hebben. Laten branden dus, en evt. kwetsbare dingen in de omgeving afschermen.
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 27 januari 2012, 09:13:59
Als je de vlammen dooft door het gat dicht te gooien, kan het gas inderdaad - zoals Peter71 al zei - zich ondergronds ongecontroleerd verspreiden naar plaatsen waar je het beslist niet wilt hebben. Laten branden dus, en evt. kwetsbare dingen in de omgeving afschermen.
Ik heb goed naar je geluisterd een poosje geleden toen je instructie kwam geven bij ons. e050 ;)